129 views
Decizia CCR | Actul normativ | Articol | Sumar |
DCC pronunțate în ședința din 24 septembrie 2020 | Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 64/2020 privind modificarea și completarea art. 8 din O.U.G. nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgență
Legea privind meșteșugarii tradiționali din România
Legea privind aprobarea obiectivului de investiții Spitalul Militar Regional „Carol I”
Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 69/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și pentru instituirea unor măsuri fiscale |
în ansamblul lor
sintagma „până la data de 14 august 2020” cuprinsă în alin. (l) al art. V
|
Neconstituționalitate |
Potrivit site-ului oficial (www.ccr.ro), în data de 24 septembrie 2020, Curtea Constituțională, în cadrul controlului anterior promulgării, a luat în dezbatere următoarele obiecții de neconstituționalitate:
– Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 64/2020 privind modificarea și completarea art. 8 din O.U.G. nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgență
– Legea privind meșteșugarii tradiționali din România
– Legea privind aprobarea obiectivului de investiții Spitalul Militar Regional „Carol I”
– Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 69/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și pentru instituirea unor măsuri fiscale
În ședința din 24 septembrie 2020, Curtea Constituțională:
– cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 64/2020 privind modificarea și completarea art. 8 din O.U.G. nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgență este neconstituțională, în ansamblul său;
– cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea privind meșteșugarii tradiționali din România este neconstituțională, în ansamblul său;
– cu majoritate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea privind aprobarea obiectivului de investiții Spitalul Militar Regional „Carol I” este neconstituțională, în ansamblul său;
– cu majoritate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că sintagma „până la data de 14 august 2020” cuprinsă în alin. (l) al art. V din Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 69/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și pentru instituirea unor măsuri fiscale este neconstituțională.
Cu privire la:
– Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea Legii nr. 31/2007 privind reorganizarea și funcționarea Academiei Oamenilor de Știință din România,
– Obiecția de neconstituționalitate a Legii privind aprobarea O.U.G. nr. 31/2020 pentru completarea O.U.G. nr. 77/2011 privind stabilirea unor contribuții pentru finanțarea unor cheltuieli în domeniul sănătății,
– Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea Legii nr. 9/1991 privind înființarea Institutului Român pentru Drepturile Omului,
Curtea Constituțională a decis amânarea dezbaterilor pentru data de 14 octombrie 2020.