Neconstituționalitate (comunicat CCR): obiecții de neconstituționalitate admise – 24 septembrie 2020

Decizia CCR Actul normativ Articol Sumar
DCC pronunțate în ședința din 24 septembrie 2020 Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 64/2020 privind modificarea și completarea art. 8 din O.U.G. nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgență

 

Legea privind meșteșugarii tradiționali din România

 

Legea privind aprobarea obiectivului de investiții Spitalul Militar Regional „Carol I”

 

Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 69/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și pentru instituirea unor măsuri fiscale

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

 

 

 

 

în ansamblul lor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sintagma „până la data de 14 august 2020” cuprinsă în alin. (l) al art. V

 

 

 

 

Neconstituționalitate

 

Potrivit site-ului oficial (www.ccr.ro), în data de 24 septembrie 2020, Curtea Constituțională, în cadrul controlului anterior promulgării, a luat în dezbatere următoarele obiecții de neconstituționalitate:

 – Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 64/2020 privind modificarea și completarea art. 8 din O.U.G. nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgență

 – Legea privind meșteșugarii tradiționali din România

 – Legea privind aprobarea obiectivului de investiții Spitalul Militar Regional „Carol I”

 – Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 69/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și pentru instituirea unor măsuri fiscale

 

DCC pronunțate în ședința din 24 septembrie 2020

 

În ședința din 24 septembrie 2020, Curtea Constituțională:

– cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 64/2020 privind modificarea și completarea art. 8 din O.U.G. nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgență este neconstituțională, în ansamblul său;

– cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea privind meșteșugarii tradiționali din România este neconstituțională, în ansamblul său;

– cu majoritate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea privind aprobarea obiectivului de investiții Spitalul Militar Regional „Carol I” este neconstituțională, în ansamblul său;

– cu majoritate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că sintagma „până la data de 14 august 2020” cuprinsă în alin. (l) al art. V din Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 69/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și pentru instituirea unor măsuri fiscale este neconstituțională.

Cu privire la:

Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea Legii nr. 31/2007 privind reorganizarea și funcționarea Academiei Oamenilor de Știință din România,

– Obiecția de neconstituționalitate a Legii privind aprobarea O.U.G. nr. 31/2020 pentru completarea O.U.G. nr. 77/2011 privind stabilirea unor contribuții pentru finanțarea unor cheltuieli în domeniul sănătății,

– Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea Legii nr. 9/1991 privind înființarea Institutului Român pentru Drepturile Omului,

Curtea Constituțională a decis amânarea dezbaterilor pentru data de 14 octombrie 2020.

 

Sursa informației