Universuljuridic.ro PREMIUM
Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.
Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.
Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!
865 views
Update 3 mai 2017: Seminarul „Practica instanţelor naţionale în materia litigiilor de muncă şi asigurări sociale în litigii în care este incident dreptul UE”
Potrivit comunicatului din data de 3 mai 2017, INM a anunțat seminarul „Practica instanţelor naţionale în materia litigiilor de muncă şi asigurări sociale în litigii în care este incident dreptul UE”, care se va desfășura în perioada 4-5 mai 2017, la București.
Redăm mai jos programul seminarului astfel, cum a fost publicat de INM.
Joi, 4 mai 2017 |
|
09:30 – 09:45 |
Deschiderea seminarului – prezentarea participanţilor. Cuvânt introductiv: Ø Răzvan Anghel – Judecător Curtea de Apel Constanţa, Formator INM Ø Anca Ghideanu – Judecător Curtea de Apel Iaşi, Formator INM |
09:45 – 11:15 |
· Aplicarea dreptului Uniunii Europene de către instanţele naţionale în soluţionarea conflictelor de muncă şi a litigiilor privind asigurările sociale. Condiţii şi limite
· Jurisprudenţa CJUE privind incidenţa prevederilor Cartei drepturilor fundamentale a UE în litigiile având ca obiect drepturi salariale şi pensii (Anca Ghideanu, Răzvan Anghel) |
11:15 – 11:30 |
Pauză de cafea |
11:30 – 12:30 |
Reglementări europene cu incidenţă semnificativă în litigiile soluţionate de instanţele române; reflectarea jurisprudenţei CJUE în jurisprudenţa naţională:
· Organizarea timpului de lucru în Uniunea Europeană; practica instanţelor naţionale privind anumite categorii profesionale (Răzvan Anghel) |
12:30 -13:30 |
Prânz |
13:30 -14:45 |
Reglementări europene cu incidenţă semnificativă în litigiile soluţionate de instanţele române; reflectarea jurisprudenţei CJUE în jurisprudenţa naţională:
· Protecţia drepturilor lucrătorilor în cazul transferului de întreprinderi, unităţi, sau părţi de întreprinderi sau unităţi (Răzvan Anghel) |
14:45 -15:00 |
Pauză de cafea |
15:00 –16:30 |
Reglementări europene cu incidenţă semnificativă în litigiile soluţionate de instanţele române; reflectarea jurisprudenţei CJUE în jurisprudenţa naţională:
· Obligaţia angajatorului de a informa lucrătorii asupra condiţiilor aplicabile contractului sau raportului de muncă. · Competenţa de soluţionare a conflictelor de muncă potrivit art.21 din Regulamentul (UE) nr. 1215/2012; situaţia particulară a lucrătorilor mobili şi a celor implicaţi în activităţi offshore. (Răzvan Anghel) |
Vineri, 5 mai 2017 |
|
09:30 – 10:30 |
· Egalitatea de tratament în raporturile de muncă şi în materia securităţii sociale – Partea 1 (Anca Ghideanu) |
10:30 – 10:45 |
Pauză de cafea |
10:45 – 12:30 |
· Egalitatea de tratament în raporturile de muncă şi în materia securităţii sociale – Partea 2 · Aspecte particulare privind concediul pentru creşterea copilului. Implicaţii asupra raporturilor de muncă şi protecţia drepturilor rezultate din acestea. Reflectarea jurisprudenţei CJUE în jurisprudenţa naţională. · Particularităţi privind probaţiunea în cazul litigiilor în care se invocă discriminarea. Jurisprudenţa CJUE şi CEDO (Anca Ghideanu, Răzvan Anghel) · Promovarea îmbunătățirii securității și sănătății lucrătorilor la locul de muncă – Directiva 89/391/CEE; aspecte privind constatarea unor condiţii de muncă de către instanţele naţionale. (Răzvan Anghel) |
12:30 – 13:30 |
Prânz |
13:30 – 15:00 |
· Resurse juridice on-line în materia dreptului UE. Dezbateri finale. (Anca Ghideanu, Răzvan Anghel) |
Update 3 mai 2017: Seminarul „Impactul CEDO și al dreptului UE asupra drepturilor procedurale”
Potrivit comunicatului din data de 2 mai 2017, INM a anunțat seminarul „Impactul CEDO și al dreptului UE asupra drepturilor procedurale”, ce se va desfășura în perioada 4-5 mai 2017, la București, în sala de procese simulate a INM, etaj 1.
Preparatorii seminarului sunt Edith Zeller, membru al Curții Administrative Vieneze și Heinrich Zens, membru al Curții Supreme Administrative Austriece.
Organizatorul este Association of European Administrative Judges.
De asemenea, INM a afișat agenda evenimentului.
Conform agendei, seminarul va include și un număr de 6 cazuri de studiu, fiind concentrat asupra legislației aplicabile de către CEDO în materia drepturilor civile și a cauzelor penale.
Update 25 aprilie 2017: Seminarul „Comunicare cu elemente și tehnici de Programare Neuro-Lingvistică (NLP)”, în perioada 26-28 aprilie 2017
Potrivit comunicatului din dat de 25 aprilie 2017, INM a publicat agenda seminarului „Comunicare cu elemente și tehnici de Programare Neuro-Lingvistică (NLP)”, care se va desfășura la Bârlad, în perioada 26-28 aprilie 2017.
Obiectivele sesiunii de formare
La finalul sesiunii de formare, participanții vor fi capabili:
– să-și îmbunătățească abilitatea de a conștientiza și controla anumite stări resursă;
– să decidă pe ce canale (senzoriale) vor să comunice cu partenerii de dialog;
– înțeleagă natura filtrelor care intervin în înțelegerea mesajelor recepționate sau transmise;
– să aplice modelul preciziei în comunicarea cu partenerii de discuție.
Formatori INM: Letiția LUCESCU, Delia ANDRIEȘ
Miercuri, 26 aprilie 2017 | |
9:00 – 9:30 | ● Deschiderea seminarului
● Prezentarea participanților și a formatorilor |
9:30 –11:00 | ● Presupoziții*
Exerciții aplicate |
11:00 –11:15 | Pauză de cafea |
11:15 –12:30 | ● Modelul comunicării (Subiect „obligatoriu”)
● Reprezentări interne (Subiect „de dorit” – va putea fi abordat în limita timpului alocat ) |
12:30 –14:00 | Prânz (Hotel Moldova) |
14:00 –15:30 | ● Modele de Rapport (Subiect „obligatoriu”)
Exerciții aplicate |
15:30 –15:45 | Pauză de cafea |
15:45 –16:30 | Exerciții aplicate |
16:30 | Închiderea primei zile a seminarului |
Joi, 27 aprilie 2017 | |
9:00 – 11:00 | ● Recadrarea (Subiect „obligatoriu”). Rearanjarea hărții mentale
Conceptul de „cadru” Cele 3 tipuri de recadrare: – Context – Conținut – Semnificație |
11:00 –11:15 | Pauză de cafea |
11:15 –12:30 | Aplicații practice |
12:30 –14:00 | Prânz (Hotel Moldova) |
14:00 –15:30 | ● Metamodele (distorsiuni, generalizări, omisiuni) – Subiect „obligatoriu”
Exerciții aplicate
|
15:30 –15:45 | Pauză de cafea |
15:45 –16:30 | Exerciții aplicate |
16:30 | Închiderea celei de-a doua zile a seminarului |
Vineri, 28 aprilie 2017 | |
9:00-11:00 | ● Ierarhizarea ideilor. Tehnica „chunk up/downlateral” (Subiect „de dorit” – va putea fi abordat în limita timpului alocat) |
11:00-11:15 | Pauză de cafea |
11:15-12:30 | ● Studiu de caz |
12:30-14:00 | Prânz (Hotel Moldova) |
14:00-15:30 | ● Chunk up/down/lateral – exemplificări practice |
15:30-16:00 | ● Concluzii, completarea formularelor de evaluare, închiderea seminarului |
Update 21 aprilie 2017: Rezultatele selecției pentru Cursul de formare profesională în cadrul programelor anticorupție
Potrivit comunicatului din data de 20 aprilie 2017, INM a publicat un anunț privind rezultatele procedurii de selecție a magistraților participanți la seminarul organizat în cadrul programelor anticorupție, la Academia Internațională de Poliție (ILEA) din Budapesta, în perioada 22-26 mai 2017
Astfel, ca urmare a anunțului publicat pe pagina web a INM în data de 3 aprilie 2017, în cadrul procedurii de selecție au fost depuse candidaturi de către 8 magistrați.
Pentru 2 din cele 8 candidaturi nu a fost depus, în termenul menționat în anunț, avizul privind participarea, prevăzut de dispozițiile art. 6 din Regulamentul privind drepturile şi obligațiile persoanelor trimise în misiune temporară în străinătate de către Consiliul Superior al Magistraturii, Inspecția Judiciară, Institutul Național al Magistraturii şi Şcoala Națională de Grefieri, precum şi pentru stabilirea procedurii de aprobare a acestor misiuni, aprobat prin hotărârea Plenului CSM nr. 335/13.03.2014. În consecință, cele 2 candidaturi au fost considerate incomplete și nu au fost incluse în procedura de selecție.
La realizarea procedurii de selecție au fost avute în vedere criteriile menționate în anunțul publicat pe site-ul INM:
- relevanța programului pentru activitatea profesională a magistratului candidat/specializarea cerută pentru curs;
- aspectele motivaționale și interesul în participarea la program;
- posibilitatea şi disponibilitatea magistratului de a disemina informațiile la care va avea acces prin participarea la programul de pregătire.
În aplicarea criteriului relevanței seminarului pentru activitatea profesională a magistratului a fost verificată îndeplinirea de către candidați a condițiilor menționate în anunț privind specializarea (materie penală) și nivelul instanței în cadrul căreia își desfășoară activitatea (ÎCCJ și curți de apel).
Condițiile s-au considerat a fi îndeplinite de 5 din cele 6 candidaturi incluse în procedura de selecție.
Criteriul posibilității şi disponibilității magistratului de a disemina informațiile la care va avea acces prin participarea la seminar s-a considerat a fi întrunit de toate candidaturile incluse în procedura de selecție.
De asemenea, a fost verificată îndeplinirea condițiilor impuse de organizatori privind vârsta minimă, experiența în domeniul ce face obiectul seminarului, implementarea noțiunilor învățate, inexistența, pe durata activității profesionale, actelor de încălcare a drepturilor omului, condiție fizică și medicală bună.
În aprecierea îndeplinirii condițiilor sus-menționate au fost avute în vedere informațiile furnizate de candidați în documentația depusă (CV, scrisoare de intenție, declarație pe proprie răspundere.
Având în vedere numărul de locuri alocat României pentru acest seminar (4 și 2 magistrați pentru lista de rezervă), clasificarea celor 5 candidați incluși în procedura de selecție s-a realizat având în vedere nivelul instanței, fiind, de asemenea, acordată prioritate candidaților care nu figurează cu participări recente la forme de pregătire internațională prin intermediul sau finanțate de INM (stagii în cadrul Programului de schimb de magistrați derulat de EJTN, vizite de studiu la CEDO, CJUE, alte seminare internaționale etc.) sau la activități de formare organizate în cadrul aceluiași proiect, sens în care au fost avute în vedere informații din baza de date gestionată de INM privind participările internaționale ale magistraților.
Având în vedere cele de mai sus, INM decide selectarea, în ordine, în vederea participării la seminar, a următorilor magistrați:
1. Domnul judecător Valentin Horia ȘELARU, Înalta Curte de Casație și Justiție
2. Domnul judecător Silviu ANTI, Curtea de Apel Bacău
3. Doamna judecător Alina Petronela MOȘNEAGU, Curtea de Apel București
4. Domnul judecător Bogdan Ion ADRIAN, Curtea de Apel Bacău Pe lista de rezervă a aceluiași seminar, este selectată doamna judecător Anamaria TRANCĂ, Curtea de Apel București.
Pentru mai multe informații legate de acest curs verificați update-ul din 3 aprilie 2017, mai jos publicat.
Update 20 aprilie 2017: INM anunță Seminarul Drept administrativ
Potrivit comunicatului din data de 20 aprilie 2017, INM anunță Seminarul Drept administrativ, ce se va desfășura în perioada 24-25 aprilie 2017, la București.
Seminarul face parte din Programul de formare continuă – 2017.
Redăm mai jos programul evenimentului, astfel cum a fost publicat de către INM.
Update 10 aprilie 2017: Două noi seminare anunțate în perioada 10-13 aprilie 2017
Potrivit comunicatelor din data de 10 aprilie 2017, INM a anunțat organizarea a două noi seminare, parte din Programul de formare continuă 2017, după cum urmează: „Seminarul privind îmbunatățirea accesului la justiție și combaterea discriminării”, ce va avea loc la Târgu Mureș, în perioada 10-11 aprilie 2017, Seminarul „Aspecte generale de drept financiar-bancar”, ce va avea loc în data de 10 aprilie 2017, la București și Seminar privind îmbunatățirea accesului la justiție și combaterea discriminării, ce va avea loc la Târgu Mureș, în perioada 12-13 aprilie 2017.
De asemenea, INM a agendele acestor două evenimente: Agenda S1 Târgu Mureș a seminarului din perioada 10-11 aprilie 2017, Agenda seminarului din data de 10 aprilie 2017, București și Agenda S2 a seminarului de la Târgu Mureș, din perioada 12-13 aprilie 2017.
Update 4 aprilie 2017: INM. Seminarul „Schimb de bune practici în domeniul protecției intereselor financiare ale Uniunii Europene în România – abordarea penală”, în perioada 3 – 4 aprilie 2017, la București
Potrivit comunicatului din data de 3 aprilie 2017, INM a anunțat Seminarul „Schimb de bune practici în domeniul protecției intereselor financiare ale UE în România – abordare penală”, în perioada 3-4 aprilie 2017, la București.
Evenimentul este organizat de Departamentul pentru lupta antifraudă – DLAF (AFCOS România), în colaborare cu Institutul Naţional al Magistraturii – INM, și este finanțat din bugetul de stat. Seminarul face parte din activitățile de formare profesională continuă a magistraților în domeniul protecției intereselor financiare ale UE.
Pentru mai multe informații, puteți accesa broșura finală a evenimentului incluzând agenda și lista participanților.
Update 3 aprilie 2017: INM. Curs de formare profesională în cadrul programelor anticorupție
Potrivit comunicatului din data de 3 aprilie 2017, INM anunță organizarea „Cursului de formare profesională în cadrul programelor anticorupție”, în perioada 22-26 mai 2017, la Budapesta (Ungaria). Cursul se va desfășura în limba engleză, cu asigurarea traducerii simultane în limba română.
Organizator este Academia Internațională de Poliție (ILEA) din Budapesta.
Cursul face parte dintr-o serie de inițiative ale ILEA Budapesta dedicate programelor anticorupție și își propune să constituie un forum interactiv care să abordeze o gamă largă de subiecte, precum:
– standardele internaționale de combatere a corupției;
– schemele de corupție și fraudă folosite în domeniul sănătății publice și al sectorului judiciar;
– instrumentele folosite în lupta împotriva corupției, inclusiv măsurile punitive de natură penală sau civilă;
– încurajarea raportării actelor de corupție; -folosirea în mod eficient a informatorilor;
– dezvoltarea unei relații de cooperare între procuror și investigator;
– provocările obținerii de probe, în special de la instituții financiare din afara țării;
-organizarea și prezentarea dosarelor complexe în instanță;
– combaterea corupției prin indisponibilizarea de active (teorie și practică);
– construirea de relații de cooperare cu societatea civilă și mass-media pentru a combate mai eficient corupția;
– expertiza contabilă și folosirea indiciilor de audit financiar.
Seminarul se bazează pe studii de caz și va fi susținut de experți care au coordonat cazuri complexe, din cadrul Departamentului de Justiție (Biroul de Dezvoltare, Asistență și Instruire Internațională pentru Procurori).
Toate costurile de participare vor fi suportate de Guvernul Statelor Unite ale Americii: transport cu avionul pe ruta București-Budapesta și retur, mese, cazare, alte costuri aferente seminarului.
Prin depunerea documentelor de candidatură, candidații acceptă că, în ipoteza selectării în vederea participării, acesta se va face exclusiv în condițiile financiare anunțate de organizatori.
Potrivit informațiilor furnizate de Ambasada SUA la București și de la Academia Internațională de Poliție (ILEA), seminarul se adresează judecătorilor și procurorilor care au investigat/judecat cauze ce au vizat oficiali de nivel mediu și înalt, implicați în marea corupție, din următoarele state: România, Bulgaria, Slovacia și Kosovo.
Ambasada SUA a solicitat INM sprijinul în vederea desemnării a 4 judecători români la acest seminar. Pentru desemnarea procurorilor români participanți, o invitație similară a fost adresată de Ambasada SUA Direcției Naționale Anticorupție și Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.
Organizatorii evenimentului au indicat următoarele condiții necesar a fi îndeplinite de către participanți:
a) vârsta minimă de 25 de ani;
b) cel puțin 5 ani experiență în domeniu;
c) să beneficieze direct de această pregătire și să poată implementa noțiunile învățate în instituțiile/unitățile din care provin și să le transmită la revenirea în țară;
d) să nu figureze, pe durata activității profesionale, cu acte de încălcare a drepturilor omului;
e) condiție fizică și medicală bune (întrucât cursul presupune și activități practice).
Persoanele cu probleme medicale temporare sau permanente sau cu dificultăți de mobilitate care le-ar putea afecta participarea la astfel de activități nu pot fi nominalizate în vederea participării decât dacă obțin o aprobare prealabilă (în scris) de la un medic. Orice participant care urmează un tratament medical sau a avut reacții alergice la medicamente trebuie să anunțe acest lucru imediat după sosirea la ILEA.
De asemenea, participanții trebuie să aibă pașapoarte/cărți de identitate valabile încă cel puțin 6 luni, calculate de la data plecării și să dețină asigurare medicală. Participanții trebuie să prezinte la Ambasada SUA din București o copie după asigurarea de călătorie / de sănătate înainte de plecarea la ILEA. Având în vedere informațiile furnizate de organizatori cu privire la grupul-țință al seminarului, precum și competența soluționării infracțiunilor de corupție și a celor asimilate, INM deschide prezenta procedură de selecție judecătorilor specializați în materie penală, care au soluționat dosare de tipul celor menționate, la nivelul Înaltei Curți de Casație și Justiție și al curților de apel.
Au fost puse la dispoziție un număr de 4 locuri. Va fi întocmită și o listă de rezervă, cuprinzând 2 judecători.
DOCUMENTE NECESARE PENTRU ÎNSCRIERE:
- CV detaliat și actualizat în limba română, din care să rezulte îndeplinirea condițiilor impuse de organizatori [menționate la lit. a) și b)], precum și cele privind specializarea și nivelul de jurisdicție (ÎCCJ, curți de apel);
- scrisoare de intenție în limba română, din care să rezulte motivația magistratului pentru participarea la curs (maxim 400 cuvinte). Scrisoarea de intenție va include declarația pe proprie răspundere a magistratului cu privire la îndeplinirea condițiilor impuse de organizatori, menționate la lit. c)-e) .
- avizul colegiului de conducere al instanței la care aceştia îşi desfăşoară activitatea, iar în caz de urgență, avizul preşedintelui secției în care judecătorul îşi desfăşoară activitatea sau, dacă nu există secții, avizul conducătorului instanței (potrivit art. 6 din Regulamentul privind drepturile şi obligațiile persoanelor trimise în misiune temporară în străinătate de către Consiliului Superior al Magistraturii, Inspecția Judiciară, Institutul Național al Magistraturii şi Şcoala Națională de Grefieri, precum şi pentru stabilirea procedurii de aprobare a acestor misiuni, aprobat prin hotărârea Plenului CSM nr. 335/13.03.2014).
Documentele solicitate vor fi transmise exclusiv în format electronic la adresa de e-mail nadia.taran@inmlex.ro, în atenția d-nei Nadia-Simona ȚĂRAN.
Data-limită pentru înscrieri este 12 aprilie 2017 (ora 24:00).
Selecția participanților va fi realizată în funcție de următoarele criterii (ordinea enumerării nu reprezintă ordinea de prioritate în aplicarea criteriilor): relevanța programului pentru activitatea profesională a magistratului candidat/specializarea cerută pentru curs; aspectele motivaționale și interesul în participarea la program; posibilitatea şi disponibilitatea magistratului de a disemina informațiile la care va avea acces prin participarea la programul de pregătire.
Persoana de contact pentru acest program este d-na Nadia-Simona ȚĂRAN, personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor, Departamentul de formare profesională continuă, tel. 021/40.76.264, nadia.taran@inm-lex.ro
În termen de 15 zile de la finalizarea programului persoanele selectate pot transmite INM un raport privind activitățile desfășurate în timpul cursului, problemele de drept dezbătute, soluțiile relevate precum şi orice alte informații de natură să permită o evaluare a calității și eficacității programului.
Update 30 martie 2017: Seminarul „Dreptul UE în contencios administrativ. Fonduri structurale și TVA”
Potrivit comunicatului din data de 30 martie 2017, INM anunță seminarul „Dreptul UE în contencios administrativ. Fonduri structurale și TVA”, care se desfășoară în perioada 03-04 aprilie 2017, la București.
Formatori vor fi Bogdan Cristea, judecător CA București în data de 03 aprilie 2017 și Daniel Severin, judecător CA București în data de 4 aprilie 2017.
Prezentăm mai jos agenda evenimentului astfel cum a fost publicată de INM.
Pentru informații suplimentare puteți verifica și lista participanților la seminar.
Seminarul „15 ani de nediscriminare în România. Jurisprudență și evoluții”
Potrivit comunicatului din data de 29 martie 2017, INM anunță Seminarul de formare în domeniul nediscriminării „15 ani de nediscriminare în România. Jurisprudență și evoluții”, ce se va desfășura în perioada 29 – 31 martie 2017, la Predeal (județul Brașov).
Seminarul face parte din Programul de formare continuă 2017.
Prezentăm în continuare agenda evenimentului.
28 martie 2017
– sosire participanţi
– cazare hotel
– cina
29 martie 2017
ORA | DETALII |
7:30–9:00 | Mic dejun |
9:00-9:30 | Înregistrare participanţi |
9:30-11:00 | Prezentare: Asztalos Csaba Ferenc, Preşedinte CNCD
Temă: Legislaţia internă. Stereotipuri, prejudecăţi |
11:00-11:30 | Pauza de cafea |
11:30-13:00 | Prezentare: Asztalos Csaba Ferenc, Preşedinte CNCD
Temă: Tipuri de discriminare. Excepţii de la discriminare. |
13:00-14:0 | Masa de prânz |
14:30-16:00 | Prezentare: Asztalos Csaba Ferenc, Preşedinte CNCD
Temă: Probe. Sancţiuni. Jurisprudenţă naţională. |
16:00-16:30 | Pauză cafea |
16:30-18:00 | Prezentare: Asztalos Csaba Ferenc, Preşedinte CNCD
Temă: Discursul de ură. Infractiuni motivate de ură. |
19:00 | Cina |
30 martie 2017
ORA | DETALII |
7:30–9:00 | Mic dejun |
09:30-11:00 | Prezentare: Asztalos Csaba Ferenc, Preşedinte CNCD
Temă: Protecţia împotriva discriminării în sistemul juridic al Consiliului Europei |
11:00-11:30 | Pauză cafea |
11:30-13:00 | Prezentare: Asztalos Csaba Ferenc, Preşedinte CNCD
Temă: Convenţia Europeană a Drepturilor Omului |
13:00-14:00 | Masa de prânz |
14:30-16:00 | Prezentare: Haller Istvan, membru în Colegiul Director CNCD
Temă: Reglementare Articolul 14, Protocolul 12 |
16:00-16:30 | Pauză cafea |
16:30-18:00 | Prezentare: Haller Istvan, membru în Colegiul Director CNCD
Temă: Jurisprudenţă CEDO |
19:00 | Cina |
31 martie 2017
ORA | DETALII |
7:30 –9:00 | Mic dejun |
9:00 – 11:30 | Prezentare: Haller Istvan, membru în Colegiul Director CNCD
Temă: Directivele Europene |
11:30 –13:00 | Pauză cafea |
11:30 –13:00 | Prezentare: Haller Istvan, membru în Colegiul Director CNCD
Temă: Jurisprudenţă CJUE |
13:00 –14:30 | Masa prânz |
14:30 –16:00 | Prezentare: Haller Istvan, membru în Colegiul Director CNCD
Temă: Proceduri de soluţionare a plângerilor |
Update 6 martie 2017: Lista magistraților selectați pentru activitățile INM de formare continuă 2017
Potrivit comunicatului din data de 6 martie 2016, INM a făcut publică lista participanților la seminariile INM incluse în Programul de formare continuă 2017.
Pentru activitățile de formare continuă programate să se desfășoare în cursul anului 2017 au formulat opțiuni un număr de 6.187 judecători și procurori.
Procedura de selecție a permis alocarea unui număr de 3.706 judecători și procurori (59% din numărul magistraților care au formulat opțiuni de participare).
Consultați lista magistraților selectați pentru activitățile INM de formare continuă 2017.
INM a publicat detalii privind Programul de formare continuă – 2017
Prin comunicatul din data de 9 februarie 2017, INM a anunțat faptul că, în data de 2 februarie 2017, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a aprobat Programul de formare continuă pentru 2017 (Hotărârea nr. 86 din data de 2 februarie 2017 a Plenului CSM). Pe baza acestui program, Institutul National al Magistraturii a elaborat Calendarul acțiunilor de formare continua pentru 2017.
De asemenea, INM a precizat că în programul de formare din acest an se regăsesc 250 de activități de formare deschise participării judecătorilor și procurorilor, însumând 5.692 de locuri de formare.
Conform acestui anunț, INM acordă și anul acesta o atenție specială dreptului Uniunii Europene, cooperării judiciare internaționale în materie civilă și penală și drepturilor omului. Astfel, în completarea seminarelor dedicate acestor domenii, aspecte privind dreptul UE și drepturile omului vor fi incluse și în alte seminare, acolo unde agenda permite astfel de trimiteri.
INM mai anunță și faptul că va lansa, în cursul lunii martie, o serie de 27 de cursuri e-learning dezvoltate în materia codurilor civile și penale, deschise participării judecătorilor și procurorilor.
Aceștia sunt invitați să formuleze opțiuni pentru cel mult 3 seminare sau alte activități de formare continuă în domeniile care prezintă interes din perspectiva specializării și atribuțiilor de serviciu sau în acele domenii în care simt nevoia dobândirii unor cunoștințe suplimentare.
Listele definitive ale participanților la seminare vor fi afișate pe pagina web a INM în cel mai scurt timp după efectuarea selecției, astfel că aceste date vor putea fi avute în vedere la programarea ședințelor de judecată și a celorlalte activități în care sunt implicați magistrații respectivi.
Procesul de introducere în baza de date a opțiunilor magistraților se va încheia cel târziu la data de 21 februarie 2017.
Pentru mai multe informații consultați:
- Programul de formare continuă 2017.pdf
- Calendarul cronologic.pdf
- Calendarul seminarelor pe domenii.pdf
- Magistrați selectați pentru seminare amânate – grupați alfabetic.pdf
- Magistrați selectați pentru seminare amânate – grupați pe seminare.pdf
Istoricul seminarelor derulate în cadrul Programului de formare continuă – 2017:
– Comunicare cu elemente și tehnici de Programare Neuro-Lingvistica (NLP), desfășurată la București, în perioada 29-31 martie 2017 – Agenda seminarului;
– Seminar privind îmbunatățirea accesului la justiție și combaterea discriminării, desfășurat la Oradea, în perioada 23-24 martie 2017 – Agenda seminarului 2;
– Seminar privind îmbunatățirea accesului la justiție și combaterea discriminării, desfășurat la Oradea, în perioada 21-22 martie 2017 – Agenda seminarului;
– Seminar Dreptul UE în contencios administrativ. Fonduri structurale și TVA, desfășurat la București, în perioada 20-21 martie 2017 – Agenda seminarului și lista participanților;
– Conferința Expertiza fiscală judiciară și extrajudiciară, desfășurată la București, în data de 10 martie 2017 – Agenda seminarului;
– Seminar privind îmbunatățirea accesului la justiție și combaterea discriminării, desfășurat la Cluj-Napoca, în perioada 1-2 martie 2017 – Agenda seminarului;
– Seminar privind îmbunătățirea accesului la justiție și combaterea discriminării, desfășurat la Cluj-Napoca, în perioada 27-28 februarie 2017 – Agenda seminarului;