84 views
Autoritatea de Supraveghere Financiară a supus dezbaterii publice Proiectul de normă pentru modificarea și completarea NNormei ASF nr. 18/2018 privind aderarea și evidența participanților la fondurile de pensii facultative.
Proiectul se află în consultare publică pentru o perioadă de 10 zile de la data publicării (05 noiembrie 2024).
Redăm în continuare principalele modificări aduse de proiect:
Art. I. – Norma Autorității de Supraveghere Financiară nr. 18/2018 privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii facultative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 969 din 15 noiembrie 2018, se modifică și se completează după cum urmează:
1. La articolul 2 alineatul (2), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a^1), cu următorul cuprins:
„a^1) documentul de identitate reprezintă: actul de identitate, paşaportul emis de către autorităţile române, certificatul de înregistrare emis de către autoritățile române, în cazul cetățenilor Uniunii Europene și permisul de ședere emis de către autoritățile române, în cazul cetățenilor străini din state terțe, după caz;”
2. La articolul 2 alineatul (2), literele b) și g) se modifică și vor avea următorul cuprins:
„b) elementele de identificare reprezintă numele şi prenumele, codul numeric personal, seria şi numărul documentului de identitate;
(…)
g) datele cu caracter personal reprezintă numele şi prenumele, codul numeric personal, seria şi numărul documentului de identitate, adresa de domiciliu, adresa de corespondenţă, numărul de Pagina 1 din 7 telefon, adresa de e-mail, imaginea documentului de identitate şi datele aferente acestuia, datele din actele de stare civilă, semnătura olografă, datele despre angajator, datele din actul de aderare, datele privind contul bancar, istoricul contribuţiilor şi operaţiuni, identificatorii online, istoricul petiţiilor, datele biometrice, datele din hotărârile judecătoreşti/certificatele de încadrare în gradul de handicap/deciziile administrative privind acordarea pensiei de invaliditate/deciziile medicale privind capacitatea de muncă.”
3. La articolul 6, alineatele (4) și (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(4) Administratorii au obligaţia de a înregistra actele individuale de aderare în Registrul participanţilor numai după verificarea informaţiilor înscrise în actele individuale de aderare cu datele înscrise în copia documentului de identitate, precum şi după verificarea corectitudinii întocmirii actului individual de aderare.
(…)
(6) Administratorii au obligaţia de a scana toate actele individuale de aderare şi toate documentele de identitate ale persoanelor care au fost înregistrate în Registrul participanţilor şi de a le arhiva în format electronic.”
4. La articolul 10, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 10. – (1) Persoana eligibilă datorează fondului de pensii facultative la care a aderat contribuția, de la data înscrisă în actul individual de aderare, ca fiind data primei contribuții și în cuantumul minim prevăzut în acesta.”
5. La articolul 10, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:
„(2^1) Persoana eligibilă poate solicita administratorului anularea actului individual de aderare, în orice moment până la împlinirea termenului prevăzut la art. 10 alin. (2), în cazul în care nu a fost virată nicio contribuție către fondul de pensii facultative.”
6. La articolul 19 alineatul (4), literele a)-c) se modifică și vor avea următorul cuprins:
„a) să solicite o copie a documentului de identitate valabil;
b) să verifice conformitatea datelor din documentul de identitate original cu fotocopia acestuia, precum şi cu datele înscrise în actul individual de aderare;
c) să prezinte prospectul în vigoare la data semnării şi să pună gratuit la dispoziţie un exemplar al documentului privind informaţii-cheie destinate participanților sau, la cerere, un exemplar al prospectului schemei de pensii facultative persoanei care aderă, în conformitate cu reglementările în vigoare;”
7. La articolul 22, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) Administratorul operează modificarea codului numeric personal al participantului în evidenţele proprii, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea documentelor.”
8. La articolul 2^2, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
„(4) Administratorul informează participantul cel puţin cu privire la data efectuării modificării prevăzute la alin. (3) și numărul total al unităţilor de fond deţinute, în termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea operațiunilor.”
9. La articolul 2^3, alineatele (1) și (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(1) Participantul transmite angajatorului şi administratorului o copie de pe noul document de identitate, inclusiv prin mijloace de comunicare electronice, în orice situaţie care a determinat modificarea datelor din documentul de identitate, în termen de 30 de zile de la eliberarea noului document.
(…)
(3) Administratorul operează modificarea codului numeric personal al participantului în evidenţele proprii, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea documentelor.”
10. La articolul 2^3, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
„(4) Administratorul informează participantul cel puţin cu privire la data efectuării modificării prevăzute la alin. (3) și numărul total al unităţilor de fond deţinute, în termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea operațiunilor.”
11. Anexa se modifică şi va avea următorul cuprins:
(…)
Art. II. – Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2025.
Textul integral al Proiectului de Normă, Nota de prezentare a proiectului și modalitatea de transmitere a propunerilor și sugestiilor pot fi consultate accesând sursa informației.