Neconstituționalitate (comunicat CCR): obiecții de neconstituționalitate admise – 24 septembrie 2020

Decizia CCR Actul normativ Articol Sumar
DCC pronunțate în ședința din 24 septembrie 2020 Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 64/2020 privind modificarea și completarea art. 8 din O.U.G. nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgență

 

Legea privind meșteșugarii tradiționali din România

 

Legea privind aprobarea obiectivului de investiții Spitalul Militar Regional „Carol I”

 

Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 69/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și pentru instituirea unor măsuri fiscale

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

 

 

 

 

în ansamblul lor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sintagma „până la data de 14 august 2020” cuprinsă în alin. (l) al art. V

 

 

 

 

Neconstituționalitate

 

Potrivit site-ului oficial (www.ccr.ro), în data de 24 septembrie 2020, Curtea Constituțională, în cadrul controlului anterior promulgării, a luat în dezbatere următoarele obiecții de neconstituționalitate:

 – Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 64/2020 privind modificarea și completarea art. 8 din O.U.G. nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgență

 – Legea privind meșteșugarii tradiționali din România

 – Legea privind aprobarea obiectivului de investiții Spitalul Militar Regional „Carol I”

 – Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 69/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și pentru instituirea unor măsuri fiscale

 

DCC pronunțate în ședința din 24 septembrie 2020

 

În ședința din 24 septembrie 2020, Curtea Constituțională:

– cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 64/2020 privind modificarea și completarea art. 8 din O.U.G. nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgență este neconstituțională, în ansamblul său;

– cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea privind meșteșugarii tradiționali din România este neconstituțională, în ansamblul său;

– cu majoritate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea privind aprobarea obiectivului de investiții Spitalul Militar Regional „Carol I” este neconstituțională, în ansamblul său;

– cu majoritate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că sintagma „până la data de 14 august 2020” cuprinsă în alin. (l) al art. V din Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 69/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și pentru instituirea unor măsuri fiscale este neconstituțională.

Cu privire la:

Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea Legii nr. 31/2007 privind reorganizarea și funcționarea Academiei Oamenilor de Știință din România,

– Obiecția de neconstituționalitate a Legii privind aprobarea O.U.G. nr. 31/2020 pentru completarea O.U.G. nr. 77/2011 privind stabilirea unor contribuții pentru finanțarea unor cheltuieli în domeniul sănătății,

– Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea Legii nr. 9/1991 privind înființarea Institutului Român pentru Drepturile Omului,

Curtea Constituțională a decis amânarea dezbaterilor pentru data de 14 octombrie 2020.

 

Sursa informației