316 views
Actul modificat |
Actul modificator | Sumar |
Metodologia de elaborare, validare, aprobare şi gestionare a standardelor ocupaţionale şi a modelului de standard ocupaţional
(M. Of. nr. 480 din 11 iunie 2018) |
Ordinul ministrului educaţiei şi ministrului muncii şi solidarităţii sociale (OME/OMMSS) nr. 3.048/123/2022 privind modificarea Metodologiei de elaborare, validare, aprobare şi gestionare a standardelor ocupaţionale şi a modelului de standard ocupaţional, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi al ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 3.712/1.721/2018
(M. Of. nr. 147 din 14 februarie 2022)
|
– modifică: pct. 3, secţiunea B, pct. 3.5.
|
În M. Of. nr. 147 din 14 februarie 2022 s-a publicat Ordinul ministrului educaţiei şi ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. 3.048/123/2022 privind modificarea Metodologiei de elaborare, validare, aprobare şi gestionare a standardelor ocupaţionale şi a modelului de standard ocupaţional, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi al ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 3.712/1.721/2018.
Vă prezentăm, în cele ce urmează, modificările aduse respectivei Metodologii.
Pct. 3
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, pct. 3 se modifică și va avea următorul conținut:
„– iniţiatorul – persoană juridică/persoană fizică autorizată depune un CV instituţional şi în fotocopie documente justificative (act constitutiv, act de reglementare privind organizarea şi funcţionarea, după caz) care să ateste apartenenţa la domeniul de activitate căruia îi aparţine ocupaţia;
– iniţiatorul – persoană fizică depune în fotocopie documente justificative (CV în format Europass, adeverinţe, recomandări, contracte etc.) care să ateste pregătirea/calificarea în domeniul grupei de bază de care aparţine ocupaţia şi experienţa profesională recentă (implicarea/angajarea în activităţi profesionale specifice domeniului în speţă, pe o perioadă de 2 ani din ultimii 7 ani anterior datei la care se iniţiază procesul de elaborare a SO);
– verificatorul profesional (îşi asumă corectitudinea proiectului de SO şi implicit a listei de sarcini şi responsabilităţi şi a listei de competenţe şi deprinderi specifice) – persoană fizică transmite în fotocopie documente justificative (CV în format Europass, adeverinţe, recomandări, contracte etc.) care să ateste pregătirea/calificarea în domeniul grupei de bază de care aparţine ocupaţia şi experienţa profesională recentă (implicarea/angajarea în activităţi profesionale specifice domeniului în speţă pe o perioadă de 3 ani din ultimii 7 ani anterior datei la care a efectuat verificarea profesională a documentaţiei aferente SO);
– avizatorul – asociaţie profesională/instituţie de reglementare/instituţie de profil – entitate juridică va ataşa avizului emis, în fotocopie, documente justificative (act constitutiv, act de reglementare privind organizarea şi funcţionarea, după caz) care să ateste apartenenţa la domeniul de activitate în cadrul căruia este încadrată ocupaţia. În cazul în care avizarea unui SO este realizată de către o asociaţie profesională, aceasta trebuie să facă dovada că este înregistrată şi recunoscută la nivel naţional, regional sau profesional (după caz) şi să ateste cu documente justificative pregătirea/calificarea şi experienţa profesională a specialiştilor proprii implicaţi în verificarea şi avizarea SO. Pentru a asigura o verificare conformă şi corectă, entităţile implicate în procesul de elaborare/revizuire a unui SO sunt diferite;”
Pct. 3.5 secțiunea B
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, pct. 3.5 se modifică și va avea următorul conținut:
„3.5. Aprobare. Instrucţiuni privind gestionarea şi publicarea SO
Standardele ocupaţionale, înaintate Autorităţii Naţionale pentru Calificări, sunt analizate şi verificate în cadrul compartimentului de specialitate (la nivelul căruia sunt întocmite fişele sintetice de analiză) şi, dacă sunt respectate prevederile prezentei metodologii, sunt ulterior transmise spre aprobare, prin dispoziţie a preşedintelui ANC.
Anterior transmiterii spre aprobare preşedintelui ANC, standardele ocupaţionale primesc avizul Comisiei de avizare a standardelor ocupaţionale, care se înfiinţează prin decizie a preşedintelui ANC şi este formată din 5 membri, respectiv un reprezentant al Direcţiei politici de ocupare, competenţe şi mobilitate profesională din cadrul Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale şi patru reprezentanţi ai Autorităţii Naţionale pentru Calificări.
SO se revizuieşte, de regulă, la fiecare 5 ani de la aprobare şi la 10 ani de la aprobare se arhivează.
Standardele ocupaţionale astfel aprobate vor fi completate cu numărul şi data deciziei de aprobare şi înregistrate în Registrul standardelor, gestionat la nivelul compartimentului de specialitate, şi publicate pe site-ul oficial al ANC.
La momentul intrării în vigoare a prezentei metodologii, toate standardele aprobate conform acesteia vor primi o pagină de gardă, în care vor fi precizate: numărul de înregistrare din Registrul standardelor (care va fi acordat la data emiterii deciziei de aprobare), denumirea SO, codul COR, denumirea iniţiatorului/iniţiatorilor, denumirea verificatorului profesional, denumirea avizatorului, denumirea comitetului sectorial care şi-a asumat validarea sectorială.”