251 views
Actul public în Monitorul Oficial |
Sumar |
O.U.G. nr. 67/2024 privind reorganizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Administraţie
(M. Of. nr. 581 din 21 iunie 2024) |
Se reglementează aspectele specifice organizării şi funcţionării Institutului Naţional de Administraţie. |
În M. Of. nr. 581 din data de 21 iunie 2024 s-a publicat O.U.G. nr. 67/2024 privind reorganizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Administraţie.
Vă prezentăm, în cele ce urmează, cele mai importante dispoziții din respectivul act normativ:
Art. 1
(1) Institutul Naţional de Administraţie, denumit în continuare Institutul, se organizează ca instituţie publică de interes naţional, cu personalitate juridică, organ de specialitate al administraţiei publice centrale în subordinea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei.
(2) Institutul are sediul în municipiul Bucureşti, Str. Occidentului nr. 14, sectorul 1.
(3) Pentru desfăşurarea corespunzătoare a activităţilor sale, Institutul poate utiliza şi alte spaţii, potrivit prevederilor legale în vigoare.
(4) Institutul poate închiria spaţii pentru necesităţi instituţionale proprii, potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art. 2
(1) Rolul Institutului este de a pune în aplicare direcţiile strategice ale Guvernului pentru întărirea capacităţii administraţiei publice prin asigurarea formării şi perfecţionării profesionale a personalului din administraţia publică.
(2) Institutul asigură asistenţă metodologică în vederea integrării şi coordonării demersurilor comune de interes strategic pentru profesionalizarea şi modernizarea administraţiei publice.
(3) Institutul exercită atribuţii în domeniile:
a) formării şi perfecţionării profesionale a personalului din administraţia publică;
b) asigurării calităţii în domeniul formării personalului din administraţia publică;
c) cercetării şi inovării în domeniul administraţiei publice;
d) asigurării de asistenţă tehnică pentru susţinerea dezvoltării administraţiei publice;
e) diseminării informaţiilor şi a rezultatelor demersurilor de cercetare-inovare în relaţia administraţie publică – cetăţeni.
Art. 3
(1) Prin derogare de la prevederile art. 62 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, aspectele specifice organizării şi funcţionării Institutului sunt stabilite prin prezenta ordonanţă de urgenţă.
(2) Conducerea Institutului este asigurată de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, care este ajutat de un vicepreşedinte, cu rang de subsecretar de stat.
(3) Preşedintele şi vicepreşedintele sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, potrivit prevederilor legale în vigoare.
(4) Institutul are un secretar general, înalt funcţionar public, numit potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art. 4
(1) Preşedintele Institutului conduce aparatul propriu al Institutului, numeşte şi eliberează din funcţie personalul acestuia, potrivit prevederilor legale în vigoare.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Institutului emite ordine şi instrucţiuni cu caracter normativ sau individual.
(3) Preşedintele reprezintă Institutul în raporturile cu ministerele, cu celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte autorităţi şi instituţii publice centrale şi locale, cu persoane juridice şi fizice române sau străine, precum şi în justiţie.
(4) Preşedintele Institutului este ordonator terţiar de credite.
(5) Vicepreşedintele îndeplineşte atribuţiile stabilite sau, după caz, delegate de preşedinte prin ordin, potrivit prevederilor legale în vigoare.
(6) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevăzute la art. 61 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare. Secretarul general îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare sau, după caz, încredinţate prin ordin al preşedintelui Institutului, potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art. 5
(1) Personalul Institutului este format din demnitari, funcţionari publici şi personal contractual.
(2) Numărul maxim de posturi din aparatul propriu al Institutului este de 91, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor acestora.
(3) Structura organizatorică a Institutului este prevăzută în anexa nr. 1.
(4) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al preşedintelui Institutului, având în vedere nevoile instituţionale şi structura de personal, se pot înfiinţa, după caz, servicii şi alte compartimente funcţionale decât cele prevăzute în anexa nr. 1, potrivit prevederilor legale în vigoare, cu avizul prealabil al ordonatorului principal de credite.
(5) Statul de funcţii se aprobă, potrivit prevederilor legale în vigoare, prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, la propunerea preşedintelui Institutului.
(6) Salarizarea personalului Institutului se face potrivit legislaţiei în vigoare aplicabile personalului plătit din fonduri publice.
(7) Atribuţiile compartimentelor funcţionale se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobă prin ordin al preşedintelui Institutului.
(8) Atribuţiile şi responsabilităţile personalului se stabilesc prin fişa postului, în baza regulamentului de organizare şi funcţionare a Institutului.
Art. 6
În organizarea şi derularea programelor de formare profesională Institutul utilizează personal specializat, după cum urmează:
a) funcţionari publici şi personal contractual cu experienţă în administraţia publică, certificaţi potrivit prevederilor legale în vigoare;
b) personal didactic din învăţământul superior;
c) formatori de competenţe profesionale, certificaţi potrivit prevederilor legale în vigoare.
(…)
Art. 17
(1) Atestarea absolvirii programelor de formare specializată şi a programelor de perfecţionare organizate de Institut se face prin certificate de absolvire semnate de preşedintele Institutului.
(2) Modelele certificatelor de absolvire, precum şi modalitatea de gestionare a acestora se aprobă, la propunerea Institutului, prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, prin grija Institutului.
(3) Certificatele de absolvire sunt însoţite de un supliment descriptiv privind competenţele dobândite, iar pe certificat se înscrie nota de absolvire.
(4) Atestarea participării la seminare şi conferinţe organizate de Institut se face prin certificate de participare semnate de preşedintele Institutului.
(5) Modelele certificatelor de participare prevăzute la alin. (4), precum şi modalitatea de gestionare a acestora se aprobă de preşedintele Institutului, cu avizul Consiliului de coordonare.
Art. 18
(1) Funcţionarii publici, persoanele numite sau alese în funcţii de demnitate publică sau asimilate acestora din cadrul administraţiei publice centrale şi locale, precum şi personalul angajat cu contract individual de muncă sau în baza unui contract de management în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice au dreptul de a-şi perfecţiona pregătirea în domeniul administraţiei publice, participând la programe de formare profesională.
(2) Cheltuielile ocazionate de participarea la programele de formare profesională se suportă din bugetul autorităţii sau instituţiei publice care îi trimite, de către alte persoane juridice din care provin participanţii, respectiv de persoanele fizice interesate.
Art. 19
(1) Pe perioada în care participă la programele de formare profesională prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, participanţii la acestea beneficiază de drepturile salariale şi de altă natură cuvenite, potrivit prevederilor legale în vigoare.
(2) Pe perioada în care urmează programele de formare profesională prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, participanţilor la acestea le revin obligaţiile prevăzute de lege, de regulamentele privind organizarea şi desfăşurarea programelor de formare profesională şi de regulamentele interne ale instituţiilor angajatoare.
(3) Durata programelor de formare profesională prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă se ia în considerare la calculul vechimii în muncă, în funcţia publică sau, după caz, în specialitate, potrivit prevederilor legale în vigoare.
(4) În cazul în care programele de formare profesională sunt organizate în altă localitate decât cea în care îşi are sediul autoritatea sau instituţia publică, respectiv persoana juridică, participanţii beneficiază de drepturile de delegare, potrivit prevederilor legale în vigoare.
(…)
Art. 23
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.
Art. 24
La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se abrogă:
a) Ordonanţa Guvernului nr. 23/2016 privind înfiinţarea Institutului Naţional de Administraţie, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 658 din 29 august 2016, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 44/2017, cu modificările ulterioare;
b) Hotărârea Guvernului nr. 645/2020 privind organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Administraţie, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 725 din 11 august 2020.
Anexe
ANEXA nr. 1: STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Institutului Naţional de Administraţie
ANEXA nr. 2: PARCUL NORMAT DE MIJLOACE DE TRANSPORT şi consumul lunar de carburanţi pentru Institutul Naţional de Administraţie
Nr. crt. | Denumirea instituţiei | Tipul mijlocului de transport | Parc normat (bucăţi) | Consumul maxim de carburant pentru autovehicul litri/lună/mijloc de transport |
1. | Institutul Naţional de Administraţie, inclusiv activităţi specifice de organizare şi monitorizare | autoturism | 13 | 200 |