Procedura de organizare şi desfăşurare a examenului de promovare a personalului contractual din MAI (OMAI nr. 105/2015)

8 sept. 2015
Vizualizari: 6285

Despre

  • M. Of. nr. 669 din 2 septembrie 2015
  • OMAI nr. 105/2015
  • Procedura de organizare şi desfăşurare a examenului de promovare a personalului contractual din MAI

Art. 15 reglementează atribuțiile principale ale Comisiei de examinare. Acestea sunt:

a) elaborează bibliografia și tematica de examen, pe baza propunerilor din referatele de evaluare;

b) stabilește proba de examen;

c) stabilește ponderea din nota finală a fiecărui criteriu de evaluare a candidatului;

d) selectează dosarele candidaților;

e) stabilește subiectele pentru proba scrisă sau, după caz, planul probei practice, precum și baremul de punctare;

f) notează proba scrisă sau, după caz, proba practică;

g) verifică și semnează procesele-verbale redactate de secretarul comisiei;

h) stabilește dacă respectivul candidat este declarat „admis” sau „respins” la examenul de promovare în gradul profesional ori în treapta profesională imediat superior/superioară;

i) transmite secretarului comisiei rezultatele selecției dosarelor și ale examenului, cu mențiunea „admis”/”respins”, pentru a fi comunicate candidaților.

Art. 16 reglementează atribuții principale ale Comisiei de soluționare a contestațiilor. Acestea sunt:

a) soluționează contestațiile depuse de candidați cu privire la selecția dosarelor;

b) soluționează contestațiile depuse de candidați cu privire la rezultatul final al examenului de promovare;

c) transmite secretarului comisiei rezultatele contestațiilor pentru a fi comunicate candidaților.

Art. 17 reglementează atribuțiile principale ale Secretarului comisiei de examinare. Acestea sunt:

a) centralizează dosarele de înscriere a candidaților și le prezintă spre analiză comisiei de examinare;

b) convoacă membrii comisiei de examinare la data programată a se desfășura examenul de promovare sau ori de câte ori este necesar, la solicitarea președintelui comisiei;

c) întocmește procesul-verbal al selecției dosarelor și cel de desfășurare a examenului de promovare;

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

d) asigură transmiterea către candidați a rezultatelor selecției dosarelor și, după caz, ale examenului de promovare, prin afișarea acestora la sediul unității unde se desfășoară examenul de promovare și pe pagina de internet a acesteia, după caz.

Art. 18 reglementează atribuții principale ale Secretarului comisiei de soluționare a contestațiilor. Acestea sunt:

a) primește de la secretariatul unității organizatoare contestațiile depuse și le prezintă spre analiză comisiei de soluționare a contestațiilor;

b) preia de la secretarul comisiei de examinare documentele necesare soluționării contestațiilor depuse;

c) convoacă membrii comisiei de soluționare a contestațiilor, la solicitarea președintelui comisiei, prezentându-le spre analiză contestațiile depuse, împreună cu documentele necesare soluționării acestora;

d) întocmește procesul-verbal privind soluționarea contestațiilor;

e) asigură transmiterea rezultatelor contestațiilor candidaților, prin afișarea acestora la sediul unității unde se desfășoară examenul de promovare și pe pagina de internet a acesteia, precum și, după caz, secretarului comisiei de examinare.

Art. 19 are următorul conținut:

„(1) În vederea participării la examen, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru proba scrisă sau, după caz, pentru proba practică, candidații depun la locul stabilit în anunțul privind organizarea examenului de promovare un dosar de înscriere care va cuprinde următoarele documente:

a) cererea de înscriere la examenul de promovare;

b) adeverința prevăzută la art. 7.

(2) Comisia de examinare solicită structurii de resurse umane a unității organizatoare referatul de evaluare prevăzut la art. 3 alin. (3).

(3) În termen de cel mult două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, comisia de examinare are obligația de a selecta dosarele de înscriere a candidaților care îndeplinesc condițiile de participare la examenul de promovare și propunerile din referatul de evaluare.

(4) Rezultatele selecției dosarelor de înscriere se afișează de către secretarul comisiei de examinare, cu mențiunea „admis”/”respins”, însoțită de motivul respingerii dosarului, la sediul unității organizatoare, în termenul prevăzut la alin. (3).

(5) În termen de o zi lucrătoare de la data afișării rezultatelor selecției dosarelor, candidații pot depune contestații la secretariatul unității organizatoare, care se soluționează de către comisia de soluționare a contestațiilor în termen de cel mult o zi lucrătoare de la înregistrarea acestora”.

Art. 20 la primul alineat prevede faptul că stabilirea subiectelor, modul de desfășurare a examenelor de promovare, notarea candidaților și soluționarea contestațiilor candidaților nemulțumiți de rezultatul obținut se realizează în condițiile stabilite de art. 44 alin. (3)-(6) și art. 45 din Regulament.

Potrivit alineatului următor, candidații nemulțumiți de modul de soluționare a contestației se pot adresa instanței de contencios administrativ, în condițiile legii.

Art. 21 prevede următoarele:

„(1) Pentru fiecare examen de promovare se întocmește un dosar cu următorul conținut:

a) referatele de evaluare întocmite de șefii ierarhici;

b) documentele din care rezultă că există fonduri bugetare disponibile pentru asigurarea drepturilor salariale ale personalului ce urmează a fi promovat;

c) acte administrative de constituire a comisiilor de examinare și de soluționare a contestațiilor;

d) documente privind organizarea și desfășurarea examenului de promovare;

e) lucrările candidaților, în situația în care examenul de promovare constă în susținerea unei probe scrise, și borderourile de notare.

(2) Dosarul menționat la alin. (1) se păstrează 2 ani la structura de resurse umane implicată în organizarea și desfășurarea examenului de promovare, urmând a fi arhivat ulterior, în condițiile legii.

(3) În dosarul personal al salariatului promovat vor fi incluse, după încheierea examenului de promovare, copii ale documentelor care atestă desfășurarea examenului”.

Cap. III („Promovarea personalului contractual într-o funcție de conducere”)

Potrivit art. 22, promovarea personalului contractual într-o funcție de conducere se face pe un post vacant cu respectarea prevederilor art. 1-40 din Regulament.

Art. 23 prevede la primul alineat: Candidații înscriși la concurs pentru ocuparea funcțiilor contractuale de conducere trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute la art. 3 din Regulament, precum și următoarele condiții de vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției:

a) șef birou – 1 an;

b) șef serviciu – 2 ani;

c) director adjunct – 3 ani;

d) director – 3 ani;

e) director general adjunct – 3 ani;

f) director general – 3 ani;

g) șef departament – 5 ani.

Potrivit alineatului următor, pentru ocuparea funcțiilor de conducere se pot stabili și condiții specifice care să ateste experiența în domeniu a candidaților, precum și capacitatea de organizare a activității și de a lua decizii.

Art. 24 la primul alineat prevede faptul că la concursurile pentru ocuparea funcțiilor de conducere prin promovarea din rândul specialiștilor încadrați pe funcții de execuție se pot avea în vedere și următoarele elemente de apreciere:

a) rezultatele obținute de candidați în activitatea desfășurată până la data concursului;

b) calitățile de organizator și conducător al unor lucrări sau activități;

c) capacitatea de a lua decizii.

Potrivit alineatului următor, promovarea în funcțiile de conducere de director general, director, respectiv de director general adjunct, director adjunct și asimilate acestora se face prin concurs din rândul specialiștilor care se încadrează în gradul profesional IA, I sau II, cu respectarea condițiilor de vechime prevăzute la art. 23 alin. (1).

 

Cap. IV („Promovarea personalului contractual într-o funcție pentru care este prevăzut un nivel de studii superior”)

Art. 25 prevede faptul că promovarea într-o funcție pentru care este prevăzut un nivel de studii superior se face în condițiile art. 41 alin. (4)-(6) din Regulament și ale prezentei proceduri, numai în situația în care o astfel de funcție este prevăzută în statul de organizare al unității ori există posibilitatea transformării acesteia într-o funcție prevăzută cu studii superioare, cu aprobarea ordonatorului principal de credite, în limitele bugetare stabilite și dacă specialitatea postului impune un nivel de studii superior.

Cap. V („Promovarea personalului contractual debutant”)

Art. 26 prevede faptul că promovarea persoanelor încadrate în Funcții contractuale de debutant se face în condițiile art. 451 din Regulament.

Cap. VI („Dispoziții finale”)

Art. 27 la primul alineat prevede faptul că încadrarea în noua funcție se face începând cu prima zi a lunii următoare celei în care a avut loc examenul de promovare.

Potrivit alineatului următor, dacă promovarea se realizează prin transformarea postului, fișa de post se modifică și se completează cu noi atribuții.

 

Procedura de organizare și desfășurare a examenului de promovare a personalului contractual din MAI (OMAI nr. 105/2015) was last modified: septembrie 8th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.