3.537 views
Art. 15 reglementează atribuțiile principale ale Comisiei de examinare. Acestea sunt:
a) elaborează bibliografia şi tematica de examen, pe baza propunerilor din referatele de evaluare;
b) stabileşte proba de examen;
c) stabileşte ponderea din nota finală a fiecărui criteriu de evaluare a candidatului;
d) selectează dosarele candidaţilor;
e) stabileşte subiectele pentru proba scrisă sau, după caz, planul probei practice, precum şi baremul de punctare;
f) notează proba scrisă sau, după caz, proba practică;
g) verifică şi semnează procesele-verbale redactate de secretarul comisiei;
h) stabileşte dacă respectivul candidat este declarat „admis” sau „respins” la examenul de promovare în gradul profesional ori în treapta profesională imediat superior/superioară;
i) transmite secretarului comisiei rezultatele selecţiei dosarelor şi ale examenului, cu menţiunea „admis”/”respins”, pentru a fi comunicate candidaţilor.
Art. 16 reglementează atribuţii principale ale Comisiei de soluţionare a contestaţiilor. Acestea sunt:
a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor;
b) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul final al examenului de promovare;
c) transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
Art. 17 reglementează atribuțiile principale ale Secretarului comisiei de examinare. Acestea sunt:
a) centralizează dosarele de înscriere a candidaţilor şi le prezintă spre analiză comisiei de examinare;
b) convoacă membrii comisiei de examinare la data programată a se desfăşura examenul de promovare sau ori de câte ori este necesar, la solicitarea preşedintelui comisiei;
c) întocmeşte procesul-verbal al selecţiei dosarelor şi cel de desfăşurare a examenului de promovare;
d) asigură transmiterea către candidaţi a rezultatelor selecţiei dosarelor şi, după caz, ale examenului de promovare, prin afişarea acestora la sediul unităţii unde se desfăşoară examenul de promovare şi pe pagina de internet a acesteia, după caz.
Art. 18 reglementează atribuţii principale ale Secretarului comisiei de soluţionare a contestaţiilor. Acestea sunt:
a) primeşte de la secretariatul unităţii organizatoare contestaţiile depuse şi le prezintă spre analiză comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
b) preia de la secretarul comisiei de examinare documentele necesare soluţionării contestaţiilor depuse;
c) convoacă membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor, la solicitarea preşedintelui comisiei, prezentându-le spre analiză contestaţiile depuse, împreună cu documentele necesare soluţionării acestora;
d) întocmeşte procesul-verbal privind soluţionarea contestaţiilor;
e) asigură transmiterea rezultatelor contestaţiilor candidaţilor, prin afişarea acestora la sediul unităţii unde se desfăşoară examenul de promovare şi pe pagina de internet a acesteia, precum şi, după caz, secretarului comisiei de examinare.
Art. 19 are următorul conținut:
„(1) În vederea participării la examen, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru proba scrisă sau, după caz, pentru proba practică, candidaţii depun la locul stabilit în anunţul privind organizarea examenului de promovare un dosar de înscriere care va cuprinde următoarele documente:
a) cererea de înscriere la examenul de promovare;
b) adeverinţa prevăzută la art. 7.
(2) Comisia de examinare solicită structurii de resurse umane a unităţii organizatoare referatul de evaluare prevăzut la art. 3 alin. (3).
(3) În termen de cel mult două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, comisia de examinare are obligaţia de a selecta dosarele de înscriere a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la examenul de promovare şi propunerile din referatul de evaluare.
(4) Rezultatele selecţiei dosarelor de înscriere se afişează de către secretarul comisiei de examinare, cu menţiunea „admis”/”respins”, însoţită de motivul respingerii dosarului, la sediul unităţii organizatoare, în termenul prevăzut la alin. (3).
(5) În termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor selecţiei dosarelor, candidaţii pot depune contestaţii la secretariatul unităţii organizatoare, care se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de cel mult o zi lucrătoare de la înregistrarea acestora”.
Art. 20 la primul alineat prevede faptul că stabilirea subiectelor, modul de desfăşurare a examenelor de promovare, notarea candidaţilor şi soluţionarea contestaţiilor candidaţilor nemulţumiţi de rezultatul obţinut se realizează în condiţiile stabilite de art. 44 alin. (3)-(6) şi art. 45 din Regulament.
Potrivit alineatului următor, candidaţii nemulţumiţi de modul de soluţionare a contestaţiei se pot adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.
Art. 21 prevede următoarele:
„(1) Pentru fiecare examen de promovare se întocmeşte un dosar cu următorul conţinut:
a) referatele de evaluare întocmite de şefii ierarhici;
b) documentele din care rezultă că există fonduri bugetare disponibile pentru asigurarea drepturilor salariale ale personalului ce urmează a fi promovat;
c) acte administrative de constituire a comisiilor de examinare şi de soluţionare a contestaţiilor;
d) documente privind organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare;
e) lucrările candidaţilor, în situaţia în care examenul de promovare constă în susţinerea unei probe scrise, şi borderourile de notare.
(2) Dosarul menţionat la alin. (1) se păstrează 2 ani la structura de resurse umane implicată în organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare, urmând a fi arhivat ulterior, în condiţiile legii.
(3) În dosarul personal al salariatului promovat vor fi incluse, după încheierea examenului de promovare, copii ale documentelor care atestă desfăşurarea examenului”.
Cap. III („Promovarea personalului contractual într-o funcţie de conducere”)
Potrivit art. 22, promovarea personalului contractual într-o funcţie de conducere se face pe un post vacant cu respectarea prevederilor art. 1-40 din Regulament.
Art. 23 prevede la primul alineat: Candidaţii înscrişi la concurs pentru ocuparea funcţiilor contractuale de conducere trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 3 din Regulament, precum şi următoarele condiţii de vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei:
a) şef birou – 1 an;
b) şef serviciu – 2 ani;
c) director adjunct – 3 ani;
d) director – 3 ani;
e) director general adjunct – 3 ani;
f) director general – 3 ani;
g) şef departament – 5 ani.
Potrivit alineatului următor, pentru ocuparea funcţiilor de conducere se pot stabili şi condiţii specifice care să ateste experienţa în domeniu a candidaţilor, precum şi capacitatea de organizare a activităţii şi de a lua decizii.
Art. 24 la primul alineat prevede faptul că la concursurile pentru ocuparea funcţiilor de conducere prin promovarea din rândul specialiştilor încadraţi pe funcţii de execuţie se pot avea în vedere şi următoarele elemente de apreciere:
a) rezultatele obţinute de candidaţi în activitatea desfăşurată până la data concursului;
b) calităţile de organizator şi conducător al unor lucrări sau activităţi;
c) capacitatea de a lua decizii.
Potrivit alineatului următor, promovarea în funcţiile de conducere de director general, director, respectiv de director general adjunct, director adjunct şi asimilate acestora se face prin concurs din rândul specialiştilor care se încadrează în gradul profesional IA, I sau II, cu respectarea condiţiilor de vechime prevăzute la art. 23 alin. (1).
Cap. IV („Promovarea personalului contractual într-o funcţie pentru care este prevăzut un nivel de studii superior”)
Art. 25 prevede faptul că promovarea într-o funcţie pentru care este prevăzut un nivel de studii superior se face în condiţiile art. 41 alin. (4)-(6) din Regulament şi ale prezentei proceduri, numai în situaţia în care o astfel de funcţie este prevăzută în statul de organizare al unităţii ori există posibilitatea transformării acesteia într-o funcţie prevăzută cu studii superioare, cu aprobarea ordonatorului principal de credite, în limitele bugetare stabilite şi dacă specialitatea postului impune un nivel de studii superior.
Cap. V („Promovarea personalului contractual debutant”)
Art. 26 prevede faptul că promovarea persoanelor încadrate în Funcţii contractuale de debutant se face în condiţiile art. 451 din Regulament.
Cap. VI („Dispoziţii finale”)
Art. 27 la primul alineat prevede faptul că încadrarea în noua funcţie se face începând cu prima zi a lunii următoare celei în care a avut loc examenul de promovare.
Potrivit alineatului următor, dacă promovarea se realizează prin transformarea postului, fişa de post se modifică şi se completează cu noi atribuţii.
- 1
- 2