116 views
Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a publicat o informare privind demararea campaniei de informare a consumatorilor finali de energie electrică şi gaze naturale cu privire la drepturile lor.
În acest sens, ANRE a declarat că această campanie nu reprezintă primul instrument utilizat în relația cu consumatorii finali, informarea acestora fiind realizată și până acum prin comunicate, informări, pliante sau broșuri.
Astfel, începând cu data de 1 iunie 2017, ANRE a pus la dispoziția clienților finali de energie electrică și gaze naturale, pe site-ul propriu, un instrument de comparare a prețurilor, destinat tuturor potențialilor clienți finali care sunt interesați să-și aleagă sau să-și schimbe furnizorul de energie electrică sau gaze naturale.
Totodată, o altă cale de informare a consumatorilor, instituită de ANRE, a reprezentat lansarea, în anul 2019, a unei aplicații mobile gratuite care permite accesul la comparatoarele de oferte tip de furnizare a energiei electrice si gazelor naturale, precum și la informații din domeniul energiei.
De asemenea, Autoritatea stă la dispoziția clienților finali cu informații privind liberalizarea piețelor de energie, procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale, precum și facturarea energiei electrice și a gazelor naturale, acordate prin intermediul liniilor telefonice de tip „Call-center”, apelabile din orice rețea.
Tot în acest sens, trebuie menționate și cele două campanii derulate cu Asociația InfoCons cu privire la drepturile consumatorilor și la schimbarea furnizorului, dar și campania de interes public privind liberalizarea pieţei de energie electrică, desfășurată pe toată durata anului 2021.
Pentru mai multe detalii, vă rugăm să accesați sursa informației.
(Copyright foto: freepik)