ANAF. Proiect: Ordin privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a supus dezbaterii publice privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică.

Redăm, în continuare, principalele prevederi ale Ordinului:

„ ART. 1

Se aprobă Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

ART. 2
În scopul prezentului ordin, comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă se realizează prin intermediul serviciului „Spaţiul privat virtual” – serviciu de distribuţie electronică înregistrată care permite transmiterea de date prin mijloace electronice şi furnizează dovezi referitoare la manipularea datelor transmise, inclusiv dovezi privind trimiterea şi primirea datelor, asigurând protejarea datelor transmise împotriva riscului de pierdere, furt, deteriorare sau orice modificare neautorizată.

ART. 3
Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică prevăzută la art. 1 se referă la:
a) mijloacele de identificare electronică a persoanelor fizice, persoanelor juridice şi altor entităţi
fără personalitate juridică în mediul electronic;
b) comunicarea informaţiilor şi înscrisurilor prin serviciul „Spaţiul privat virtual”;
c) comunicarea informaţiilor şi înscrisurilor, după caz, prin serviciile „Buletinul informativ”, „Programare on-line” și „Formularul de contact”;
d) condiţii de comunicare prin serviciile prevăzute la lit. b) și c).

(…)

ART. 8
Direcţiile de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi unităţile fiscale subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

ART. 9
(1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Dispoziţiile prezentului ordin intră în vigoare la data abrogării Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 660/2017 din 3 mai 2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 368 din 17 mai 2017, cu modificările și completările ulterioare”.

Pentru mai multe detalii referitoare la proiect, referatul de aprobare și anexe, vă rugăm să accesați sursa informației.

Sursa informației

ANAF. Proiect: Ordin privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a actelor de executare şi a procedurii de comunicare a acestora