70 views
În M. Of. nr. 527 din 20 mai 2021 a fost publicată o rectificare la punctul 2 al articolului unic din Legea nr. 123/2021 privind aprobarea O.G. nr. 5/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 476 din 7 mai 2021.
Astfel, la punctul 2 al articolului unic din Legea nr. 123/2021 privind aprobarea O.G. nr. 5/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu referire la partea a II-a a anexei nr. 4 la Legea nr. 207/2015, se fac următoarele rectificări:
– la punctul 1 al categoriei A, în loc de: „… fiscale” se va citi: „… fiscale.”
– la punctul 3 al categoriei A, în loc de: „… implementare” se va citi: „… implementare.”
– la punctul 1 al categoriei B, în loc de: „… pierderi” se va citi: „…pierderi.”
– la punctul 2 al categoriei B, în loc de: „…impozitelor” se va citi: „…impozitelor.”
– la punctul 3 al categoriei B, în loc de: „… similare” se va citi: „… similare.”
– la punctul 1 al categoriei E, în loc de: „… ulterioare” se va citi: „… ulterioare.”
– la punctul 3 al categoriei E, în loc de: „… loc” se va citi: „… loc.”
Articol unic pct. 2 din Legea nr. 123/2021 (rectificat)La partea a II-a categoria A, punctele 1 şi 3 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„1. Un aranjament transfrontalier în cazul căruia contribuabilul relevant sau un participant la aranjamentul transfrontalier acceptă să respecte o clauză de confidenţialitate care îi poate impune să nu comunice modul în care aranjamentul respectiv ar putea duce la obţinerea unui avantaj fiscal către alţi intermediari sau către autorităţile fiscale.
(…)
3. Un aranjament transfrontalier care conţine o documentaţie şi/sau o structură puternic standardizată şi care este disponibil pentru mai mult de un contribuabil relevant fără a fi necesară personalizarea substanţială a acestuia pentru implementare.”
– La partea a II-a, categoria B se modifică şi va avea următorul cuprins:
„1. Un aranjament transfrontalier prin care un participant la aranjamentul respectiv ia măsuri artificiale care constau în achiziţionarea unei societăţi care înregistrează pierderi, întreruperea activităţii principale a respectivei societăţi şi utilizarea pierderilor societăţii pentru a reduce obligaţiile fiscale, inclusiv prin intermediul unui transfer al acestor pierderi către o altă jurisdicţie sau prin accelerarea utilizării acestor pierderi.
2. Un aranjament transfrontalier care are ca efect conversia veniturilor în capital, donaţii sau alte categorii de venituri care sunt impozitate la un nivel mai redus sau sunt scutite de la plata impozitelor.
3. Un aranjament transfrontalier care include tranzacţii circulare care au ca rezultat un carusel de fonduri (round-tripping of funds), anume prin implicarea unor entităţi interpuse fără alt scop comercial primar sau prin tranzacţii care se compensează ori se anulează reciproc sau care au alte caracteristici similare.”
– La partea a II-a categoria E, punctul 1 şi punctul 3 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„1. Un aranjament transfrontalier care implică utilizarea unor reglementări unilaterale privind «zona de siguranţă», potrivit înţelesului atribuit acestei noţiuni de Liniile directoare privind preţurile de transfer emise de către Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică pentru societăţile multinaţionale şi administraţiile fiscale, cu modificările şi completările ulterioare.
(…)
3. Un aranjament transfrontalier care implică un transfer transfrontalier de funcţii şi/sau riscuri şi/sau de active în interiorul unui grup, dacă profiturile anuale preconizate, determinate înainte de a calcula impactul dobânzilor şi a impozitelor asupra acestora (EBIT), pentru perioada de 3 ani ulterioară transferului, de către entitatea/entităţile care efectuează transferul, sunt mai mici de 50% din EBIT anuale preconizate de către această entitate/aceste entităţi care efectuează transferul, dacă transferul nu ar fi avut loc.”