Procedura de administrare şi monitorizare a contribuabililor mijlocii (OPANAF nr. 468/2015)

27 feb. 2015
Vizualizari: 5758

Despre

  • În M. Of. nr. 135 din 23 februarie 2015
  • OPANAf nr. 468/2015
  • Procedura de administrare şi monitorizare a contribuabililor mijlocii

L. Procedura de executare silită a contribuabililor mijlocii administrați de administrațiile județene ale finanțelor publice și de Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice București, prin Administrația fiscală pentru contribuabilii mijlocii

Lit. L, care conține prevederi cu privire la procedura de executare silită a contribuabililor mijlocii administrați de administrațiile județene ale finanțelor publice și de Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice București, prin Administrația fiscală pentru contribuabilii mijlocii, are următorul conținut:

1. Pentru recuperarea creanțelor fiscale ale contribuabililor mijlocii, persoane juridice, în cadrul procedurii de executare silită, organul de executare coordonator este administrația județeană a finanțelor publice sau Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice București, prin Administrația fiscală pentru contribuabilii mijlocii.

2. Pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, organele de executare silită coordonatoare sunt cele ale administrațiilor județene ale finanțelor publice din cadrul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice în a căror rază teritorială se află sediile secundare sau, dacă sediile secundare se află pe raza teritorială a municipiului București, organul de executare silită coordonator este cel al Administrației fiscale pentru contribuabilii mijlocii din cadrul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București.

3. Pentru impozitul pe venit și impozitul pe veniturile din salarii datorat de contribuabilii mijlocii, persoane juridice, organul de executare silită coordonator este cel al administrațiilor județene ale finanțelor publice din cadrul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice în a căror rază teritorială se află domiciliile fiscale ale contribuabililor mijlocii persoane juridice.

4. Organele fiscale competente să aplice procedura de executare silită prin sechestrarea și valorificarea bunurilor mobile/imobile ale contribuabililor mijlocii sunt organele fiscale în a căror rază teritorială se află bunurile, respectiv organele de executare silită ale administrațiilor județene ale finanțelor publice din cadrul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice ori Administrația fiscală pentru contribuabilii mijlocii din cadrul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București, dacă bunurile urmăribile sunt pe raza teritorială a municipiului București. Administrațiile județene ale finanțelor publice vor numi comisiile de licitație sau pot delega această competență Administrației fiscale pentru contribuabilii mijlocii din cadrul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București ori altor administrații județene ale finanțelor publice din cadrul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice, după caz.

5. Organele de executare competente anterior datei de 1 ianuarie, care au înființat popriri înainte de această dată asupra veniturilor datorate de terți ori asupra disponibilităților din conturile bancare ale contribuabililor mijlocii, vor comunica terților și tuturor băncilor unde sunt înființate popriri codul IBAN de la Activitatea de trezorerie și contabilitate publică a municipiului București ori de la unitățile Trezoreriei Statului cu rol de municipiu reședință de județ, după caz, în care se vor vira sumele reținute, aferente veniturilor bugetare, după data intrării în vigoare a ordinului.

6. În cazul în care există sume obținute și nedistribuite din valorificarea bunurilor sechestrate, acestea se vor vira în contul 50.67 „Disponibil din sume încasate din valorificarea bunurilor mobile și imobile în cadrul procedurii de executare silită” care funcționează pe numele administrațiilor județene ale finanțelor publice, ale sectoarelor municipiului București și al Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București (pentru Administrația finanțelor publice pentru contribuabili mijlocii) și se codifică cu codul de înregistrare fiscală atribuit titularului de cont în calitate de plătitor de impozit pe veniturile din salarii.

În acest sens, organul fiscal care administrează debitorul va proceda la eliberarea sau la distribuirea sumelor, prevederile cap. X „Eliberarea și distribuirea sumelor realizate prin executare silită” din O.G. nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, aplicându-se în mod corespunzător.

M. Procedura de monitorizare a contribuabililor mijlocii administrați de administrațiile județene ale finanțelor publice și de Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice București, prin Administrația fiscală pentru contribuabilii mijlocii

La lit. M, literă ce reglementează procedura de monitorizare a contribuabililor mijlocii administrați de administrațiile județene ale finanțelor publice și de Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice București, prin Administrația fiscală pentru contribuabilii mijlocii, se prevăd următoarele:

1. Activitatea de monitorizare a contribuabililor mijlocii administrați de către administrațiile județene ale finanțelor publice și de Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice București, prin Administrația fiscală pentru contribuabilii mijlocii, este realizată de către Direcția generală de planificare, monitorizare și sinteză din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

2. Monitorizarea colectării veniturilor bugetare de la contribuabilii mijlocii se realizează pe baza raportării lunare pe care administrațiile județene ale finanțelor publice și Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice București, prin Administrația fiscală pentru contribuabilii mijlocii, o va transmite Direcției generale de planificare, monitorizare și sinteză.

3. Pe baza informațiilor referitoare la obligațiile de plată și la încasările în contul acestora din evidența proprie, administrațiile județene ale finanțelor publice și Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice București, prin Administrația fiscală pentru contribuabilii mijlocii, vor transmite Direcției generale de planificare, monitorizare și sinteză, prin intermediul Direcției generale de tehnologia informației, până pe data de 10 a lunii următoare celei de raportare, situația privind obligațiile bugetare de plată și încasările în contul acestora, conform formularelor 01-04, cuprinse în anexele nr. 2-5 la ordin.

4. Situația privind obligațiile bugetare de plată se întocmește pe fiecare contribuabil mijlociu și, separat, pe fiecare buget, respectiv bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate și bugetul asigurărilor pentru șomaj.

5. Informațiile necesar a fi completate în situația privind obligațiile bugetare de plată rezultă din evidența analitică pe plătitori și constituie baza documentară de analiză și informare atât pentru Agenția Națională de Administrare Fiscală, cât și pentru Ministerul Finanțelor Publice.

6. Informațiile cuprinse în formularele 01-04 din anexele nr. 2-5 la ordin, transmise de către administrațiile județene ale finanțelor publice și Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice București, prin Administrația fiscală pentru contribuabilii mijlocii, se vor prelua și se vor transmite în format electronic, pe baza datelor din Sistemul de administrare a creanțelor fiscale.

7. Direcția generală de planificare, monitorizare și sinteză va fi înștiințată în termen de 30 de zile despre orice modificare intervenită în datele de înregistrare fiscală ale contribuabililor mijlocii și a sucursalelor/punctelor de lucru ale acestora și despre preluarea în administrare a unor noi contribuabili mijlocii.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

N. Procedura de reprezentare în fața instanțelor și de asistență legală pentru activitatea administrațiilor județene ale finanțelor publice și Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București, prin Administrația fiscală pentru contribuabili mijlocii

Lit. N privind Procedura de reprezentare în fața instanțelor și de asistență legală pentru activitatea administrațiilor județene ale finanțelor publice și Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București, prin Administrația fiscală pentru contribuabili mijlocii prebede următoarele:

1. Reprezentarea în fața instanțelor pentru actele emise de Administrația fiscală pentru contribuabili mijlocii se va realiza de către serviciul/biroul juridic din Administrația județeană a finanțelor publice în cadrul căreia funcționează structura emitentă a actului administrativ, iar în cazul Administrației fiscale pentru contribuabili mijlocii din cadrul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București, de către structura juridică din cadrul aparatului propriu al Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București.

2. Asistența din punct de vedere juridic pentru activitățile Administrației fiscale pentru contribuabili mijlocii se va realiza de către serviciul/biroul juridic din administrația județeană a finanțelor publice în cadrul căreia funcționează structura emitentă a actului administrativ, iar în cazul Administrației fiscale pentru contribuabili mijlocii din cadrul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București, de către structura juridică din cadrul aparatului propriu al Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București.

O. Inspecția economico-financiară la contribuabili mijlocii administrați de administrațiile județene ale finanțelor publice și de Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice București prin Administrația fiscală pentru contribuabilii mijlocii:

Potrivit lit. O privind inspecția economico-financiară la contribuabili mijlocii administrați de administrațiile județene ale finanțelor publice și de Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice București prin Administrația fiscală pentru contribuabilii mijlocii

1. Inspecția economico-financiară la contribuabili mijlocii administrați de administrațiile județene ale finanțelor publice și de Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice București, prin Administrația fiscală pentru contribuabilii mijlocii, se realizează de către serviciul de inspecție economico-financiară, prin structurile teritoriale județene de inspecție economico-financiară (compartimente), din cadrul direcției generale regionale a finanțelor publice.

2. Acțiunile de inspecție economico-financiară începute la operatori economici care devin contribuabili mijlocii se vor finaliza de organele de inspecție economico-financiară care le-au inițiat.

3. Acțiunile de inspecție economico-financiară pentru care au fost comunicate avize de inspecție economico-financiară sau au fost emise ordine de serviciu în vederea efectuării inspecției economico-financiare pentru operatori economici care devin contribuabili mijlocii, dar nu au fost începute până la termenul de predare-primire al dosarului fiscal, vor fi finalizate de organele de inspecție economico-financiară care le-au inițiat.

4. Plângerea prealabilă formulată împotriva dispoziției obligatorii se depune la organul de inspecție economico-financiară emitent al dispoziției obligatorii contestate. Plângerea prealabilă, însoțită de referatul cu propunerile de soluționare ale organului de inspecție economico-financiară care a efectuat inspecția, se va transmite organului de soluționare a plângerii prealabile din cadrul Ministerului Finanțelor Publice.

 

Alte prevederi ale OPANAF nr. 468/2015

Potrivit art. 3 OPANAF nr. 468/2015, următoarele instituții vor duce la îndeplinire prevederile respectivului ordin:

– Direcția generală de reglementare a colectării creanțelor bugetare;

– Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor;

– Direcția generală coordonare inspecție fiscală, Direcția generală de soluționare a contestațiilor;

– Direcția generală de planificare, monitorizare și sinteză;

– Direcția generală juridică;

Direcția generală de tehnologia informației, precum și administrațiile județene ale finanțelor publice;

– Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice București prin Administrația fiscală pentru contribuabilii mijlocii.

Procedura de administrare și monitorizare a contribuabililor mijlocii (OPANAF nr. 468/2015) was last modified: martie 3rd, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.