2.480 views
L. Procedura de executare silită a contribuabililor mijlocii administraţi de administraţiile judeţene ale finanţelor publice şi de Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti, prin Administraţia fiscală pentru contribuabilii mijlocii
Lit. L, care conține prevederi cu privire la procedura de executare silită a contribuabililor mijlocii administraţi de administraţiile judeţene ale finanţelor publice şi de Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti, prin Administraţia fiscală pentru contribuabilii mijlocii, are următorul conținut:
1. Pentru recuperarea creanţelor fiscale ale contribuabililor mijlocii, persoane juridice, în cadrul procedurii de executare silită, organul de executare coordonator este administraţia judeţeană a finanţelor publice sau Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti, prin Administraţia fiscală pentru contribuabilii mijlocii.
2. Pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, organele de executare silită coordonatoare sunt cele ale administraţiilor judeţene ale finanţelor publice din cadrul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice în a căror rază teritorială se află sediile secundare sau, dacă sediile secundare se află pe raza teritorială a municipiului Bucureşti, organul de executare silită coordonator este cel al Administraţiei fiscale pentru contribuabilii mijlocii din cadrul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti.
3. Pentru impozitul pe venit şi impozitul pe veniturile din salarii datorat de contribuabilii mijlocii, persoane juridice, organul de executare silită coordonator este cel al administraţiilor judeţene ale finanţelor publice din cadrul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice în a căror rază teritorială se află domiciliile fiscale ale contribuabililor mijlocii persoane juridice.
4. Organele fiscale competente să aplice procedura de executare silită prin sechestrarea şi valorificarea bunurilor mobile/imobile ale contribuabililor mijlocii sunt organele fiscale în a căror rază teritorială se află bunurile, respectiv organele de executare silită ale administraţiilor judeţene ale finanţelor publice din cadrul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice ori Administraţia fiscală pentru contribuabilii mijlocii din cadrul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, dacă bunurile urmăribile sunt pe raza teritorială a municipiului Bucureşti. Administraţiile judeţene ale finanţelor publice vor numi comisiile de licitaţie sau pot delega această competenţă Administraţiei fiscale pentru contribuabilii mijlocii din cadrul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti ori altor administraţii judeţene ale finanţelor publice din cadrul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice, după caz.
5. Organele de executare competente anterior datei de 1 ianuarie, care au înfiinţat popriri înainte de această dată asupra veniturilor datorate de terţi ori asupra disponibilităţilor din conturile bancare ale contribuabililor mijlocii, vor comunica terţilor şi tuturor băncilor unde sunt înfiinţate popriri codul IBAN de la Activitatea de trezorerie şi contabilitate publică a municipiului Bucureşti ori de la unităţile Trezoreriei Statului cu rol de municipiu reşedinţă de judeţ, după caz, în care se vor vira sumele reţinute, aferente veniturilor bugetare, după data intrării în vigoare a ordinului.
6. În cazul în care există sume obţinute şi nedistribuite din valorificarea bunurilor sechestrate, acestea se vor vira în contul 50.67 „Disponibil din sume încasate din valorificarea bunurilor mobile şi imobile în cadrul procedurii de executare silită” care funcţionează pe numele administraţiilor judeţene ale finanţelor publice, ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi al Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti (pentru Administraţia finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii) şi se codifică cu codul de înregistrare fiscală atribuit titularului de cont în calitate de plătitor de impozit pe veniturile din salarii.
În acest sens, organul fiscal care administrează debitorul va proceda la eliberarea sau la distribuirea sumelor, prevederile cap. X „Eliberarea şi distribuirea sumelor realizate prin executare silită” din O.G. nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, aplicându-se în mod corespunzător.
M. Procedura de monitorizare a contribuabililor mijlocii administraţi de administraţiile judeţene ale finanţelor publice şi de Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti, prin Administraţia fiscală pentru contribuabilii mijlocii
La lit. M, literă ce reglementează procedura de monitorizare a contribuabililor mijlocii administraţi de administraţiile judeţene ale finanţelor publice şi de Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti, prin Administraţia fiscală pentru contribuabilii mijlocii, se prevăd următoarele:
1. Activitatea de monitorizare a contribuabililor mijlocii administraţi de către administraţiile judeţene ale finanţelor publice şi de Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti, prin Administraţia fiscală pentru contribuabilii mijlocii, este realizată de către Direcţia generală de planificare, monitorizare şi sinteză din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
2. Monitorizarea colectării veniturilor bugetare de la contribuabilii mijlocii se realizează pe baza raportării lunare pe care administraţiile judeţene ale finanţelor publice şi Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti, prin Administraţia fiscală pentru contribuabilii mijlocii, o va transmite Direcţiei generale de planificare, monitorizare şi sinteză.
3. Pe baza informaţiilor referitoare la obligaţiile de plată şi la încasările în contul acestora din evidenţa proprie, administraţiile judeţene ale finanţelor publice şi Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti, prin Administraţia fiscală pentru contribuabilii mijlocii, vor transmite Direcţiei generale de planificare, monitorizare şi sinteză, prin intermediul Direcţiei generale de tehnologia informaţiei, până pe data de 10 a lunii următoare celei de raportare, situaţia privind obligaţiile bugetare de plată şi încasările în contul acestora, conform formularelor 01-04, cuprinse în anexele nr. 2-5 la ordin.
4. Situaţia privind obligaţiile bugetare de plată se întocmeşte pe fiecare contribuabil mijlociu şi, separat, pe fiecare buget, respectiv bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi bugetul asigurărilor pentru şomaj.
5. Informaţiile necesar a fi completate în situaţia privind obligaţiile bugetare de plată rezultă din evidenţa analitică pe plătitori şi constituie baza documentară de analiză şi informare atât pentru Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cât şi pentru Ministerul Finanţelor Publice.
6. Informaţiile cuprinse în formularele 01-04 din anexele nr. 2-5 la ordin, transmise de către administraţiile judeţene ale finanţelor publice şi Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti, prin Administraţia fiscală pentru contribuabilii mijlocii, se vor prelua şi se vor transmite în format electronic, pe baza datelor din Sistemul de administrare a creanţelor fiscale.
7. Direcţia generală de planificare, monitorizare şi sinteză va fi înştiinţată în termen de 30 de zile despre orice modificare intervenită în datele de înregistrare fiscală ale contribuabililor mijlocii şi a sucursalelor/punctelor de lucru ale acestora şi despre preluarea în administrare a unor noi contribuabili mijlocii.
N. Procedura de reprezentare în faţa instanţelor şi de asistenţă legală pentru activitatea administraţiilor judeţene ale finanţelor publice şi Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, prin Administraţia fiscală pentru contribuabili mijlocii
Lit. N privind Procedura de reprezentare în faţa instanţelor şi de asistenţă legală pentru activitatea administraţiilor judeţene ale finanţelor publice şi Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, prin Administraţia fiscală pentru contribuabili mijlocii prebede următoarele:
1. Reprezentarea în faţa instanţelor pentru actele emise de Administraţia fiscală pentru contribuabili mijlocii se va realiza de către serviciul/biroul juridic din Administraţia judeţeană a finanţelor publice în cadrul căreia funcţionează structura emitentă a actului administrativ, iar în cazul Administraţiei fiscale pentru contribuabili mijlocii din cadrul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, de către structura juridică din cadrul aparatului propriu al Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti.
2. Asistenţa din punct de vedere juridic pentru activităţile Administraţiei fiscale pentru contribuabili mijlocii se va realiza de către serviciul/biroul juridic din administraţia judeţeană a finanţelor publice în cadrul căreia funcţionează structura emitentă a actului administrativ, iar în cazul Administraţiei fiscale pentru contribuabili mijlocii din cadrul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, de către structura juridică din cadrul aparatului propriu al Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti.
O. Inspecţia economico-financiară la contribuabili mijlocii administraţi de administraţiile judeţene ale finanţelor publice şi de Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti prin Administraţia fiscală pentru contribuabilii mijlocii:
Potrivit lit. O privind inspecţia economico-financiară la contribuabili mijlocii administraţi de administraţiile judeţene ale finanţelor publice şi de Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti prin Administraţia fiscală pentru contribuabilii mijlocii
1. Inspecţia economico-financiară la contribuabili mijlocii administraţi de administraţiile judeţene ale finanţelor publice şi de Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti, prin Administraţia fiscală pentru contribuabilii mijlocii, se realizează de către serviciul de inspecţie economico-financiară, prin structurile teritoriale judeţene de inspecţie economico-financiară (compartimente), din cadrul direcţiei generale regionale a finanţelor publice.
2. Acţiunile de inspecţie economico-financiară începute la operatori economici care devin contribuabili mijlocii se vor finaliza de organele de inspecţie economico-financiară care le-au iniţiat.
3. Acţiunile de inspecţie economico-financiară pentru care au fost comunicate avize de inspecţie economico-financiară sau au fost emise ordine de serviciu în vederea efectuării inspecţiei economico-financiare pentru operatori economici care devin contribuabili mijlocii, dar nu au fost începute până la termenul de predare-primire al dosarului fiscal, vor fi finalizate de organele de inspecţie economico-financiară care le-au iniţiat.
4. Plângerea prealabilă formulată împotriva dispoziţiei obligatorii se depune la organul de inspecţie economico-financiară emitent al dispoziţiei obligatorii contestate. Plângerea prealabilă, însoţită de referatul cu propunerile de soluţionare ale organului de inspecţie economico-financiară care a efectuat inspecţia, se va transmite organului de soluţionare a plângerii prealabile din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
Alte prevederi ale OPANAF nr. 468/2015
Potrivit art. 3 OPANAF nr. 468/2015, următoarele instituții vor duce la îndeplinire prevederile respectivului ordin:
– Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare;
– Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor;
– Direcţia generală coordonare inspecţie fiscală, Direcţia generală de soluţionare a contestaţiilor;
– Direcţia generală de planificare, monitorizare şi sinteză;
– Direcţia generală juridică;
Direcţia generală de tehnologia informaţiei, precum şi administraţiile judeţene ale finanţelor publice;
– Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti prin Administraţia fiscală pentru contribuabilii mijlocii.