205 views
Actul normativ |
Sumar |
Ordinul ministrului sănătății și președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (OMSPCNAS) nr. 820/1416/2020 privind aprobarea Normelor metodologice pentru implementarea Legii nr. 165/2019 pentru completarea art. 234 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii
(M. Of. nr. 720 din 10 august 2020) |
Se aprobă Normele metodologice pentru implementarea Legii nr. 165/2019 pentru completarea art. 234 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii.
|
În M. Of. nr. 720 din 10 august 2020 s-a publicat OMSPCNAS nr. 820/1416/2020 privind aprobarea Normelor metodologice pentru implementarea Legii nr. 165/2019 pentru completarea art. 234 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii.
Astfel, prin respectivul act normativ se aprobă Normele metodologice pentru implementarea Legii nr. 165/2019 pentru completarea art. 234 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii.
Structura
– Anexa nr. 1 (Cerere);
– Anexa nr. 2 (Lista serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale decontate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate în anul ………………..).
În continuare, vă prezentăm cele mai importante dispoziții ale Normelor metodologice pentru implementarea Legii nr. 165/2019 pentru completarea art. 234 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii.
Prezentare generală
Potrivit art. 1, persoana asigurată are dreptul de a fi informată la cerere, prin casele de asigurări de sănătate, cu privire la serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale decontate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate de care a beneficiat în anul precedent.
De acest drept beneficiază persoanele care deţin calitatea de asigurat în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, potrivit dispoziţiilor art. 222 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii. Lista privind serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale de care a beneficiat persoana asigurată în anul precedent, suportate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, se pune la dispoziţia acesteia de casa de asigurări de sănătate la care aceasta este luată în evidenţă.
În acest sens, în scopul obţinerii informaţiilor mai sus menționate, asiguratul formulează o cerere al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1 și care este pusă la dispoziţia asiguratului pe site-ul caselor de asigurări de sănătate sau la sediile acestora. Cererea, completată şi semnată de către persoana asigurată sau, după caz, reprezentantul legal al acesteia, se depune la sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul sau se transmite prin e-mail cu semnătură electronică calificată şi este însoţită, după caz, de copia actului de împuternicire.
Vă prezentăm, în continuare, modelul cererii, astfel:
„CERERE
1.Se completează de asigurat, pentru cererea formulată în nume propriu:
Subsemnatul/a, ……………………………………, domiciliat/ă în ……………………………………, CID/CNP ……………………………………, BI/CI …………………., persoană asigurată în evidenţa Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) ……………………………………, vă solicit să îmi furnizaţi Lista serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale decontate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate de care am beneficiat în anul precedent.
2.Se completează de reprezentantul legal al asiguratului:
Subsemnatul/a ……………………………………, domiciliat/ă în ……………………………………, CID/CNP ……………………………………, BI/CI …………………., împuternicit/ă legal al/a domnului/doamnei …………………………………… domiciliat/ă în ……………………………………, CID/CNP ……………………………………, BI/CI …………………., persoană asigurată în evidenţa CAS …………………., prin ……………………………………, vă solicit să îmi furnizaţi
(Se trec tipul, numărul şi data actului de împuternicire.)
Lista serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale decontate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate de care a beneficiat persoana care m-a împuternicit în anul ………………… . Anexez la prezenta cerere o copie a actului de împuternicire.
3.Solicit ca această listă să îmi fie pusă la dispoziţie …………………………………… (Se bifează o singură opţiune.):
|_| la ghişeul CAS
|_| prin e-mail, pe adresa ……………………………………
Parolă de acces:
|_|_|_|_|_|_|_|_|
4.Înţeleg că informaţiile colectate şi prelucrate de către CAS1 ………………… fac parte din categoria datelor cu caracter personal, conform Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi celorlalte prevederi legale în vigoare privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi sunt furnizate în scopul soluţionării prezentei cereri.
1 Cererile puse la dispoziţia asiguraţilor potrivit art. 3 alin. (2) din normele metodologice se vor completa cu datele de contact ale fiecărei case de asigurări de sănătate.
Pentru informaţii suplimentare vă rugăm să vă adresaţi responsabilului cu protecţia prelucrărilor de date2 din cadrul CAS ………………… .
2 Cererile puse la dispoziţia asiguraţilor potrivit art. 3 alin. (2) din normele metodologice se vor completa cu datele de contact ale responsabilului cu protecţia datelor al fiecărei case de asigurări de sănătate.
Data …………………. | Semnătura ………………….”. |