2.175 views
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 76 alin. (3) stabilea faptul că odată cu trecerea în proprietate sau în folosinţă a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare se transmite şi terenul aferent acesteia, care include zonele de protecţie.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 76 alin. (3) dispune următoarele:
„(3) Odată cu trecerea în proprietate a infrastructurii secundare de irigații aparținând domeniului privat al statului se transmite și terenul aferent acesteia, inclusiv suprafața zonelor de protecție ale acestei infrastructuri, în condițiile prevăzute de lege”.
Art. 83 din Norme (modificate prin H.G. nr. 716/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 83 prevedea faptul că tariful anual se calculează pentru fiecare punct de livrare a apei pentru irigaţii la care Administraţia livrează apă beneficiarului prevăzut într-un contract multianual.
Tariful anual va acoperi costurile estimate de întreţinere şi reparaţii ale infrastructurii de irigaţii din domeniul public şi din domeniul privat al statului, aflată în administrarea Administraţiei. Costurile Administraţiei cu salarizarea personalului şi cele administrative de funcţionare a sediului sucursalelor ce răspund de gestionarea amenajării de irigaţii nu se includ în tariful anual.
Cuantumul tarifului anual aferent fiecărui punct de livrare a apei pentru irigaţii se calculează potrivit următoarelor criterii:
a) costurile lucrărilor de întreţinere şi reparaţii executate pentru un anumit punct de livrare a apei pentru irigaţii se vor include în tariful ce se va plăti exclusiv pentru acel punct de livrare a apei pentru irigaţii;
b) costurile lucrărilor de întreţinere şi reparaţii ale unui canal de aducţiune sau de distribuţie, staţie de repompare ori ale altei structuri care livrează direct sau care poate alimenta cu apă un număr de puncte de livrare a apei pentru irigaţii de pe acel canal, care nu sunt separate de o staţie de repompare, se vor include în tariful ce se va plăti pentru fiecare dintre punctele de livrare a apei de pe acel canal. Aceste costuri se vor repartiza uniform în aceeaşi cotă la hectar pentru întreaga suprafaţă contractată deservită de acel canal, indiferent de distanţa dintre acel punct de livrare a apei pentru irigaţii şi priza canalului, şi proporţional cu mărimea suprafeţei deservite de fiecare punct de livrare a apei pentru irigaţii;
c) costurile lucrărilor de întreţinere şi reparaţii ale infrastructurii folosite în comun – canal de aducţiune, staţie de pompare de bază, staţie de repompare sau altă structură – pentru transportul apei de la sursa de apă la punctul de livrare a apei pentru irigaţii sau canalul pe care sunt situate unul ori mai multe puncte de livrare a apei pentru irigaţii se vor include în tariful ce se va plăti pentru fiecare punct de livrare a apei pentru irigaţii de pe acel canal de distribuţie. Aceste costuri se vor repartiza uniform în aceeaşi cota la hectar pentru întreaga suprafaţă contractată deservită de infrastructura comună, situată între sursa de apă şi următoarea staţie de repompare, între două staţii de repompare succesive sau între ultima staţie de repompare şi capătul canalului de aducţiune, la care se adaugă o cotă din costurile infrastructurii folosite în comun, situată în amonte de punctul de livrare a apei pentru irigaţii sau de canalul de distribuţie şi care este separată de b staţie de repompare, proporţional cu mărimea suprafeţei deservite de fiecare punct de livrare a apei pentru irigaţii;
d) costurile de întreţinere şi reparaţii necesare pentru punctele de livrare a apei de pe acelaşi canal de aducţiune sau de distribuţie, care nu este separat de o staţie de repompare, se vor include într-un tarif uniform la hectar, indiferent de poziţia lor pe canal.
Cuantumul tarifului anual se va stabili anterior încheierii contractului multianual.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 83 – Abrogat.
Art. 84 din Norme (modificate prin H.G. nr. 716/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 84 stabilea faptul că tariful de livrare a apei pentru irigaţii se calculează pe unitatea de volum de apă, cuantumul sumei ce se plăteşte de beneficiari fiind proporţional cu volumul de apă livrat de Administraţie la punctul de livrare a apei pentru irigaţii.
Tariful de livrare a apei pentru irigaţii va acoperi costul apei, costurile de transport al apei de la sursă sau priză la punctul de livrare a apei pentru irigaţii prin intermediul infrastructurii de irigaţii din domeniul public şi din domeniul privat al statului, aflată în administrarea Administraţiei. Costurile de transport includ cheltuielile administrative ale unităţii de administrare şi cele cu energia electrică şi termică pentru pomparea apei şi cel mult 50% din cele cu salarizarea personalului şi din cheltuielile administrative ale sediului central, ale sediilor sucursalelor, precum şi alte asemenea cheltuieli. Tariful de livrare a apei pentru irigaţii nu cuprinde costurile de întreţinere şi reparaţii, care se acoperă din tariful anual.
Cuantumul tarifului de livrare a apei pentru irigaţii este acelaşi pentru punctele de livrare a apei pentru irigaţii situate pe acelaşi canal de distribuţie şi care nu sunt separate de o staţie de repompare.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 84 dispune următoarele:
„Art. 84
(1) Elementele de calcul prevăzute la art. 63 alin. (1) din lege se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale.
(2) Tariful de livrare a apei pentru irigații acoperă costurile prevăzute de art. 63 alin. (2) din lege și include taxa pe valoarea adăugată, în conformitate cu prevederile legale în vigoare”.
Art. 85, 87 și 88 din Norme (modificate prin H.G. nr. 716/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 85, 87 și 88 stabileau faptul că tariful sezonier cuprinde costul serviciului de prelevare a apei din sursă şi costurile de transport al apei pentru irigaţii de la sursă/priză până la punctul de livrare a apei pentru irigaţii, prin intermediul infrastructurii principale de irigaţii, aflată în administrarea Administraţiei, cheltuielile de întreţinere şi reparaţii ale infrastructurii de irigaţii, precum şi cele administrative şi orice alte cheltuieli suplimentare necesare livrării apei prin punctul de livrare a apei pentru irigaţii prevăzut în contractul sezonier.
De asemenea, tariful sezonier se calculează pe unitatea de volum de apă, cuantumul sumei ce se plăteşte de beneficiari fiind proporţional cu volumul de apă livrat de Administraţie la punctul de livrare a apei pentru irigaţii.
Art. 87 dispunea faptul că cuantumul propus al subvenţiilor de la bugetul de stat ce se estimează că se pot acorda pentru sezonul de irigaţii din anul următor se comunică de către minister beneficiarilor, până la data de 1 septembrie a fiecărui an.
Valoarea finală a plafonului maxim la hectar, unitar la nivel naţional, al subvenţiei de la bugetul de stat se stabileşte după aprobarea bugetului de stat.
Art. 88 stabilea faptul că cuantumul maxim al subvenţiei ce se acordă fiecărei organizaţii sau federaţii se calculează pe fiecare punct de livrare a apei pentru irigaţii prevăzut în contractul multianual în vigoare şi pe fiecare suprafaţă de teren din cadrul teritoriului organizaţiei sau federaţiei, exprimată în hectare, care este deţinută în baza unui titlu valabil de proprietate ori de folosinţă de către membrii organizaţiei sau de către membrii organizaţiilor membre ale federaţiei şi care poate primi apă pentru irigaţii de la acel punct de livrare a apei pentru irigaţii.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 85, 87 și 88 – Abrogate.
Art. 90 din Norme (modificate prin H.G. nr. 716/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 90 dispunea faptul că tarifele de prestaţii pentru alte activităţi de îmbunătăţiri funciare decât irigaţiile se calculează anual de Administraţie, în baza normelor metodologice privind calculul şi plata tarifelor pentru serviciile de îmbunătăţiri funciare, altele decât irigaţiile, aprobate prin ordin al ministrului, iar cuantumul acestora se aprobă de consiliul de administraţie al Administraţiei.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 90 stabilește următoarele:
„Art. 90
Până la aplicarea abonamentului prevăzut de art. 66 din lege, la solicitarea beneficiarilor, Agenția va pune în funcțiune stațiile de pompare de desecare și va percepe tarifele pentru serviciile de evacuare a apei prin rețeaua de desecare, calculate conform legislației în vigoare”.
Art. 91 din Norme (modificate prin H.G. nr. 716/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 91 prevedea faptul că procedura potrivit căreia se pot solicita subvenţii de la bugetul de stat pentru desfăşurarea activităţilor de îmbunătăţiri funciare este prevăzută în normele metodologice privind alocarea şi acordarea subvenţiilor de la bugetul de stat pentru acoperirea unor categorii de cheltuieli necesare desfăşurării activităţilor de îmbunătăţiri funciare, ce se aprobă priii ordin al ministrului, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 91 – Abrogat.
Pct. 43.3 și 43.4 din anexa la normele metodologice (modificate prin H.G. nr. 716/2016)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, pct. 43.3 și 43.4 din anexa la normele metodologice prevăd următoarele:
„43.3. După încheierea procesului de lichidare, adunarea generală va hotărî asupra utilizării, distribuirii sau valorificării activelor rămase, cu excepția bunurilor obținute conform prevederilor Legii îmbunătățirilor funciare nr. 138/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și a celor achiziționate ori edificate din bani publici de către organizații după preluarea în proprietate a infrastructurii secundare de irigații aparținând domeniului privat al statului, care urmează destinația prevăzută de lege.
43.4. Activele rămase, cu excepția bunurilor obținute conform prevederilor Legii nr. 138/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și cele achiziționate ori edificate din bani publici de către organizații, după preluarea în proprietate a infrastructurii secundare de irigații aparținând domeniului privat al statului, pot fi transmise către alte organizații sau federații, potrivit următoarei proceduri:
a) după adoptarea hotărârii de dizolvare, lichidatorii vor prelua activele aflate în patrimoniul organizației printr-un protocol semnat cu consiliul de administrație;
b) în cazul în care datoriile organizației depășesc valoarea disponibilului financiar și a creanțelor pe care organizația le are asupra altor debitori, se va face publicitate pentru scoaterea la vânzare prin licitație a activelor aflate în proprietatea organizației și se va organiza licitația propriu-zisă;
c) în cazul în care datoriile organizației nu depășesc valoarea disponibilului financiar și a creanțelor, vor fi adresate organizațiilor care au teritorii învecinate sau federațiilor cereri de participare la preluarea în proprietate a activelor și a infrastructurii de îmbunătățiri funciare;
d) în cazul lipsei de interes din partea vreunei organizații cu teritoriul învecinat sau a federației, activele se vor vinde prin licitație publică”.
Pct. 38.3 și 38.4 anexa nr. 2 la normele metodologice (modificate prin H.G. nr. 716/2016)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, pct. 38.3 și 38.4 anexa nr. 2 la normele metodologice stabilesc următoarele:
„38.3. După încheierea procesului de lichidare, consiliul de administrație va hotărî asupra utilizării, distribuirii sau valorificării activelor rămase, cu excepția bunurilor obținute conform prevederilor Legii nr. 138/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și a celor achiziționate ori edificate din bani publici de către federații după preluarea în proprietate a infrastructurii secundare de irigații aparținând domeniului privat al statului, care urmează destinația prevăzută de lege.
38.4. Activele rămase, cu excepția bunurilor obținute conform prevederilor Legii nr. 138/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și cele achiziționate ori edificate din bani publici de către federații, după preluarea în proprietate a infrastructurii secundare de irigații aparținând domeniului privat al statului, pot fi transmise către alte federații, potrivit următoarei proceduri:
a) după adoptarea hotărârii de dizolvare, lichidatorii vor prelua activele aflate în patrimoniul federației printr-un protocol semnat cu consiliul de administrație;
b) în cazul în care datoriile federației depășesc valoarea disponibilului financiar și a creanțelor pe care federația le are asupra altor debitori, se va face publicitate pentru scoaterea la vânzare prin licitație a activelor aflate în proprietatea federației și se va organiza licitația propriu-zisă;
c) în cazul în care datoriile federației nu depășesc valoarea disponibilului financiar și a creanțelor, se vor adresa federațiilor care au teritorii învecinate cereri de participare la preluare în proprietate sau în folosință a activelor și a infrastructurii de îmbunătățiri funciare;
d) în cazul lipsei de interes din partea vreunei federații cu teritoriul învecinat, activele se vor vinde prin licitație publică”.
În cuprinsul normelor metodologice, sintagma „Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale” se înlocuiește cu sintagma „Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale”.
Contractelor aflate în curs de derulare le sunt aplicabile reglementările în vigoare la data la care au fost încheiate.
- 1
- 2