85 views
Potrivit paginii oficiale (www.mai.gov.ro), Ministerul Afacerilor Interne a supus dezbaterii publice Proiectul Ordinului ministrului afacerilor interne pentru aprobarea Normelor metodologice privind condiţiile de acordare a majorării prevăzute la art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere plătite părinților și altor categorii de persoane în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2.
Propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate pot fi transmise în termen de 10 zile calendaristice, calculate de la data publicării anunțului (19 octombrie 2021), pe adresa de e-mail: dj-international.transparenta@mai.gov.ro.
Redăm, în continuare, principalele prevederi ale proiectului:
Art. 1 – (1) În situațiile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere plătite părinților și altor categorii de persoane în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, personalul îndreptăţit din cadrul Ministerului Afacerilor Interne poate beneficia de majorarea acordată suplimentar drepturilor salariale cuvenite, atunci când angajatorul nu a aprobat cererea prealabilă de acordare a zilelor libere sau, după caz, atunci când se află în una dintre situațiile prevăzute la art. 3 din Legea nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare și optează pentru acordarea majorării.
(2) Personalul îndreptăţit din cadrul Ministerului Afacerilor Interne poate beneficia de o singură majorare, indiferent de numărul copiilor înscrişi în cadrul unei unităţi de învăţământ sau de educaţie timpurie antepreşcolară.
(3) Majorarea prevăzută la alin. (1) nu se acordă:
a) în cazul în care celălalt părinte beneficiază de zile libere în condiţiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 110/2021 şi/sau desfăşoară activităţi prin telemuncă sau muncă la domiciliu;
b) în cazul în care unul dintre părinţi se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.110/2021;
c) în cazul vacanţelor acordate pe timpul anului şcolar, potrivit legii;
d) în perioada în care persoana îndreptăţită a desfăşurat activități prin telemuncă sau muncă la domiciliu.
Art. 2 – (1) În vederea acordării majorării salariale, personalul îndreptăţit se nominalizează prin ordin/dispoziţie de personal întocmit(ă) potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane.
(2) Actul administrativ prevăzut la alin. (1) cuprinde, pe lângă nominalizarea personalului îndreptăţit, numele şi prenumele copiilor acestuia, precum şi data la care copiii împlinesc vârsta de 12 ani sau, după caz, 18 ani pentru cei aflaţi în situaţia prevăzută la art. 1 alin. (6) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 110/2021, respectiv 26 de ani pentru cei cu dizabilităţi.
(3) Actul administrativ prevăzut la alin. (1) se completează, ori de câte ori este necesar, cu personalul care devine ulterior îndreptăţit la acordarea majorării salariale (…).
Pentru mai multe detalii cu privire la Proiect și Referatul de aprobare, vă rugăm să accesați sursa informației.