319 views
Actul modificat |
Actul modificator | Sumar |
O.U.G. nr. 195/2020 privind măsuri în domeniul registrului comerţului
(M. Of. nr. 1078 din 13 noiembrie 2020)
|
Legea nr. 206/20210 pentru aprobarea O.U.G. nr. 195/2020 privind măsuri în domeniul registrului comerţului
(M. Of. nr. 715 din 20 iulie 2021)
|
Se aprobă O.U.G. nr. 195/2020 privind măsuri în domeniul registrului comerţului.
– modifică: art. 1;
– introduce: art. 3 şi 4. |
În M. Of. nr. 715 din 20 iulie 2021 s-a publicat Legea nr. 206/2021 pentru aprobarea O.U.G. nr. 195/2020 privind măsuri în domeniul registrului comerţului.
Redăm, în continuare, modificările și completările aduse respectivului act normativ.
Art. 1
Vechea reglementare
„Măsurile prevăzute la art. 26-28 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educației naționale nr. 1/2011, precum și a altor acte normative, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 179/2020, cu completările ulterioare, se aplică în continuare, pe o perioadă de 9 luni de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență”.
Noua reglementare
Conform noii reglementări, art. 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Măsurile prevăzute la art. 26-28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, precum şi a altor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 179/2020, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică pe durata stării de alertă, precum şi un an după încetarea acesteia”.
Art. 3
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, după art. 2 se introduce un nou articol, și anume art. 3, care va avea următorul cuprins:
„La articolul 17 din Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.066 din 17 noiembrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, alineatele (3) şi (5) se abrogă”.
Precizăm că art. 17 din Legea societăților nr. 31/1990, anterior modificării, avea următorul cuprins:
„(1) La autentificarea actului constitutiv în cazurile prevăzute la art. 5 sau, după caz, la darea de dată certă a acestuia se va prezenta dovada eliberată de oficiul registrului comerțului privind disponibilitatea și rezervarea firmei.
(2) Notarul public va refuza autentificarea actului constitutiv sau, după caz, persoana care dă dată certă va refuza operațiunile solicitate, dacă din documentația prezentată rezultă că nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute la alin. (1).
(3) La înmatricularea societății și la schimbarea sediului social se va prezenta la sediul oficiului registrului comerțului documentul care atestă dreptul de folosință asupra spațiului cu destinație de sediu social. După înregistrarea în registrul comerțului, oficiul registrului comerțului transmite documentul care atestă dreptul de folosință asupra spațiului cu destinație de sediu social la organul fiscal din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală în a cărui circumscripție se situează imobilul cu destinație de sediu social.
(4) Abrogat.
(5) Informațiile privind calitatea de asociat unic și îndeplinirea condițiilor privind sediul social se înregistrează în registrul comerțului pe cheltuiala solicitantului.
(6) Avizul privind schimbarea destinației imobilelor colective cu regim de locuință, prevăzut de Legea nr. 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor, cu modificările ulterioare, nu este necesar atunci când administratorul sau, după caz, administratorii declară pe propria răspundere faptul că la sediul social nu se desfășoară activitate”.
Art. 4
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, se introduce un nou articol, mai precis art. 4, cu următorul conținut:
„La articolul 17^2 din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 839 din 13 septembrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
«Art. 17^2
(1) În vederea efectuării controlului de către autorităţile/instituţiile publice competente în domeniul autorizării funcţionării şi a verificării conformităţii celor declarate, oficiul registrului comerţului transmite acestora, pe cale electronică, informaţii din declaraţiile-tip pe propria răspundere cu privire la îndeplinirea condiţiilor de funcţionare/desfăşurare a activităţii la sediul social/profesional şi/sau sedii secundare sau, după caz, la terţi şi datele de identificare a persoanelor înregistrate, în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării în registrul comerţului»”.
Menționăm că, anterior modificării, art. 17^2 din Legea nr. 359/2004 avea următorul cuprins:
„(1) În vederea efectuării controlului de către autorităţile publice competente privind conformitatea celor declarate potrivit art. 15, oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal transmite acestora copiile declaraţiilor-tip şi, pe cale electronică, datele de identificare ale persoanelor juridice, în termen de 3 zile de la data înregistrării în registrul comerţului.
(2) Autorităţile publice competente prevăzute la alin. (1) sunt:
– direcţiile de sănătate publică teritoriale din subordinea Ministerului Sănătăţii sau ministerele cu reţea proprie de sănătate publică;
– Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor sau ministerele cu reţea sanitară veterinară proprie;
– autorităţile publice teritoriale de protecţie a mediului din subordinea Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor;
– inspectoratele teritoriale de muncă din subordinea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei”.