456 views
Actul publicat în Monitorul Oficial |
Sumar |
H.G. nr. 81/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale
(M. Of. nr. 76 din 3 februarie 2020) |
Se reglementează modul de organizare și funcționare a Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale. |
În M. Of. nr. 76 din 3 februarie 2020 a fost publicată H.G. nr. 81/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
Astfel, prin respectiva hotărâre se reglementează modul de organizare și funcționare a Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
Vă prezentăm, în continuare, cele mai importante dispoziții ale H.G. nr. 81/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
Structura
– Cap. I („Organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale”);
– Secț. 1 („Dispoziţii generale, funcţii, principii şi atribuţii”);
– Secț. 2 („Organizarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale”);
– Secț. 3 („Conducerea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale”);
– Cap. II („Dispoziţii finale”);
– Anexa nr. 1 („Structura organizatorică a Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale”);
– Anexa nr. 2 („Instituții care funcţionează în subordinea, sub autoritatea şi coordonarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale”).
Prezentare generală
Potrivit art. 1, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale se organizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului. De asemenea, Ministerul realizează politicile naţionale, corelate cu cele la nivel european şi internaţional, în domeniul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice, îndeplinind rolul de autoritate de stat, strategie şi planificare, reglementare, sinteză, coordonare, monitorizare, inspecţie şi control. Totodată, acesta asigură coordonarea aplicării strategiei şi politicilor Guvernului în domeniile muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice.
Funcțiile Ministerului sunt prevăzute la art. 3 alin. (1), astfel:
– de strategie şi planificare;
– de reglementare, sinteză şi avizare;
– de reprezentare;
– de autoritate de stat;
– de monitorizare, inspecţie şi control;
– de autoritate de implementare pentru asistenţa financiară acordată de Uniunea Europeană în cadrul programelor PHARE, pentru domeniile sale de activitate;
– de furnizor al ajutorului de stat pentru formare profesională;
– de administrare;
– de informare şi conştientizare a publicului în domeniile sale de activitate.
Conform art. 9 alin. (2), aparatul propriu al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale are un număr maxim de 323 de posturi, finanţate de la bugetul de stat, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor demnitarilor.
În structura Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale se organizează şi funcţionează, în condiţiile legii, Unitatea de management al ajutorului de stat pentru formare profesională, iar structura organizatorică, numărul de posturi şi regulamentul de organizare şi funcţionare se stabilesc prin ordin al ministrului, care numește și personalul UMAS și stabileşte competenţele conducătorilor unităţilor.
Totodată, în cadrul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale funcţionează Corpul ataşaţilor pe probleme de muncă şi sociale, care asigură reprezentarea ministerului în cadrul misiunilor diplomatice ale României în străinătate.