H.G. nr. 81/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale
Actul publicat în Monitorul Oficial | Sumar |
H.G. nr. 81/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Protecției Sociale
(M. Of. nr. 76 din 3 februarie 2020) | Se reglementează modul de organizare și funcționare a Ministerului Muncii și Protecției Sociale. |
În M. Of. nr. 76 din 3 februarie 2020 a fost publicată H.G. nr. 81/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Protecției Sociale.
Astfel, prin respectiva hotărâre se reglementează modul de organizare și funcționare a Ministerului Muncii și Protecției Sociale.
Vă prezentăm, în continuare, cele mai importante dispoziții ale H.G. nr. 81/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Protecției Sociale.
Structura
– Cap. I („Organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Protecției Sociale”);
– Secț. 1 („Dispoziții generale, funcții, principii și atribuții”);
– Secț. 2 („Organizarea Ministerului Muncii și Protecției Sociale”);
– Secț. 3 („Conducerea Ministerului Muncii și Protecției Sociale”);
– Cap. II („Dispoziții finale”);
– Anexa nr. 1 („Structura organizatorică a Ministerului Muncii și Protecției Sociale”);
– Anexa nr. 2 („Instituții care funcționează în subordinea, sub autoritatea și coordonarea Ministerului Muncii și Protecției Sociale”).
Prezentare generală
Potrivit art. 1, Ministerul Muncii și Protecției Sociale se organizează și funcționează ca organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului. De asemenea, Ministerul realizează politicile naționale, corelate cu cele la nivel european și internațional, în domeniul muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice, îndeplinind rolul de autoritate de stat, strategie și planificare, reglementare, sinteză, coordonare, monitorizare, inspecție și control. Totodată, acesta asigură coordonarea aplicării strategiei și politicilor Guvernului în domeniile muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice.
Funcțiile Ministerului sunt prevăzute la art. 3 alin. (1), astfel:
– de strategie și planificare;
– de reglementare, sinteză și avizare;
– de reprezentare;
– de autoritate de stat;
– de monitorizare, inspecție și control;
– de autoritate de implementare pentru asistența financiară acordată de Uniunea Europeană în cadrul programelor PHARE, pentru domeniile sale de activitate;
– de furnizor al ajutorului de stat pentru formare profesională;
– de administrare;
– de informare și conștientizare a publicului în domeniile sale de activitate.
Conform art. 9 alin. (2), aparatul propriu al Ministerului Muncii și Protecției Sociale are un număr maxim de 323 de posturi, finanțate de la bugetul de stat, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetelor demnitarilor.
În structura Ministerului Muncii și Protecției Sociale se organizează și funcționează, în condițiile legii, Unitatea de management al ajutorului de stat pentru formare profesională, iar structura organizatorică, numărul de posturi și regulamentul de organizare și funcționare se stabilesc prin ordin al ministrului, care numește și personalul UMAS și stabilește competențele conducătorilor unităților.
Totodată, în cadrul Ministerului Muncii și Protecției Sociale funcționează Corpul atașaților pe probleme de muncă și sociale, care asigură reprezentarea ministerului în cadrul misiunilor diplomatice ale României în străinătate.