Aprobarea Metodologiilor privind organizarea Programului „A doua şansă” – învăţământ primar şi învăţământ secundar (OME nr. 3.062/2022)

Actul publicat în Monitorul Oficial Sumar

Ordinul ministrului Educației nr. 3.062/2022 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea Programului „A doua şansă” – învăţământ primar şi a Metodologiei privind organizarea Programului „A doua şansă” – învăţământ secundar

 

(M. Of. nr. 127 din 8 februarie 2022)

 

 

Se aprobă Metodologia privind organizarea Programului „A doua şansă” – învăţământ primar, prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin și Metodologia privind organizarea Programului „A doua şansă” – învăţământ secundar, prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.

În M. Of. nr. 127 din 8 februarie 2022 s-a publicat Ordinul ministrului Educației nr. 3.062/2022 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea Programului „A doua şansă” – învăţământ primar şi a Metodologiei privind organizarea Programului „A doua şansă” – învăţământ secundar.

Vă prezentăm, în continuare, textul integral al Ordinului.

Art. 1

Se aprobă Metodologia privind organizarea Programului „A doua şansă” – învăţământ primar, prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2

Se aprobă Metodologia privind organizarea Programului „A doua şansă” – învăţământ secundar, prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 3

(1) Metodologia privind organizarea Programului „A doua şansă” – învăţământ primar se aplică începând cu anul şcolar 2022-2023.

(2) Metodologia privind organizarea Programului „A doua şansă” – învăţământ secundar se aplică începând cu anul şcolar 2023-2024.

(3) La data intrării în vigoare a metodologiilor aprobate prin prezentul ordin, orice dispoziţie contrară se abrogă.

Art. 4

Direcţia generală învăţământ preuniversitar, Direcţia generală minorităţi şi relaţia cu Parlamentul, inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi conducerile unităţilor de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 5

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

În continuare, vă prezentăm anexele și structura acestora:

ANEXA nr. 1: Metodologia privind organizarea Programului „A doua şansă” – învăţământ primar

CAPITOLUL I Dispoziţii generale

CAPITOLUL II Înscrierea în Programul „A doua şansă” – învăţământ primar

CAPITOLUL III Organizarea procesului de învăţământ în cadrul Programului „A doua şansă” – învăţământ primar

CAPITOLUL IV Evaluarea în Programul „A doua şansă” – învăţământ primar

CAPITOLUL V Certificarea

CAPITOLUL VI Încadrarea personalului didactic la clasele din Programul „A doua şansă” – învăţământ primar

CAPITOLUL VII Dispoziţii finale

 

ANEXA nr. 2: Metodologia privind organizarea Programului „A doua şansă” – învăţământ secundar

CAPITOLUL I Dispoziţii generale

CAPITOLUL II Înscrierea în Programul „A doua şansă” – învăţământ secundar

CAPITOLUL III Organizarea procesului de învăţământ în cadrul Programului „A doua şansă” – învăţământ secundar

CAPITOLUL IV Evaluarea în Programul „A doua şansă” – învăţământ secundar

CAPITOLUL V Încheierea situaţiei şcolare a elevilor în cadrul Programului „A doua şansă” – învăţământ secundar

CAPITOLUL VI Absolvirea Programului „A doua şansă” – învăţământ secundar

CAPITOLUL VII Dispoziţii finale

 

ANEXA nr. 1: Situațiile în care se recomandă micşorarea duratei standard de şcolarizare sau acordarea sprijinului suplimentar în cadrul Programului „A doua şansă” – învăţământ secundar

CAPITOLUL I Situaţiile în care se recomandă micşorarea duratei standard de şcolarizare

CAPITOLUL II Situaţiile în care se recomandă acordarea sprijinului suplimentar

 

ANEXA nr. 2: Procedura de evaluare şi de recunoaştere a competenţelor dobândite anterior şi pe parcursul Programului „A doua şansă” – învăţământ secundar

CAPITOLUL I Componenţa şi atribuţiile comisiei de evaluare de la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ

CAPITOLUL II Evaluarea şi recunoaşterea competenţelor dobândite anterior în contexte formale, nonformale şi informale

CAPITOLUL III Procesul de evaluare şi de recunoaştere a competenţelor dobândite pe parcursul programului

 

(Copyright foto: freepik)