Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Judiciare (OIIJ nr. 49/2021)

Actul publicat în Monitorul Oficial

Sumar
Ordinul inspectorului-șef al Inspecției Judiciare nr. 49/2021 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Judiciare

 

(M. Of. nr. 591 din 11 iunie 2021)

 

Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Judiciare

În M. Of. nr. 591 din 11 iunie 2021 s-a publicat Ordinul inspectorului-șef al Inspecției Judiciare nr. 49/2021 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Judiciare. 

Vă prezentăm, în continuare, dispozițiile regăsite în respectivul ordin.

Art. 1

„Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Judiciare, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin”.

Art. 2

„Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I”.

Art. 3

„La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul inspectorului-şef al Inspecţiei Judiciare nr. 134/2018 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Judiciare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1049 din 11 decembrie 2018, cu modificările ulterioare, se abrogă”.

Redăm, în cele ce urmează, structura Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Judiciare, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Structura

Capitolul I: Structura organizatorică a Inspecţiei Judiciare

Capitolul II: Numirea şi evaluarea personalului Inspecţiei Judiciare

Secțiunea 1: Numirea personalului Inspecţiei judiciare

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Secțiunea 2: Evaluarea activităţii profesionale

Capitolul III: Circuitul documentelor

Secțiunea 1: Evidenţa documentelor

Secțiunea 2: Repartizarea documentelor primite

Secțiunea 3: Documentele interne

Secțiunea 4: Accesul la dosarele şi evidenţele Inspecţiei Judiciare

Capitolul IV: Dispoziţii finale

Mai departe, expunem cele mai importante prevederi regăsite în respectivul regulament.

Art. 14

„Serviciul juridic şi documentare este condus de un şef serviciu care îndeplineşte următoarele atribuţii:

a) organizează, coordonează, îndrumă, controlează şi răspunde de activitatea serviciului;

b) repartizează sarcinile, monitorizează îndeplinirea acestora în cadrul serviciului, în acord cu atribuţiile fiecărui salariat din subordine, şi ia măsurile oportune pentru soluţionarea inadvertenţelor sau întârzierilor;

c) gestionează resursele umane şi materiale la nivelul serviciului;

d) răspunde de informarea personalului din subordine referitor la aspectele de interes;

e) propune spre aprobare toate documentele elaborate în cadrul serviciului;

f) asigură o bună colaborare cu structurile din Inspecţia Judiciară şi cu alte structuri, instituţii sau autorităţi publice pentru realizarea atribuţiilor prevăzute de prezentul regulament şi actele normative în vigoare cu incidenţă asupra activităţii pe care o desfăşoară;

g) întocmeşte necesarul de consumabile şi dotări tehnice la nivelul serviciului;

h) formulează propuneri fundamentate pentru întocmirea bugetului Inspecţiei Judiciare;

i) coordonează întocmirea şi actualizarea procedurilor operaţionale corespunzătoare activităţilor desfăşurate în cadrul serviciului;

j) analizează anual activitatea proprie şi propune conducerii măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii pe linie de competenţă”.

Art. 18

„Compartimentul pentru achiziţii publice îndeplineşte următoarele atribuţii:

a) elaborează şi, după caz, actualizează programul anual al achiziţiilor publice pe baza necesităţilor transmise de celelalte compartimente din Inspecţia Judiciară;

b) verifică, înainte de iniţiere, dacă procedurile de achiziţie publică se regăsesc în programul anual al achiziţiilor publice şi identifică fondurile necesare derulării contractelor de achiziţie publică;

c) elaborează documentaţia de atribuire;

d) transmite spre publicare anunţurile de intenţie şi de participare sau, după caz, invitaţiile de participare;

e) asigură punerea la dispoziţia operatorilor economici a documentaţiei de atribuire, primeşte solicitările de clarificări de la operatorii economici şi transmite răspunsurile la acestea;

f) deschide ofertele depuse şi, după caz, alte documente care însoţesc oferta;

g) verifică îndeplinirea criteriilor de calificare de către ofertanţi sau candidaţi, în cazul în care acestea au fost solicitate prin documentaţia de atribuire;

h) realizează selecţia sau preselecţia candidaţilor, dacă este cazul;

i) realizează dialogul cu operatorii economici, în cazul aplicării procedurii de dialog competitiv;

j) realizează negocierile cu operatorii economici, în cazul aplicării procedurilor de negociere;

k) verifică propunerile tehnice prezentate de ofertanţi din punctul de vedere al modului în care acestea corespund cerinţelor minime din caietul de sarcini sau din documentaţia descriptivă;

l) verifică propunerile financiare prezentate de ofertanţi din punctul de vedere al încadrării în fondurile care pot fi disponibilizate pentru îndeplinirea contractului de achiziţie publică respectiv;

m) stabileşte ofertele admisibile, inacceptabile sau neconforme şi motivele care stau la baza încadrării ofertelor în aceste categorii;

n) aplică criteriul de atribuire, astfel cum a fost prevăzut în documentaţia de atribuire, stabileşte oferta sau ofertele câştigătoare sau, după caz, formulează propunerea de anulare a procedurii de atribuire în cazuri justificate şi elaborează raportul procedurii de atribuire;

o) transmite către ofertanţi comunicarea privind rezultatul procedurii de atribuire;

p) întocmeşte proiectul contractului de achiziţie publică şi asigură semnarea acestuia de către persoanele cu competenţe de avizare şi aprobare din Inspecţia Judiciară şi de către operatorii economici implicaţi;

q) transmite spre publicare anunţurile de atribuire;

r) constituie şi păstrează dosarul achiziţiei publice;

s) îndeplineşte lucrările legate de atribuirea contractelor de achiziţie publică exceptate de legislaţia privind achiziţiile publice;

t) ţine evidenţa contractelor de achiziţie publică sau a acordurilor-cadru atribuite prin procedură şi prin cumpărare directă şi întocmeşte raportările sau notificările privitoare la achiziţiile publice, conform legii;

u) elaborează proceduri operaţionale pentru activităţile specifice compartimentului”.

Art. 23

„Numirea în funcţia de şef serviciu se face pe baza evaluării proiectului de management specific fiecărui post, în cadrul unui interviu susţinut în faţa inspectorului-şef”.

Art. 28

„(1) Cererile de înscriere la concurs se depun cu cel puţin 15 zile înainte de data acestuia la sediul Inspecţiei Judiciare.

(2) La cererea de înscriere se anexează următoarele acte: copii de pe certificatul de naştere şi, după caz, certificatul de căsătorie, copii de pe actul de identitate şi diploma de licenţă, certificatul de cazier judiciar, certificatul de cazier fiscal şi chitanţa de plată a taxei de înscriere”.

Art. 34

„Probele de concurs se notează de la 1 la 10. Nota 1 se acordă în situaţia în care punctajul obţinut este mai mic sau egal cu această notă”.

Art. 40

„(1) Criteriile şi procedura de evaluare a activităţii profesionale a inspectorilor judiciari sunt prevăzute în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul regulament.

(2) Regulamentul privind criteriile şi procedura de evaluare a activităţii şi performanţei profesionale ale personalului Inspecţiei Judiciare, altul decât inspectorii judiciari, se aprobă de inspectorul-şef”.

Art. 49

„Accesul la dosarele şi evidenţele Inspecţiei Judiciare este permis cu respectarea confidenţialităţii, a drepturilor fundamentale la viaţă privată şi la protecţia datelor personale, precum şi a liberului acces la informaţiile de interes public”.

Art. 52

„(1) Personalul Inspecţiei Judiciare are obligaţia să păstreze secretul profesional şi să respecte confidenţialitatea lucrărilor.

(2) Personalul Inspecţiei Judiciare îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau regulamente, stabilite de inspectorul-şef sau de conducătorii structurilor Inspecţiei Judiciare.

(3) Conducătorii structurilor Inspecţiei Judiciare întocmesc şi actualizează fişele de post pentru personalul din subordine. De asemenea, aceştia emit dispoziţii obligatorii pentru personalul din subordine, potrivit legii.

(4) Inspectorul-şef adjunct şi conducătorii structurilor Inspecţiei Judiciare exercită, pe lângă atribuţiile prevăzute de lege, orice alte atribuţii stabilite de inspectorul-şef; aceştia sunt înlocuiţi, în caz de absenţă sau de imposibilitate de exercitare a atribuţiilor, de persoanele desemnate prin ordin al inspectorului-şef”.

Nu în ultimul rând, precizăm că Regulamentul cuprinde 2 anexe, care cuprind Registrele de evidență a activității și Criteriile și procedura de evaluare a activității profesionale a inspectorilor judiciari.