125 views
Actul modificat |
Actul modificator | Sumar |
Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (OPANAF) nr. 2.117/2018 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularelor şi documentelor utilizate în activitatea de verificare a situaţiei fiscale personale
(M. Of. nr. 766 din 5 septembrie 2018) |
OPANAF nr. 758/2021 pentru modificarea şi completarea OPANAF nr. 2.117/2018 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularelor şi documentelor utilizate în activitatea de verificare a situaţiei fiscale personale
(M. Of. nr. 519 din 19 mai 2021) |
– modifică: art. 2, art. 3, art. 5. |
În M. Of. nr. 519 din 19 mai 2021 s-a publicat Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (OPANAF) nr. 758/2021 pentru modificarea şi completarea OPANAF nr. 2.117/2018 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularelor şi documentelor utilizate în activitatea de verificare a situaţiei fiscale personale.
Redăm, în continuare, cele mai importante modificări aduse prin respectivul act normativ.
Art. 2
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 2 se prezenta sub următoarea formă:
„Art. 2
Formularele prevăzute la art. 1 se completează conform instrucţiunilor prevăzute în anexele nr. 1.b-13.b.”
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 2 se modifică și va avea următorul conținut:
„Art. 2
(1) Formularele prevăzute la art. 1 se completează conform instrucţiunilor prevăzute în anexele nr. 1.b-14.b.
(2) Prin conducătorul structurii cu atribuţii de verificare fiscală, în sensul prezentului ordin, se înţelege directorul general, în cazul Direcţiei generale control venituri persoane fizice, şi directorul executiv inspecţie fiscală, în cazul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice.”
Art. 3
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 3 se prezenta sub următoarea formă:
„Art. 3Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularelor prevăzute la art. 1 sunt stabilite în anexele nr. 1.c-13.c.”
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 3 se modifică și va avea următorul conținut:
„Art. 3
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularelor prevăzute la art. 1 sunt stabilite în anexele nr. 1.c-14.c.”
Art. 5
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 5 se prezenta sub următoarea formă:
„Art. 5Direcţia generală control venituri persoane fizice, Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi unităţile subordonate acestora vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.”
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 5 se modifică și va avea următorul conținut:
„Art. 5
Direcţia generală control venituri persoane fizice, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice, Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.”
Totodată, menționăm și anexele care fac parte integrantă la acest ordin:
– ANEXA nr. 1: Înştiinţare pentru discuţia finală;
– ANEXA nr. 2: Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului „Înştiinţare pentru discuţia finală”;
– ANEXA nr. 3: Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului „Înştiinţare pentru discuţia finală”.