Neconstituționalitate – D.C.C. nr. 355/2020 (M. Of. nr. 1084/16.11.2020): Sintagma „după obţinerea cetăţeniei române de către persoanele respective” din art. II alin. (4) din titlul II al O.U.G. nr. 184/2002

Decizia CCR

Actul normativ Sumar
 

D.C.C. nr. 355/2020

(M. Of. nr. 1084 din 16 noiembrie 2020)

Sintagma „după obţinerea cetăţeniei române de către persoanele respective” din art. II alin. (4) din titlul II al O.U.G. nr. 184/2002

Neconstituționalitate

 

În M. Of. nr. 1084 din 16 noiembrie 2020 a fost publicată Decizia Curții Constituționale nr. 355/2020 prin care a fost admisă excepția de neconstituționalitate a sintagmei „după obţinerea cetăţeniei române de către persoanele respective”, cuprinsă în art. II alin. (4) din titlul II al O.U.G. nr. 184/2002 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, precum şi pentru stabilirea unor măsuri pentru accelerarea aplicării acesteia şi a O.U.G. nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 501/2002.

Astfel, Curtea a stabilit că respectivele dispoziții sunt neconstituționale.

 

Obiectul excepției de neconstituționalitate

 

Sintagma „după obţinerea cetăţeniei române de către persoanele respective” din art. II alin. (4) din titlul II al O.U.G. nr. 184/2002

 

D.C.C. nr. 355/2020

 

Prin Decizia nr. 355/2020, Curtea Constituțională a admis excepția de neconstituţionalitate ridicată de D.J. şi H.J. în Dosarul nr. 17.478/325/2016 al Tribunalului Timiş – Secţia I civilă şi a constatat că sintagma „după obţinerea cetăţeniei române de către persoanele respective” din cuprinsul art. II alin. (4) din titlul II al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 184/2002 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, precum şi pentru stabilirea unor măsuri pentru accelerarea aplicării acesteia şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 501/2002, este neconstituţională, în măsura în care se aplică cetăţenilor străini şi apatrizilor care îndeplinesc condiţiile prevăzute de art. 44 alin. (2) fraza a doua din Constituţie.