93 views
Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a elaborat un act normativ care prevede o serie de măsuri de înlesnire la plată pentru obligațiile bugetare restante după data declarării stării de urgență, administrate de organul fiscal central.
Astfel, vor beneficia de aceste facilități toți contribuabilii, indiferent de forma de proprietate, inclusiv cei care au în derulare o înlesnire la plată potrivit Codului de procedură fiscală și care nu înregistrează obligații fiscale restante la data declarării stării de urgență.
De asemenea, procedura simplificată de acordare a eșalonării la plată este prevăzută pentru cel mult 12 luni, pentru obligațiile bugetare principale și accesorii a căror scadență/termen de plată se împlinește după data declarării stării de urgență până la data eliberării certificatului de atestare fiscală.
Totodată, pentru acordarea eșalonării, contribuabilul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
„a) să depună cerere până la data de 15 decembrie 2020, inclusiv. La cerere, debitorul poate anexa graficul de eșalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eşalonare;
b) să nu înregistreze obligații bugetare restante la data declarării stării de urgență;
c) să nu se afle în procedura insolvenței;
d) să nu se afle în dizolvare potrivit prevederilor legale în vigoare;
e) să aibă depuse toate declarațiile fiscale;
f) să nu i se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 25 și 26 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.”
Pentru comunicatul integral, vă rugăm să accesați sursa informației.
🔔Vezi și MFP. Continuarea sprijinirii mediului de afaceri afectat de criza SARS-COV-2