117 views
Actul publicat în Monitorul Oficial |
Sumar |
Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 11/2020 privind aprobarea Regulamentului pentru organizarea examenului de atribuire a calităţii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent
(M. Of. nr. 843 din 15 septembrie 2020)
|
Se aprobă Regulamentul pentru organizarea examenului de atribuire a calităţii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent |
În M. Of. nr. 843 din 15 septembrie 2020 s-a publicat Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 11/2020 privind aprobarea Regulamentului pentru organizarea examenului de atribuire a calităţii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent.
Vă prezentăm, în continuare, dispozițiile regăsite în respectiva hotărâre.
Art. 1
„Se aprobă Regulamentul pentru organizarea examenului de atribuire a calităţii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre”.
Art. 2
„Direcţia de învăţământ, Direcţia de servicii pentru membri şi Direcţia de servicii interne – Serviciul IT vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri”.
Art. 3
„La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 7/2014 privind aprobarea Regulamentului pentru organizarea examenului de atribuire a calităţii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 628 din 27 august 2014, cu modificările ulterioare, precum şi toate prevederile contrare prezentei hotărâri se abrogă”.
Art. 4
„Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I”.
Redăm, în cele ce urmează, structura Regulamentului pentru organizarea examenului de atribuire a calităţii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, regăsit la anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Capitolul I: Dispoziţii generale
Capitolul II: Organizarea şi desfăşurarea examenului
Secțiunea 1: Prevederi generale
Secțiunea 2: Examenul – probă scrisă
Secțiunea 3: Examenul în sistem online
Secțiunea 4: Examenul interviu
Capitolul III: Sancţiuni
Capitolul IV: Dispoziţii tranzitorii şi finale
Totodată, prezentăm și cele mai importante dispoziții din regulament.
Art. 5
„(1) Pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal, candidaţii, persoane fizice, trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) să fie licenţiaţi ai unei facultăţi cu profil economic;
b) să aibă o experienţă profesională de minimum 5 ani, dintre care minimum 3 ani în una sau mai multe dintre următoarele activităţi:
(i) elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislaţiei fiscale;
(ii) administrare fiscală;
(iii) elaborarea sau aplicarea reglementărilor contabile;
(iv) activitate financiar-contabilă;
(v) activitate didactică universitară în domeniul finanţelor publice, fiscalitate, politici fiscale şi bugetare, contabilitate financiară, finanţele instituţiilor publice;
(vi) activitate de consultant fiscal asistent;
c) să nu aibă antecedente penale pentru săvârşirea unor infracţiuni sancţionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum şi alte infracţiuni în legătură cu exercitarea activităţilor prevăzute la lit. b);
d) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
e) să fie apţi din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei;
f) să promoveze examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal.
(2) Dosarul de înscriere a candidaţilor se poate depune la sediul Camerei Consultanţilor Fiscali, str. Alexandru Constantinescu nr. 61, sectorul 1, Bucureşti, sau se poate transmite prin servicii poştale, cu confirmare de primire, şi va conţine documentele care atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la alin. (1) lit. a) – e), astfel:
a) cererea de înscriere la examen, prevăzută în anexa nr. 1, care poate fi descărcată de pe site-ul Camerei Consultanţilor Fiscali;
b) declaraţia de informare şi de acceptare a operaţiunilor privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către Camera Consultanţilor Fiscali, prevăzută în anexa nr. 5, care poate fi descărcată de pe site-ul Camerei Consultanţilor Fiscali;
c) curriculum vitae;
d) diploma de studii superioare, în copie legalizată, precum şi copii legalizate ale actelor doveditoare, în cazul schimbării numelui;
e) carnetul de muncă, în copie certificată de angajator sau în copie legalizată, după caz, adeverinţă eliberată de angajator, adrese eliberate de asociaţiile profesionale din care fac parte, în cazul profesiilor liberale;
f) actul de identitate, în copie;
g) certificatul de cazier judiciar;
h) certificatul de cazier fiscal;
i) adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie care să ateste că sunt clinic sănătoşi;
j) două fotografii 2/3 cm”.
Art. 6
„(1) Pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal asistent, candidaţii, persoane fizice, trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) să aibă calitatea de licenţiat al unei instituţii acreditate de învăţământ superior cu durata stabilită de lege;
b) să aibă o experienţă profesională de minimum 2 ani;
c) să nu aibă antecedente penale pentru săvârşirea unor infracţiuni sancţionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum şi alte infracţiuni în legătură cu exercitarea activităţilor prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b);
d) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
e) să fie apţi din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei;
f) să promoveze examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal asistent.
(2) Dosarul de înscriere a candidaţilor se poate depune la sediul Camerei Consultanţilor Fiscali, str. Alexandru Constantinescu nr. 61, sectorul 1, Bucureşti, sau se poate transmite prin servicii poştale, cu confirmare de primire, şi va conţine documentele care atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la alin. (1) lit. a) – e), astfel:
a) cererea de înscriere la examen, prevăzută în anexa nr. 2, care poate fi descărcată de pe site-ul Camerei Consultanţilor Fiscali;
b) declaraţia de informare şi de acceptare a operaţiunilor privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către Camera Consultanţilor Fiscali, prevăzută în anexa nr. 5, care poate fi descărcată de pe site-ul Camerei Consultanţilor Fiscali;
c) curriculum vitae;
d) diploma de studii superioare, în copie legalizată, precum şi copii legalizate ale actelor doveditoare, în cazul schimbării numelui;
e) carnetul de muncă, în copie certificată de angajator sau în copie legalizată, după caz, adeverinţă eliberată de angajator, adrese eliberate de asociaţiile profesionale din care fac parte, în cazul profesiilor liberale;
f) actul de identitate, în copie;
g) certificatul de cazier judiciar;
h) certificatul de cazier fiscal;
i) adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie care să ateste că sunt clinic sănătoşi;
j) două fotografii 2/3 cm”.
Art. 15
„Pentru candidaţii înscrişi la examen ale căror dosare au fost aprobate se editează legitimaţii de examen după modelul prevăzut în anexele nr. 3 şi 4, legitimaţii care se aplică pe mesele din sălile de examen”.
Art. 35
„(1) Nerespectarea prevederilor prezentului regulament atrage sancţionarea persoanelor vinovate.
(2) Sancţionarea candidaţilor se face în funcţie de gravitatea faptelor şi constă în avertisment sau în eliminarea din examen, în următoarele situaţii:
a) încercarea dovedită de a se inspira din cărţi, caiete, notiţe, surse electronice sau alte materiale;
b) transmiterea ori primirea de ciorne sau alte materiale.
(3) Substituirea de persoană la examen reprezintă fraudă, este interzisă şi se sancţionează cu anularea examenului şi interzicerea dreptului de a mai participa la examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent pe o perioadă de 5 ani.
(4) În cazul nerespectării prevederilor prezentului regulament de către responsabilii de săli sau personalul de supraveghere, la sesizare, preşedintele comisiei de examinare procedează la eliminarea şi înlocuirea acestora din sală şi face propuneri de sancţionare”.