314 views
Actul publicat în Monitorul Oficial |
Sumar |
Ordinul ministrului afacerilor interne (OMAI) nr. 122/2021 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Direcţiei suport decizional
(M. Of. nr. 854 din 7 septembrie 2021) |
Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare al Direcţiei suport decizional. |
În M. Of. nr. 854 din 7 septembrie 2021 s-a publicat Ordinul ministrului afacerilor interne (OMAI) nr. 122/2021 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Direcţiei suport decizional.
Vă prezentăm, în continuare, structura respectivului regulament.
Structura
Capitolul I: Dispoziţii generale
Capitolul II: Organizarea direcţiei
Capitolul III: Atribuţiile principale ale direcţiei
Capitolul IV: Conducerea direcţiei
Capitolul V: Atribuţiile structurilor direcţiei
Redăm, în cele ce urmează, cele mai importante dispoziții din regulament.
Art. 3
„(1) Direcţia cooperează, potrivit domeniului de competenţă şi pentru integrarea activităţilor comune, cu Direcţia generală pentru protecţie civilă şi Direcţia generală urgenţe medicale, cu structurile aflate în coordonarea/coordonarea operaţională a D.S.U., precum şi cu celelalte structuri ale M.A.I., cu instituţiile şi autorităţile administraţiei publice centrale de specialitate cu atribuţii în domeniul protecţiei civile/situaţiilor de urgenţă, cu asociaţiile şi organizaţiile neguvernamentale, precum şi cu alte persoane juridice, în limitele prevederilor legale, ale actelor normative interne, respectiv ale protocoalelor şi planurilor încheiate în acest sens.
(2) Diagrama de relaţii a direcţiei este prevăzută în anexa nr. 1”.
Art. 4
„(1) Direcţia este constituită potrivit organigramei şi statului de organizare proprii.
(2) Direcţia are următoarea structură organizatorică:
a) conducerea direcţiei;
b) Serviciul coordonare operaţională situaţii de urgenţă:
(i) Compartimentul coordonare şi monitorizare continuă;
(ii) Compartimentul dispecerizare integrată şi relaţii 112;
c) Serviciul managementul proiectelor;
d) Biroul managementul calităţii;
e) Biroul comunicare strategică;
f) Serviciul reglementări şi avizări;
g) Serviciul evaluare instituţională şi control;
h) Biroul secretariat şi documente clasificate;
i) Structura de securitate/Componenta de securitate pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (CSTIC);
j) Subregistrul NATO/UE”.
Art. 8
„(1) Direcţia asigură realizarea suportului informaţional-decizional pentru conducerea D.S.U./M.A.I., precum şi pentru comandantul acţiunii, în vederea coordonării integrate a capabilităţilor, pe baza concepţiei naţionale de răspuns şi a planurilor de acţiune, adaptate evoluţiei situaţiei de urgenţă.
(2) În îndeplinirea atribuţiilor, direcţia valorifică date şi informaţii pe care le solicită, potrivit competenţelor, structurilor aflate în compunerea, coordonarea şi coordonarea operaţională a D.S.U.”.
Art. 10
„(1) Conducerea direcţiei este asigurată de şeful direcţiei, ajutat de un locţiitor al şefului direcţiei/director adjunct.
(2) Şeful direcţiei se află în subordinea directă a ministrului afacerilor interne şi în cea nemijlocită a secretarului de stat, şef al D.S.U.”.
Art. 13
„(1) Serviciul coordonare operaţională situaţii de urgenţă este structura de specialitate, cu activitate permanentă, care asigură monitorizarea acţiunilor structurilor pentru situaţii de urgenţă şi coordonarea activităţilor în vederea îndeplinirii misiunilor în situaţii de urgenţă de amploare şi intensitate deosebită.
(2) În îndeplinirea atribuţiilor specifice, Serviciul coordonare operaţională situaţii de urgenţă cooperează cu personalul Direcţiei generale management operaţional/Centrului Naţional de Conducere Integrată, Direcţiei generale urgenţe medicale, Direcţiei generale pentru protecţie civilă, I.G.S.U. şi I.G.Av., precum şi cu cel care încadrează centrul operaţional al Ministerului Sănătăţii şi centrele operative/operaţionale ale instituţiilor din cadrul Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă”.
Art. 24
„Întregul personal al direcţiei răspunde pentru executarea sarcinilor de serviciu încredinţate, potrivit fişelor posturilor”.
Art. 25
„Activităţile, metodele, mijloacele, procedeele utilizate şi sarcinile concrete ce revin personalului direcţiei se stabilesc prin dispoziţii, proceduri şi fişele posturilor”.
Art. 26
„Structurile din compunerea direcţiei îndeplinesc orice alte atribuţii în domeniul propriu de activitate, stabilite potrivit actelor normative şi reglementărilor interne”.
În final, precizăm că anexa nr. 1, care face parte intrgrantă din regulament, conține Diagrama de relații a Direcției suport decizional, iar anexa nr. 2 cuprinde Organigrama Direcției suport decizional.