Regulamentul de organizare şi funcţionare al Direcţiei suport decizional (OMAI nr. 122/2021)

8 sept. 2021
Vizualizari: 493

Actul publicat în Monitorul Oficial

Sumar
Ordinul ministrului afacerilor interne (OMAI) nr. 122/2021 pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Direcției suport decizional

 

(M. Of. nr. 854 din 7 septembrie 2021)

Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare al Direcției suport decizional.

În M. Of. nr. 854 din 7 septembrie 2021 s-a publicat Ordinul ministrului afacerilor interne (OMAI) nr. 122/2021 pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Direcției suport decizional. 

Vă prezentăm, în continuare, structura respectivului regulament.

Structura

Capitolul I: Dispoziții generale

Capitolul II: Organizarea direcției

Capitolul III: Atribuțiile principale ale direcției

Capitolul IV: Conducerea direcției

Capitolul V: Atribuțiile structurilor direcției

Redăm, în cele ce urmează, cele mai importante dispoziții din regulament.

Art. 3

„(1) Direcția cooperează, potrivit domeniului de competență și pentru integrarea activităților comune, cu Direcția generală pentru protecție civilă și Direcția generală urgențe medicale, cu structurile aflate în coordonarea/coordonarea operațională a D.S.U., precum și cu celelalte structuri ale M.A.I., cu instituțiile și autoritățile administrației publice centrale de specialitate cu atribuții în domeniul protecției civile/situațiilor de urgență, cu asociațiile și organizațiile neguvernamentale, precum și cu alte persoane juridice, în limitele prevederilor legale, ale actelor normative interne, respectiv ale protocoalelor și planurilor încheiate în acest sens.

(2) Diagrama de relații a direcției este prevăzută în anexa nr. 1”.

Art. 4

„(1) Direcția este constituită potrivit organigramei și statului de organizare proprii.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

(2) Direcția are următoarea structură organizatorică:

a) conducerea direcției;

b) Serviciul coordonare operațională situații de urgență:

(i) Compartimentul coordonare și monitorizare continuă;

(ii) Compartimentul dispecerizare integrată și relații 112;

c) Serviciul managementul proiectelor;

d) Biroul managementul calității;

e) Biroul comunicare strategică;

f) Serviciul reglementări și avizări;

g) Serviciul evaluare instituțională și control;

h) Biroul secretariat și documente clasificate;

i) Structura de securitate/Componenta de securitate pentru tehnologia informației și comunicațiilor (CSTIC);

j) Subregistrul NATO/UE”.

Art. 8

„(1) Direcția asigură realizarea suportului informațional-decizional pentru conducerea D.S.U./M.A.I., precum și pentru comandantul acțiunii, în vederea coordonării integrate a capabilităților, pe baza concepției naționale de răspuns și a planurilor de acțiune, adaptate evoluției situației de urgență.

(2) În îndeplinirea atribuțiilor, direcția valorifică date și informații pe care le solicită, potrivit competențelor, structurilor aflate în compunerea, coordonarea și coordonarea operațională a D.S.U.”.

Art. 10

„(1) Conducerea direcției este asigurată de șeful direcției, ajutat de un locțiitor al șefului direcției/director adjunct.

(2) Șeful direcției se află în subordinea directă a ministrului afacerilor interne și în cea nemijlocită a secretarului de stat, șef al D.S.U.”.

Art. 13

„(1) Serviciul coordonare operațională situații de urgență este structura de specialitate, cu activitate permanentă, care asigură monitorizarea acțiunilor structurilor pentru situații de urgență și coordonarea activităților în vederea îndeplinirii misiunilor în situații de urgență de amploare și intensitate deosebită.

(2) În îndeplinirea atribuțiilor specifice, Serviciul coordonare operațională situații de urgență cooperează cu personalul Direcției generale management operațional/Centrului Național de Conducere Integrată, Direcției generale urgențe medicale, Direcției generale pentru protecție civilă, I.G.S.U. și I.G.Av., precum și cu cel care încadrează centrul operațional al Ministerului Sănătății și centrele operative/operaționale ale instituțiilor din cadrul Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență”.

Art. 24

„Întregul personal al direcției răspunde pentru executarea sarcinilor de serviciu încredințate, potrivit fișelor posturilor”.

Art. 25

„Activitățile, metodele, mijloacele, procedeele utilizate și sarcinile concrete ce revin personalului direcției se stabilesc prin dispoziții, proceduri și fișele posturilor”.

Art. 26

„Structurile din compunerea direcției îndeplinesc orice alte atribuții în domeniul propriu de activitate, stabilite potrivit actelor normative și reglementărilor interne”.

În final, precizăm că anexa nr. 1, care face parte intrgrantă din regulament, conține Diagrama de relații a Direcției suport decizional, iar anexa nr. 2 cuprinde Organigrama Direcției suport decizional.

 

Regulamentul de organizare și funcționare al Direcției suport decizional (OMAI nr. 122/2021) was last modified: septembrie 8th, 2021 by Redacția ProLege

Jurisprudență

Vezi tot

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.