174 views
Actul publicat în Monitorul Oficial |
Sumar |
Ordinul președintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3746/2020 privind organizarea şi funcţionarea Registrului central electronic pentru conturi de plăţi şi conturi bancare identificate prin IBAN şi pentru aprobarea procedurii privind obligaţia instituţiilor de credit, instituţiilor de plată şi instituţiilor emitente de monedă electronică de a furniza informaţii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală
(M. Of. nr. 1015 din 2 noiembrie 2020)
|
Se stabilește modalitatea de organizare și funcționare a Registrului central electronic pentru conturi de plăţi şi conturi bancare identificate prin IBAN. Totodată, se aprobă procedura privind obligaţia instituţiilor de credit, instituţiilor de plată şi instituţiilor emitente de monedă electronică de a furniza informaţii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.
|
În M. Of. nr. 1015 din 2 noiembrie 2020 s-a publicat Ordinul președintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3746/2020 privind organizarea şi funcţionarea Registrului central electronic pentru conturi de plăţi şi conturi bancare identificate prin IBAN şi pentru aprobarea procedurii privind obligaţia instituţiilor de credit, instituţiilor de plată şi instituţiilor emitente de monedă electronică de a furniza informaţii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.
Vă prezentăm, în continuare, dispozițiile regăsite în respectivul ordin.
Art. 1
„Se aprobă organizarea şi funcţionarea Registrului central electronic pentru conturi de plăţi şi conturi bancare identificate prin IBAN la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală prevăzut la art. 611 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală cu modificările şi completările ulterioare, conform anexei nr. 1 la prezentul ordin”.
Art. 2
„Se aprobă procedura privind obligaţia instituţiilor de credit, instituţiilor de plată şi instituţiilor emitente de monedă electronică de a furniza informaţii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală cu modificările şi completările ulterioare, prevăzută în anexa nr. 2 la prezentul ordin”.
Art. 3
„Se aprobă procedura de înrolare a instituţiilor raportoare în sistemul informatic pus la dispoziţie de Ministerul Finanţelor Publice în vederea transmiterii datelor şi informaţiilor conform art. 61 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzută în anexa nr. 3 la prezentul ordin”.
Art. 4
„Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin”.
Art. 5
„La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.770/2015 pentru aprobarea Procedurii de furnizare de informaţii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 983 din 30 decembrie 2015, se abrogă”.
Art. 6
„Direcţiile de specialitate din cadrul aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi unităţile fiscale subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin”.
Art. 7
„Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I”.
Vă prezentăm, în cele ce urmează, dispoziții prevăzute în Actul privind organizarea și funcționarea Registrului central electronic pentru conturi de plăţi şi conturi bancare identificate prin IBAN la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală prevăzut la art. 611 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.
Art. 1
„Registrul central electronic pentru conturi de plăţi şi conturi bancare identificate prin IBAN, denumit în continuare Registru, se gestionează de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. Informaţiile din registru sunt puse la dispoziţia beneficiarilor printr-un sistem informatic pus la dispoziţie de către Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare”.
Art. 2
„Furnizorii datelor, informaţiilor şi documentelor înregistrate în Registru sunt instituţiile prevăzute la art. 61 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală”.
Art. 3
„Beneficiarii datelor şi informaţiilor înregistrate în Registru sunt instituţiile prevăzute la art. 611 alin. (4) şi (5) din Codul de procedură fiscală”.
Art. 4
„Organizarea evidenţei conturilor de plăţi şi a conturilor bancare în Registru are următoarea structură:
a) datele de identificare ale contului:
– numărul IBAN/cod client/cod de evidenţă/număr contract/număr de cont intern/cod unic de identificare cu structură şi sintaxă similară sau diferită de codul IBAN, după caz;
– numărul BBAN;
– data deschiderii;
– data închiderii;
– denumire titular cont;
– tip cont;
– tip monedă;
– CUI entitate raportoare;
– ID cont;
b) datele de identificare ale titularului de cont client:
– cod de identificare fiscală, cod numeric personal sau număr de identificare fiscală
– număr de ordine în registrul comerţului;
– act de identitate;
– serie şi număr act;
– domiciliul;
– adresă sediu social;
– ţară;
– rezidenţă;
– adresa de corespondenţă;
– data naşterii;
– locul naşterii;
– data atribuirii numărului de ordine în registrul comerţului;
c) datele de identificare ale persoanelor care deţin drept de semnătură pentru conturile deschise sau pretind că acţionează în numele clientului:
– numele şi prenumele;
– cod numeric personal sau număr de identificare fiscală;
– act de identitate;
– serie şi număr act;
– data naşterii;
– locul naşterii;
– domiciliul;
– rezidenţa;
– adresa de corespondenţă;
d) datele de identificare ale beneficiarului real al titularului de cont-client:
– numele şi prenumele;
– cod numeric personal sau număr de identificare fiscală;
– act de identitate;
– serie şi număr act;
– cetăţenie;
– domiciliul;
– ţară;
– rezidenţă;
– adresa de corespondenţă;
– data naşterii;
– locul naşterii;
e) datele de identificare ale concesionarului casetei de valori:
– numele şi prenumele;
– cod numeric personal sau număr de identificare fiscală;
– act de identitate;
– serie şi număr act;
– domiciliul;
– ţară;
– rezidenţă;
– adresa de corespondenţă;
– data naşterii;
– locul naşterii;
– data de început a concesionării;
– data de sfârşit a concesionării”.
Art. 5
„Actualizarea informaţiilor în Registru se efectuează automat ca urmare a transmiterii de către instituţiile de credit, instituţiile de plată şi instituţiile emitente de monedă electronică a informaţiilor conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală”.
Art. 6
„Informaţiile cuprinse în Registru sunt păstrate pentru o perioadă de 10 ani de la încetarea relaţiei de afaceri dintre entităţile prevăzute la art. 61 alin. (1) şi clienţi”.
Art. 7
„Autorităţile publice centrale şi locale au acces la informaţiile din Registru, potrivit art. 611 alin. (4) din Codul de procedură fiscală, în baza protocoalelor încheiate cu Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, la cerere, prin intermediul sistemului informatic pus la dispoziţie de către Ministerul Finanţelor Publice, respectiv Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. Autorităţile şi instituţiile prevăzute la art. 1 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, au acces la informaţiile din Registru în vederea îndeplinirii obligaţiilor ce le revin acestora. Informaţiile din Registru sunt direct accesibile, fără întârziere şi fără a fi filtrate, Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor”.
Art. 8
„Solicitarea şi transmiterea de informaţii referitoare la conturile de plăţi şi conturile bancare identificate prin IBAN se realizează exclusiv în format electronic, prin intermediul sistemului informatic pus la dispoziţie de către Ministerul Finanţelor Publice, respectiv Agenţia Naţională de Administrare Fiscală”.
Art. 9
„Prelucrările de date cu caracter personal se fac cu respectarea dispoziţiilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)”.
- 1
- 2