Procedura și formularele utilizate pentru aplicarea cap. II din O.G. nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale – aprobare (OMMAP nr. 1058/2020)

Actul publicat în Monitorul Oficial

Sumar

Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor (OMMAP) nr. 1058/2020 privind aprobarea procedurii şi formularelor utilizate pentru aplicarea cap. II din O.G. nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale

(M. Of. nr. 436 din 25 mai 2020)

Se aprobă  procedura şi formularele utilizate pentru aplicarea cap. II din O.G. nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale.

 

În M. Of. nr. 436 din 25 mai 2020 a fost publicat OMMAP nr. 1058/2020 privind aprobarea procedurii şi formularelor utilizate pentru aplicarea cap. II din O.G. nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale.

Astfel, prin respectivul ordin se aprobă procedura şi formularele utilizate pentru aplicarea cap. II din O.G. nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale.

De asemenea, se aprobă și formularele utilizate pentru aplicarea cap. II din O.G. nr. 6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale. Aceste formulare sunt prevăzute în anexe, astfel:

Anexa nr. 2 („Notificare privind intenţia de a beneficia de anularea obligaţiilor de plată accesorii potrivit O.G. nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale”);

Anexa nr. 3 („Certificat de atestare fiscală”);

Anexa nr. 4 („Proces-verbal de punere de acord”);

Anexa nr. 5 („Decizie de amânare la plată a obligaţiilor de plată accesorii”);

Anexa nr. 6 („Înştiinţare de respingere a notificării”);

Anexa nr. 7 („Decizie de modificare a deciziei de amânare la plată a obligaţiilor de plată accesorii”);

Anexa nr. 8 („Decizie de pierdere a valabilităţii amânării la plată a obligaţiilor de plată accesorii”);

Anexa nr. 9 („Cerere de anulare a obligaţiilor de plată accesorii, potrivit O.G. nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale”);

Anexa nr. 10 („Decizie de anulare a obligaţiilor de plată accesorii”);

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Anexa nr. 11 („Decizie de respingere a cererii de anulare a obligaţiilor de plată accesorii”);

Anexa nr. 12 („Decizie de modificare a deciziei de anulare a obligaţiilor de plată accesorii”);

Anexa nr. 13 („Decizie de desfiinţare a deciziei de anulare a obligaţiilor de plată accesorii”);

Anexa nr. 14 („Decizie prin care se ia act de retragerea notificării şi se desfiinţează decizia de amânare la plată a obligaţiilor de plată accesorii”).

 

Vă prezentăm, în continuare, cele ma importante dispoziții ale Procedurii de aplicare a cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale.

 

Prezentare generală

 

Conform art. 1, respectiva procedură se aplică pentru obligațiile bugetare administrate de Agebția Fondului de Mediu. Totodată, prin sintagma aceasta sunt desemnate obligaţii fiscale principale reprezentând taxe, contribuţii şi alte sume datorate la bugetul Fondului pentru mediu, precum şi obligaţii accesorii aferente acestora, stabilite prin:

– declaraţii fiscale;

– decizii de impunere;

– decizii referitoare la obligaţiile fiscale accesorii;

– orice alte acte prin care se stabilesc sume datorate bugetului Fondului pentru mediu.

De asemenea, pot beneficia de facilitățile prevăzute de procedură următoarele categorii de debitori:

– debitorii – persoane juridice, persoane fizice sau entităţi fără personalitate juridică care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv au obligaţii principale restante administrate de AFM sub un milion lei;

– debitorii – persoane fizice sau entităţi fără personalitate juridică, unităţi administrativ-teritoriale sau subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti ori instituţiile publice, care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv au obligaţii bugetare principale restante administrate de AFM de un milion lei sau mai mari.

Mai mult, potrivit art. 2 alin. (1), AFM are posibilitatea de a acorda următoarele facilități fiscale:

– amânarea la plată a obligaţiilor de plată accesorii rămase nestinse la data emiterii certificatului de atestare fiscală, până la data soluţionării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 16 decembrie 2019 inclusiv, în cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii care notifică AFM conform art. 28 alin. (1) din ordonanţă;

– anularea obligaţiilor de plată accesorii.

În vederea acordării amânării la plată, debitorii își exprimă intenția de a beneficia de anularea obligațiilor de plată accesorii, prin depunerea unei notificări, fie la registratura AFM, fie prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire. După depunerea notificării, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia, AFM emite şi comunică debitorului certificatul de atestare fiscală.

Pe de altă parte, notificarea poate fi retrasă de debitor oricând, prin depunerea în acest sens a unei cereri la AFM, care va comunica debitorului decizia prin care se ia act de retragerea notificării şi se desfiinţează decizia de amânare la plată a obligaţiilor de plată accesorii.