326 views
Actul normativ | Articol |
O.U.G. nr. 68/2015 (M. Of. nr. 987 din 31 decembrie 2015) |
Art. 1 și 2 |
În M. Of. nr. 987 din 31 decembrie 2015, s-a publicat O.U.G. nr. 68/2015 pentru aprobarea unor măsuri de gestionare a instrumentelor structurale din domeniul transporturilor.
Respectiva ordonanță de urgență a fost adoptată având în vedere:
– prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziţii comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime, precum şi de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului;
– faptul că Ministerul Transporturilor, în calitate de minister de specialitate, trebuie să contribuie în mod susţinut la implementarea proiectelor din domeniul transporturilor finanţate din fonduri nerambursabile ale Uniunii Europene în perioada de programare 2014-2020;
– asigurarea implementării unor practici eficiente şi performante, care să conducă la reducerea riscurilor de nerealizare a investiţiilor şi de nerespectare a angajamentelor asumate prin Tratatul de aderare sau care derivă din calitatea de stat membru UE;
– faptul că Ministerul Transporturilor a fost prevăzut ca organism intermediar în cadrul Acordului de parteneriat pentru perioada de programare 2014-2020, dar şi datorită faptului că Ministerul Transporturilor are sub autoritate majoritatea beneficiarilor Programului operaţional Infrastructura mare (POIM) din domeniul transporturilor, iar în acest context ministerul trebuie să fie parte din sistemul de management şi control al programului;
– faptul că Sistemul de management şi control (SMC) al POIM face în prezent obiectul acreditării prevăzute de Regulamentele Comisiei Europene, pentru a nu bloca procesul de acreditare al POIM şi pe cale de consecinţă blocarea fondurilor europene pentru domeniul transporturilor, este necesar nominalizarea în regim de urgenţă a Ministerului Transporturilor ca organism intermediar pentru POIM;
– faptul că proiectele de infrastructură de transport reprezintă o prioritate a Guvernului României, potrivit Programului de guvernare, iar reglementarea printr-o altă formă de act normativ, dată fiind perioada vacanţei parlamentare, ar conduce la întârzieri de cel puţin 1 lună în procesul de implementare a proiectelor de infrastructură de transport.
Art. 1 O.U.G. nr. 68/2015
Art. 1 la primul alineat prevede faptul că începând cu data intrării în vigoare a respectivei ordonanţe de urgenţă, în condiţiile art. 123 din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziţii comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime, precum şi de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, se nominalizează Ministerul Transporturilor ca organism intermediar pentru transport în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020 prin înfiinţarea unei structuri care va gestiona funcţiile de selecţie şi evaluare proiecte, monitorizare a implementării, verificare tehnică şi financiară, verificarea achiziţiilor publice pentru proiecte de transport.
Potrivit alineatului următor, între Ministerul Transporturilor în calitate de organism intermediar şi Ministerul Fondurilor Europene în calitate de autoritate de management se încheie Acordul de delegare de funcţii prevăzute la alin. (1), în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a respectivei ordonanţe de urgenţă, potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art. 2 O.U.G. nr. 68/2015
Art. 2 stabilește la primul alineat faptul că salarizarea personalului din structura cu rol de organism intermediar pentru Programul operaţional Infrastructura mare se stabileşte la nivelul de salarizare aferent funcţiilor din cadrul Ministerului Fondurilor Europene, potrivit legii.
Conform alineatului următor, în termen de 20 de zile de la data intrării în vigoare a respectivei ordonanţe de urgenţă, Ministerul Transporturilor propune Guvernului spre adoptare proiectul de hotărâre pentru modificarea şi/sau completarea H.G. nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit prevederilor respectivei ordonanţe de urgenţă şi reglementărilor în vigoare.