7.766 views
Actul normativ | Sumar |
O.U.G. nr. 32/2015 (M. Of. nr. 474 din 30 iunie 2015) | art. 1-10, anexele nr. 1 și 2 |
În M. Of. nr. 474 din 30 iunie 2015, s-a publicat O.U.G. nr. 32/2015 privind înfiinţarea Gărzilor forestiere.
Respectiva ordonanță de urgență a fost adoptată având în vedere:
– necesitatea consolidării cadrului legal şi întărirea capacităţii de implementare, monitorizare şi control privind lupta împotriva tăierilor ilegale de masă lemnoasă din fondul forestier naţional şi din vegetaţia forestieră de pe terenurile din afara acestuia, care, în perioada 2008-2014, sunt în volum mediu anual de circa 8,8 milioane mc, conform informaţiilor furnizate de Institutul de Cercetări şi Amenajări Silvice Bucureşti – Serviciul inventarul forestier naţional;
– faptul că problematica tăierilor ilegale de arbori, fiind de siguranţă naţională, a făcut obiectul analizei în cadrul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării organizat în data de 9 iunie 2015, unde s-a evidenţiat soluţionarea în regim de urgenţă a acestei problematici, inclusiv prin înfiinţarea Gărzilor forestiere;
– faptul că se evidenţiază situaţia extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, ţinând cont şi de faptul că un asemenea volum de masă lemnoasă tăiată ilegal nu a mai fost constatat în ultimii 25 de ani;
– importanţa existenţei unui mecanism unic de control care să înlăture paralelismele şi să elimine astfel evaluarea fiscală diferită sau chiar contrară a aceleiaşi operaţiuni economice;
– faptul că neadoptarea de urgenţă a unor măsuri de îmbunătăţire a activităţii de implementare, monitorizare şi control în domeniul silviculturii de către Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor conduce la neîndeplinirea obiectivelor asumate de România, legate de implementarea Regulamentului (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 octombrie 2010 de stabilire a obligaţiilor care revin operatorilor care introduc pe piaţă lemn şi produse din lemn;
– faptul că elementele sus-menţionate constituie premisele unei situaţii extraordinare care impune adoptarea de măsuri imediate în vederea stabilirii cadrului normativ adecvat şi că neadoptarea acestor măsuri ar avea consecinţe negative asupra ecosistemelor forestiere, reorganizarea fiind absolut necesară pentru reglementarea în mod unitar şi identificarea unor soluţii viabile de implementare, monitorizare şi control al regimului silvic şi în special de reducere a tăierilor ilegale.
Art. 1 O.U.G. nr. 32/2015
Art. 1 prevede următoarele:
„(1) Se înfiinţează Gărzile forestiere, denumite în continuare Gărzi, prevăzute în anexa nr. 1, ca instituţii publice cu personalitate juridică, în subordinea autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură, prin preluarea atribuţiilor activităţilor, a posturilor şi a personalului de la comisariatele de regim silvic şi cinegetic, denumite în continuare CRSC, care se desfiinţează.
(2) Organizarea şi funcţionarea Gărzilor se stabileşte prin hotărâre a Guvernului, în termen de maximum 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
(3) CRSC se desfiinţează la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la alin. (2).
(4) Activitatea Gărzilor este coordonată tehnic la nivel central de către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, prin secretarul de stat pentru păduri şi prin structura care coordonează activitatea în domeniul silvic şi cinegetic din cadrul acesteia, şi se desfăşoară la nivel teritorial”.
Art. 2 O.U.G. nr. 32/2015
Potrivit art. 2, principalele atribuţii ale Gărzilor sunt următoarele:
a) monitorizarea, implementarea şi controlul aplicării regimului silvic în fondul forestier naţional şi în vegetaţia forestieră de pe terenurile din afara fondului forestier naţional;
b) monitorizarea, implementarea şi controlul aplicării regimului cinegetic în fondul cinegetic naţional;
c) monitorizarea şi controlul trasabilităţii materialelor lemnoase, conform prevederilor legale în vigoare.
Art. 3 O.U.G. nr. 32/2015
Art. 3 la primul alineat prevede faptul că numărul maxim de posturi pentru Gărzi este de 617, din care:
a) 545 de posturi pentru personal silvic cu atribuţii de control şi implementare;
b) 72 de posturi pentru persoane cu atribuţii auxiliare domeniului, din care: 18 posturi cu pregătire juridică, 18 posturi cu pregătire economică şi 36 de posturi cu diferite atribuţii – resurse umane, achiziţii, investiţii, administrativ.
Potrivit alineatului următor, numărul minim de posturi pentru o Gardă este de 40.
Art. 4 O.U.G. nr. 32/2015
Art. 4 are următorul conținut:
„(1) Prin derogare de la prevederile art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2005, salariile de bază ale personalului din cadrul Gărzilor se stabilesc la nivelul salariilor de bază aferente funcţiilor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prevăzut în anexa nr. 2.
(2) Salariul de bază al funcţiei de inspector-şef din cadrul Gărzilor se stabileşte prin asimilare cu salariul de bază al funcţiei de inspector general adjunct din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, corespunzător vechimii în muncă.
(3) Salariul de bază al funcţiei de director din cadrul Gărzilor se stabileşte prin asimilare cu salariul de bază al funcţiei de director din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, corespunzător vechimii în muncă.
(4) Salariul de bază al funcţiei de şef de serviciu din cadrul Gărzilor se stabileşte prin asimilare cu salariul de bază al funcţiei de şef serviciu din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, corespunzător vechimii în muncă.
(5) Salariul de bază al funcţiei de şef birou din cadrul Gărzilor se stabileşte prin asimilare cu salariul de bază al funcţiei de şef birou din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, corespunzător vechimii în muncă.
(6) Salariul de bază al funcţiei de consilier superior se stabileşte prin asimilare cu salariul de bază al funcţiei de consilier superior din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, corespunzător vechimii în muncă.
(7) Salariul de bază al funcţiei de consilier principal se stabileşte prin asimilare cu salariul de bază al funcţiei de consilier principal din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, corespunzător vechimii în muncă.
(8) Salariul de bază al funcţiei de consilier asistent se stabileşte prin asimilare cu salariul de bază al funcţiei de consilier asistent din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, corespunzător vechimii în muncă.
(9) Salariul de bază al funcţiei de consilier debutant se stabileşte prin asimilare cu salariul de bază al funcţiei de consilier debutant din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, corespunzător vechimii în muncă.
(10) Salariul de bază al funcţiei de referent de specialitate, grad superior, se stabileşte prin asimilare cu salariul de bază al funcţiei de referent de specialitate, grad superior, din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, corespunzător vechimii în muncă.
(11) Salariul de bază al funcţiei de auditor superior se stabileşte prin asimilare cu salariul de bază al funcţiei de auditor superior din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, corespunzător vechimii în muncă.
(12) Salariul de bază al funcţiei de auditor principal se stabileşte prin asimilare cu salariul de bază al funcţiei de auditor principal din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, corespunzător vechimii în muncă.
(13) Salariul de bază al funcţiei de consilier juridic superior se stabileşte prin asimilare cu salariul de bază al funcţiei de consilier juridic superior din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, corespunzător vechimii în muncă.
(14) Salariul de bază al funcţiei de consilier juridic principal se stabileşte prin asimilare cu salariul de bază al funcţiei de consilier juridic principal din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, corespunzător vechimii în muncă.
(15) Salariul de bază al funcţiei de consilier juridic asistent se stabileşte prin asimilare cu salariul de bază al funcţiei de consilier juridic asistent din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, corespunzător vechimii în muncă.
(16) Salariul de bază al funcţiei de consilier juridic debutant se stabileşte prin asimilare cu salariul de bază al funcţiei de consilier juridic debutant din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, corespunzător vechimii în muncă.
(17) Salariul de bază al funcţiei de referent, grad superior, se stabileşte prin asimilare cu salariul de bază al funcţiei de referent, grad superior, din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, corespunzător vechimii în muncă.
(18) Salariul de bază al funcţiei de muncitor, grad III, se stabileşte prin asimilare cu salariul de bază al funcţiei de muncitor calificat, grad III, din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, corespunzător vechimii în muncă”.
Art. 5 O.U.G. nr. 32/2015
Art. 5 la primul alineat prevede faptul că finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Gărzilor se asigură integral de la bugetul de stat.
Conform alineatului următor, conducerea Gărzilor este asigurată de câte un inspector-şef, funcţionar public de conducere, care are calitatea de ordonator terţiar de credite, în condiţiile legii.
Art. 6 O.U.G. nr. 32/2015
Art. 6 stabilește următoarle:
„(1) Gărzile preiau patrimoniul de la fostele CRSC, pe baza situaţiilor financiare întocmite potrivit art. 28 alin. (11) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi a protocolului de predare-preluare încheiat în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la art. 1 alin. (2).
(2) Protocolul de predare-preluare prevăzut la alin. (1) cuprinde şi posturile, personalul, prevederile bugetare şi execuţia bugetară până la data preluării.
(3) Deschiderea creditelor bugetare se efectuează din bugetele instituţiilor existente înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă a Guvernului, până la încheierea protocoalelor de predare-preluare.
(4) Personalul de la fostele CRSC se preia, cu respectarea statutului aplicabil fiecărei categorii de personal, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la art. 1 alin. (2).
(5) Personalul preluat de la fostele CRSC, în condiţiile prevăzute la alin. (4), este supus, în termen de maximum 90 de zile de la preluare, evaluării de integritate, care constituie cerinţă specifică ocupării posturilor din cadrul Gărzilor, sub sancţiunea eliberării din funcţia publică sau încetării raportului de muncă, după caz.
(6) Personalul din cadrul Gărzilor este supus periodic evaluării prevăzute la alin. (5). Costurile acestor evaluări se suportă din bugetul Gărzilor”.
- 1
- 2