3.202 views
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
OPÎCCJ nr. 84/2013 (M. Of. nr. 303 din 28 mai 2013) | OPÎCCJ nr. 45/2015 (M. Of. nr. 242 din 9 aprilie 2015) |
– modifică: art. 18, art. 21, art. 22, art. 23, art. 24, art. 25, art. 26 alin. (1) și (5), art. 29, art. 30, art. 31, art. 32, art. 33, art. 34, art. 36, art. 37, art. 40 – abrogă: art. 19 și 20, art. 35, art. 38 |
În M. Of. nr. 242 din 9 aprilie 2015, s-a publicat Ordinul procurorului general al Parchetului de pe lângă ÎCCJ (OPÎCCJ) nr. 45/2015 pentru modificarea Regulamentului privind evaluarea performanţelor profesionale individuale anuale şi promovarea personalului contractual din cadrul Ministerului Public, aprobat prin OPÎCCJ nr. 84/2013 (M. Of. nr. 303 din 28 mai 2013).
Art. 18 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 18 prevedea faptul că prin promovare se asigura evoluţia în carieră a personalului contractual, prin trecerea într-un grad superior sau într-o treaptă profesională superioară.
Potrivit noii reglementări, art. 18 prevede: „Efectele promovării, condiţiile privind transformarea postului şi propunerea de promovare sunt prevăzute în art. 41 din Regulamentul-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, aprobat prin H.G. nr. 286/2011, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Regulament-cadru”.
Art. 19 și 20 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 19 prevedea faptul că promovarea persoanelor încadrate cu contract individual de muncă în grade sau trepte profesionale se făcea, de regulă, pe un post vacant ori temporar vacant, iar în situaţia în care nu exista un asemenea post se făcea prin transformarea postului din statul de funcţii în care acestea erau încadrate în unul de nivel imediat superior.
De asemenea art. 20 prevedea faptul că în vederea aprecierii posibilităţii şi oportunităţii promovării personalului în grade sau trepte profesionale, desfăşurării examenului şi stabilirii datei acestuia, Biroul de organizare şi resurse umane din cadrul PÎCCJ, respectiv compartimentul de resurse umane al parchetului de pe lângă curtea de apel înaintau angajatorului propunerea de promovare, pe baza cererii salariatului.
Potrivit noii reglementări, art. 19 şi 20 se abrogă.
Art. 21 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 21 alin. (1) prevedea faptul că promovarea în grade şi trepte profesionale a personalului contractual se făcea prin examen.
De asemenea, art. 21 alin. (2) dispunea faptul că examenul de promovare în grade sau trepte profesionale a personalului contractual se organiza de către angajator şi consta în susţinerea unei probe scrise sau a unei probe practice, după caz, şi a unui interviu.
Art. 21 alin. (3) stabilea faptul că proba practică se susţinea în cazul funcţiilor contractuale la care era necesară verificarea abilităţilor practice.
În sfârşit, art. 21 alin. (4) prevedea faptul că tematica se stabilea pe baza propunerii conducătorului compartimentului în care era funcţia pe care se promova, aprobată de angajator.
Potrivit noii reglementări, art. 21 prevede: „(1) Promovarea în grade şi trepte profesionale a personalului contractual se face prin examen.
(2) Examenul de promovare în grade sau trepte profesionale a personalului contractual se organizează de către angajator şi constă în susţinerea unei probe scrise sau a unei probe practice, după caz.
(3) Proba practică se susţine în cazul funcţiilor contractuale la care este necesară verificarea abilităţilor practice.
(4) Bibliografia şi, după caz, tematica se stabilesc pe baza propunerii conducătorului compartimentului în care este funcţia pe care se promovează, aprobată de angajator”.
Art. 22 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 22 prevedea faptul că pentru a participa la examenul de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare, candidatul trebuia să îndeplinească următoarele condiţii:
a) avea vechimea minimă prevăzută de lege pentru gradul sau treapta în care urmează să fie promovat;
b) obţinuse cel puţin calificativul „bine” la evaluarea performanţelor profesionale individuale în ultimii 3 ani calendaristici dinaintea organizării examenului de promovare;
c) nu fusese sancţionat disciplinar după acordarea ultimului calificativ.
Potrivit noii reglementări, art. 22 prevede: „(1) Pentru a participa la examenul de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare, candidatul trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
a) are vechimea minimă prevăzută de lege pentru gradul sau treapta în care urmează să fie promovat;
b) a obţinut calificativul «foarte bine» la evaluarea performanţelor profesionale individuale cel puţin de două ori în ultimii 3 ani, în care acesta s-a aflat în activitate;
c) nu a fost sancţionat disciplinar după acordarea ultimului calificativ.
(2) Criteriile de evaluare a personalului contractual sunt prevăzute la art. 5 lit. c) din Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificările ulterioare”.
Art. 23 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 23 alin. (1) dispunea faptul că data organizării examenului de promovare în grade sau trepte profesionale superioare, precum şi tematica stabilită potrivit art. 21 alin. (4) se comunicau de către parchetele de pe lângă curţile de apel parchetelor din circumscripţia acestora cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfăşurării acestuia şi se aduceau la cunoştinţă prin afişare în termen de cel mult două zile de la primire.
Art. 23 alin. (2) prevedea faptul că anunţul cuprindea obligatoriu următoarele informaţii:
a) documentele solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de examen, data-limită şi ora până la care se puteau depune acestea, locul unde se depuneau dosarele de examen, cu precizarea persoanelor şi datelor de contact;
b) tipul probelor de examen, locul şi data desfăşurării acestora;
c) alte date necesare desfăşurării examenului.
În sfârşit, art. 23 alin. (3) prevedea faptul că în condiţiile modificării unor aspecte referitoare la organizarea sau desfăşurarea examenului se face publicitatea modificării respective în condiţiile respectivului articol.
Potrivit noii reglementări, art. 23 prevede: „(1) Anunţul privind examenul de promovare se afişează la sediul şi pe pagina de internet a parchetului, după caz, cu 10 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru organizarea acestuia.
(2) Anunţul va cuprinde obligatoriu următoarele informaţii:
a) data, ora şi locul desfăşurării examenului;
b) bibliografia şi, după caz, tematica;
c) modalitatea de desfăşurare a examenului;
d) documentele solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de examen, data-limită şi ora până la care se pot depune acestea, locul unde se depun dosarele de examen, cu precizarea persoanelor şi datelor de contact;
e) tipul probelor de examen, locul şi data desfăşurării acestora;
f) alte date necesare desfăşurării examenului.
(3) În condiţiile modificării unor aspecte referitoare la organizarea sau desfăşurarea examenului se face publicitatea modificării respective în condiţiile prezentului articol”.
Art. 24 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 24 alin. (1) prevedea faptul că în vederea participării la examen, în termen de 10 zile de la data afişării anunţului, candidaţii depun cereri de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare la conducătorul parchetului unde aceştia îşi desfăşoară activitatea.
De asemenea, art. 24 alin. (2) dispunea faptul că cererile erau înaintate la parchetul de pe lângă curtea de apel în maximum 5 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1).
Potrivit noii reglementări, art. 24 prevede: „(1) În vederea participării la examen, în termen de 3 zile de la data afişării anunţului, candidaţii depun cereri de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare la conducătorul parchetului unde aceştia îşi desfăşoară activitatea.
(2) Cererile vor fi înaintate la parchetul de pe lângă curtea de apel în maximum 2 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1)”.
Art. 25 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 25 alin. (1) dispunea: Comisia de examinare efectua selecţia dosarelor de examen în termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii dosarelor.
De asemenea, art. 25 alin. (2) prevedea faptul că rezultatele selecţiei dosarelor de înscriere se afişau de către secretarul comisiei de examinare, cu menţiunea „admis” sau „respins”, însoţite de motivul respingerii dosarului, la sediul parchetului care organiza examenul, precum şi la sediile parchetelor unde candidaţii îşi desfăşurau activitatea.
Art. 25 alin. (3) stabilea: Candidaţii ale căror cereri de înscriere la examen fuseseră respinse puteau face contestaţie în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor verificării îndeplinirii condiţiilor pentru participarea la examen.
În sfârşit, art. 25 alin. (4) dispunea: Contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul verificării îndeplinirii condiţiilor pentru participarea la examen se soluţionau în termen de două zile lucrătoare.
Potrivit noii reglementări, art. 25 prevede: „(1) Comisia de examinare efectuează selecţia dosarelor de examen în termen de două zile lucrătoare de la data primirii dosarelor.
(2) Rezultatele selecţiei dosarelor de înscriere se afişează de către secretarul comisiei de examinare, cu menţiunea «admis» sau «respins», însoţite de motivul respingerii dosarului, la sediul parchetului care organizează examenul.
(3) Candidaţii ale căror cereri de înscriere la examen au fost respinse pot face contestaţie în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor verificării îndeplinirii condiţiilor pentru participarea la examen.
(4) Contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul verificării îndeplinirii condiţiilor pentru participarea la examen se soluţionează în termen de 24 de ore/o zi lucrătoare”.
Art. 26 alin. (1) și (5) OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 26 alin. (1) prevedea: Cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării examenului, conducătorul parchetului care organiza examenul numea, prin decizie, comisia de examinare, comisia de soluţionare a contestaţiilor, precum şi secretariatul examenului.
(…)
Art. 26 alin. (5) stabilea faptul că secretariatul comisiei de examinare şi secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigurau de către o persoană din cadrul compartimentului de resurse umane al angajatorului.
Potrivit noii reglementări, art. 26 alin. (1) dispune: „Cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării examenului, conducătorul parchetului care organizează examenul numeşte, prin decizie, comisia de examinare, comisia de soluţionare a contestaţiilor, precum şi secretarul examenului”.
(…)
Art. 26 alin. (5) prevede: „Secretarul comisiei de examinare şi secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor este o persoană din cadrul compartimentului de resurse umane al angajatorului”.
Art. 29 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 29 prevedea: Comisia de examinare avea următoarele atribuţii principale:
a) selecta dosarele candidaţilor:
b) stabilea tipul probelor de examen: proba scrisă sau proba practică, după caz, şi interviul;
c) stabilea subiectele pentru proba scrisă;
d) stabilea planul probei practice şi asigură condiţiile pentru desfăşurarea acesteia;
e) stabilea planul interviului şi realizează interviul;
f) nota pentru fiecare candidat proba scrisă sau proba practică şi interviul;
g) transmitea secretarului comisiei rezultatele examenului pentru a fi comunicate candidaţilor;
h) semna procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei după fiecare etapă de examen, precum şi raportul final al examenului.
Potrivit noii reglementări, art. 29 prevede: „Comisia de examinare are următoarele atribuţii principale:
a) selectează dosarele candidaţilor;
b) stabileşte tipul probelor de examen: proba scrisă sau proba practică, după caz;
c) stabileşte subiectele pentru proba scrisă, conform art. 44 alin. (3) din Regulamentul-cadru;
d) stabileşte planul probei practice şi asigura condiţiile pentru desfăşurarea acesteia;
e) notează pentru fiecare candidat proba scrisă sau proba practică;
f) transmite secretarului comisiei rezultatele examenului pentru a fi comunicate candidaţilor;
g) semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei după fiecare etapă de examen”.
Art. 30 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 30 alin. (1) prevedea: Comisia de examinare evalua performanţele profesionale individuale pe baza următoarelor criterii:
a) cunoştinţe teoretice necesare funcţiei evaluate;
b) comportamentul în situaţii de criză;
c) abilităţi de comunicare;
d) capacitate de analiză şi sinteză.
Art. 30 alin. (2) dispunea faptul că criteriul prevăzut la alin. (1) lit. a) se evalua pe baza unei probe scrise din domeniul de activitate al angajatului, care să ateste pregătirea profesională şi gradul de acumulare a experienţei profesionale în domeniul respectiv. Proba scrisă putea fi susţinută şi sub forma unui test-grilă.
Art. 30 alin. (3) prevedea: Criteriile prevăzute la alin. (1) lit. b)-d) se evaluau în cadrul interviului.
Art. 30 alin. (4) dispunea: Comisia de examinare putea stabili şi alte criterii de evaluare specifice care vor fi evaluate în cadrul interviului, cum ar fi:
a) complexitate, iniţiativă, creativitate şi diversitate a activităţilor;
b) judecata şi impactul deciziilor;
c) influenţă, coordonare şi supervizare;
d) asumarea responsabilităţii;
e) motivaţia candidatului.
Potrivit noii reglementări, art. 30 prevede: „(1) Comisia de examinare evaluează performanţele profesionale individuale pe baza criteriilor prevăzute la art. 45 alin. (1) din Regulamentul-cadru.
(2) Cunoştinţele teoretice necesare funcţiei evaluate se evaluează pe baza unei probe scrise din domeniul de activitate al angajatului, care să ateste pregătirea profesională şi gradul de acumulare a experienţei profesionale în domeniul respectiv”.
Art. 31 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 31 prevedea: Comisia de soluţionare a contestaţiilor avea următoarele atribuţii principale:
a) soluţiona contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor şi cu privire la notarea probei scrise, probei practice şi a interviului;
b) transmitea secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
Potrivit noii reglementări, art. 31 prevede: „Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor şi cu privire la notarea probei scrise sau probei practice;
b) transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor”.
Art. 32 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 32 prevedea faptul că secretarul comisiei de examinare şi comisiei de soluţionare a contestaţiilor avea următoarele atribuţii principale:
a) primea dosarele de examen ale candidaţilor, respectiv contestaţiile, după caz;
b) convoca membrii comisiei de examinare, respectiv membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor, la solicitarea preşedintelui comisiei;
c) întocmea, redacta şi semna alături de comisia de examinare, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia, inclusiv raportul final al examenului, care va fi semnat de către toţi membrii comisiei;
d) asigura transmiterea/afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele examenului, respectiv a rezultatelor eventualelor contestaţii;
e) îndeplinea orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a examenului.
- 1
- 2