OPANAF nr. 2.809/2016 pentru aprobarea Procedurii de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoanele impozabile nestabilite în România – modificări (OPANAF nr. 1610/2022)

Actul modificat

Actul modificator Sumar
 

Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (OPANAF) nr. 2.809/2016 pentru aprobarea Procedurii de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene

(M. Of. nr. 868 din 31 octombrie 2016)

 

 

OPANAF nr. 1610/2022 privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 2.809/2016 pentru aprobarea Procedurii de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene

(M. Of. nr. 888 din 9 septembrie 2022)

 

– modifică: Anexa nr. 1 – pct. 15.1 și 15.2, pct. 24.1.1 și 25.1.1;

introduce: pct. 15.3.

 

În M. Of. nr. 888 din 9 septembrie 2022 s-a publicat OPANAF nr. 1610/2022 privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 2.809/2016 pentru aprobarea Procedurii de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene.

Vă prezentăm, în cele ce urmează, cele mai importante modificări și completări aduse respectivului act normativ.

 

Pct. 15.1 și pct. 15.2

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, pct. 15.1 și pct. 15.2 se modifică și vor avea următorul conținut:

15.1. Rezultatul analizei efectuate în vederea soluţionării cererii de rambursare se consemnează într-un referat prin care se propune rambursarea integrală, rambursarea parţială sau respingerea rambursării TVA. Referatul se avizează de conducătorul compartimentului de specialitate şi se transmite şefului administraţie adjunct colectare – persoane juridice pentru aprobare.

15.2. Pe baza referatului de analiză se întocmeşte proiectul deciziei de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, şi se transmite şefului administraţiei pentru aprobare.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

 

 

Pct. 24.1.1 și pct. 25.1.1

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, pct. 24.1.1 și pct. 25.1.1 se modifică și vor avea următorul conținut:

24.1.1. Proiectul deciziei privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursată în condiţiile art. 302 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal se transmite şefului administraţiei pentru aprobare. Decizia privind stabilirea diferenţelor de TVA se întocmeşte în două exemplare, primul se semnează numai de şeful administraţiei, iar al doilea se semnează şi de către persoanele implicate potrivit competenţelor stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare.

25.1.1. Proiectul deciziei privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursată în condiţiile art. 302 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal se transmite şefului administraţiei pentru aprobare. Decizia privind stabilirea diferenţelor de TVA se întocmeşte în două exemplare, primul se semnează numai de şeful administraţiei, iar al doilea se semnează şi de către persoanele implicate potrivit competenţelor stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare.

 

 

Pct. 15.3

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, după pct. 15.2 se introduce un nou punct, pct. 15.3, cu următorul cuprins:

15.3. Decizia de rambursare a TVA se întocmeşte în două exemplare, primul se semnează numai de şeful administraţiei, iar al doilea se semnează şi de către persoanele implicate potrivit competenţelor stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare.