Normele privind organizarea, desfăşurarea şi condiţiile specifice de participare la concursul sau examenul organizat pentru ocuparea posturilor corespunzătoare funcţiilor contractuale din sistemul administraţiei penitenciare – aprobare (OMJ nr. 4455/C/2020)

Actul normativ

Sumar
Ordinul ministrului justiției (OMJ) nr. 4455/C/2020 pentru aprobarea Normelor privind organizarea, desfăşurarea şi condiţiile specifice de participare la concursul sau examenul organizat pentru ocuparea posturilor corespunzătoare funcţiilor contractuale din sistemul administraţiei penitenciare

(M. Of. nr. 1072 din 12 noiembrie 2020)

Se aprobă Normele privind organizarea, desfăşurarea şi condiţiile specifice de participare la concursul sau examenul organizat pentru ocuparea posturilor corespunzătoare funcţiilor contractuale din sistemul administraţiei penitenciare. 

 

În M. Of. nr. 1072 din 12 noiembrie 2020 s-a publicat OMJ nr. 4455/C/2020 pentru aprobarea Normelor privind organizarea, desfăşurarea şi condiţiile specifice de participare la concursul sau examenul organizat pentru ocuparea posturilor corespunzătoare funcţiilor contractuale din sistemul administraţiei penitenciare.

Astfel, prin respectivul act normativ se aprobă Normele privind organizarea, desfăşurarea şi condiţiile specifice de participare la concursul sau examenul organizat pentru ocuparea posturilor corespunzătoare funcţiilor contractuale din sistemul administraţiei penitenciare.

Vă prezentăm, în continuare, structura și cele mai importante dispoziții ale respectivelor norme.

 

Prezentare generală

 

Potrivit art. 1, ocuparea unui post vacant sau temporar vacant de personal civil contractual din sistemul administraţiei penitenciare se face prin concurs ori examen, cu aplicarea prevederilor titlului I din Regulamentul-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, aprobat prin H.G. nr. 286/2011.

Astfel, în vederea ocupării unor posturi vacante sau temporare vacante de personal contractual, trebuie îndeplinite condițiile specifice de selecție, elaborate pe baza cerinţelor cuprinse în fişa postului de către structurile în al căror stat de organizare se află funcţia vacantă, aprobate de conducătorul unităţii, pot fi, după caz, astfel:

– absolvirea unor studii de specialitate;

– absolvirea unor cursuri sau programe de perfecţionare sau specializare, după caz;

– vechime în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, după caz;

– cunoştinţe de operare şi/sau programare pe calculator;

– cunoaşterea unei limbi străine, conform nivelului stabilit;

– accesul la informaţii clasificate, conform nivelului stabilit;

– abilităţile, calităţile şi aptitudinile corespunzătoare specificului postului;

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

– capacitate managerială, pentru posturile de conducere;

– alte condiţii stabilite prin fişa postului.

Conform art. 5, nivelul studiilor prevăzut pentru posturile vacante sau temporar vacante de personal contractual, potrivit legii, în funcţie de tipul şi cerinţele postului, poate fi:

– studii universitare de licenţă, studii universitare de masterat, după caz, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, respectiv diplomă de masterat;

– studii postliceale, absolvite cu diplomă de absolvire/certificat de competenţe profesionale;

– studii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat;

– studii gimnaziale.

Pe de altă parte, condiţiile minime de vechime în muncă sau în specialitatea studiilor, după caz, necesare pentru ocuparea posturilor de conducere vacante sau temporar vacante sunt următoarele:

– 5 ani, pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante de contabil-şef, director adjunct, director, director general adjunct, director general sau similare, gradul I;

– 8 ani, pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante de contabil-şef, director adjunct, director, director general adjunct, director general sau similare, gradul II;

– 2 ani, pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante de şef birou, şef secţie, şef serviciu, şef formaţie muncitori, şef atelier sau similare, gradul I;

– 5 ani, pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante de şef birou, şef secţie, şef serviciu, şef formaţie muncitori, şef atelier sau similare, gradul II.

Concursul sau examenul pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante se organizează de către unităţile care au structură de resurse umane, iar bibliografia şi, după caz, tematica la concursul/examenul de încadrare a unui post vacant sau temporar vacant se stabilesc în conformitate cu prevederile Regulamentului-cadru. Totodată, concursul sau examenul pentru ocuparea unui post vacant sau temporar vacant se derulează în 3 etape succesive, după cum urmează:

– selecţia dosarelor de înscriere;

– proba scrisă şi/sau proba practică;

– interviul.