Norma ASF nr. 24/2015 privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor administrate privat – modificări (Norma ASF nr. 31/2020)

Actul modificat Actul modificator Sumar
 

 

Norma ASF nr. 24/2015 privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor administrate privat

(M. Of. nr. 3 şi 3 bis din 5 ianuarie 2016 cu modif. și compl. ult.)

 

 

Norma ASF nr. 31/2020 pentru modificarea Normei ASF nr. 24/2015 privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor administrate privat

(M. Of. nr. 733 din 13 august 2020)

 

modificăart. 27, nr. 6 din Anexa nr. 10.

 

 

În M. Of. nr. 733 din 13 august 2020 s-a publicat Norma ASF nr. 31/2020 pentru modificarea Normei ASF nr. 24/2015 privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor administrate privat.

Respectivul act normativ aduce unele modificări Normei ASF nr. 24/2015 privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor administrate privat.

Vă prezentăm, în continuare, modificările aduse Normei ASF nr. 24/2015 privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor administrate privat.

 

Art. 27 (modificat prin Norma ASF nr. 31/2020)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 27 se prezenta sub următoarea formă:

„Art. 27

(1) Conform prevederilor art. 113 alin. (1) din Lege, administratorul transmite în scris, gratuit, fiecărui participant, până la data de 15 mai a fiecărui an, la ultima adresă de corespondenţă comunicată, o scrisoare de informare cu privire la situaţia activului personal al participantului la data de 31 decembrie a anului precedent.

(2) Scrisoarea prevăzută la alin. (1) trebuie să conţină minimum de informaţii conform anexei nr. 10.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

(3) Administratorul este obligat să ia toate măsurile necesare astfel încât să se respecte confidenţialitatea informaţiilor referitoare la datele personale ale participanţilor la fondul de pensii administrat privat, potrivit legislaţiei referitoare la protecţia datelor cu caracter personal.

(4) Administratorul are obligaţia de a verifica motivele pentru care scrisorile de informare anuală sunt returnate, de a corecta, după caz, informaţiile eronate din evidenţele proprii şi de a retransmite scrisorile de informare acolo unde constată că au fost transmise la o adresă eronată.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 27 se modifică și va avea următorul conținut:

Art. 27

(1) Conform prevederilor art. 113 alin. (1) din Lege, administratorul transmite în scris, gratuit, fiecărui participant, până la data de 15 mai a fiecărui an, în format fizic la ultima adresă de corespondenţă comunicată sau prin mijloace electronice, o informare cu privire la situaţia activului personal al participantului la data de 31 decembrie a anului precedent.

(2) Informarea prevăzută la alin. (1) trebuie să conţină minimum de informaţii conform anexei nr. 10.

(3) Administratorul este obligat să ia toate măsurile necesare astfel încât să se respecte confidenţialitatea informaţiilor referitoare la datele personale ale participanţilor la fondul de pensii administrat privat, potrivit legislaţiei referitoare la protecţia datelor cu caracter personal.

(4) Administratorul are obligaţia de a verifica motivele pentru care informarea anuală a fost returnată/nerecepţionată, de a corecta, după caz, informaţiile eronate din evidenţele proprii şi de a retransmite informarea acolo unde constată că a fost transmisă eronat.

 

Nr. 6 din Anexa nr. 10 (modificat prin Norma ASF nr. 31/2020)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, nr. 6 prevedea următoarele aspecte:

„1. Acest document se transmite tuturor persoanelor care au calitatea de participant.

2. Responsabilitatea legală referitoare la informarea participanţilor, precum şi la conţinutul informării revine administratorului. Obligaţia de informare anuală a participanţilor se realizează prin elaborarea scrisorilor de informare şi transmiterea acestora către participanţi.

3. Administratorul are obligaţia de a realiza, verifica şi autoriza conţinutul informărilor anuale către participanţi în vederea tipăririi acestora.

4. Transmiterea efectivă a informărilor anuale către participanţi (introducerea în plicuri, timbrarea, individualizarea scrisorilor pentru fiecare participant în parte, precum şi alte activităţi conexe) poate fi realizată şi prin transmiterea unei scrisori simple prin intermediul unor furnizori autorizaţi de servicii poştale.

5. Administratorul are obligaţia de a indica într-un proces verbal încheiat cu persoana juridică ce prestează servicii poştale care să conţină cel puţin următoarele informaţii:

a) judeţul şi localitatea;

b) numărul de plicuri;

c) numele complet al fiecărui participant/destinatar în parte.

6. Comunicarea informării anuale se face la adresa de corespondenţă a participantului, în termenul prevăzut de prezenta normă.

7. În situaţia scrisorilor returnate ca urmare a adreselor incomplete sau necorespunzătoare, administratorul are obligaţia de a le arhiva până la următoarea informare a participanţilor, constituind mijloc de probă în cazul controalelor efectuate de A.S.F.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, nr. 6 se modifică și va avea următorul conținut:

1. Acest document se transmite tuturor persoanelor care au calitatea de participant, în format fizic sau prin mijloace electronice.

2. Responsabilitatea legală referitoare la informarea participanţilor, precum şi la conţinutul informării revine administratorului. Obligaţia de informare anuală a participanţilor se realizează prin elaborarea informărilor şi transmiterea acestora către participanţi.

3. Administratorul are obligaţia de a realiza, verifica şi autoriza conţinutul informărilor anuale pentru participanţi.

4. Transmiterea efectivă a informărilor anuale în format fizic către participanţi (introducerea în plicuri, timbrarea, individualizarea scrisorilor pentru fiecare participant în parte, precum şi alte activităţi conexe) poate fi realizată prin intermediul unor furnizori autorizaţi de servicii poştale.

5. Transmiterea informărilor anuale prin mijloace electronice poate fi realizată doar către participanţii care şi-au exprimat această opţiune. Transmiterea informării anuale prin mijloace electronice poate fi efectuată de către administrator sau prin intermediul unor furnizori de servicii.

6. În situaţia în care transmiterea informărilor anuale se face prin intermediul serviciilor poştale, administratorul are obligaţia de a indica într-un proces-verbal încheiat cu persoana juridică ce prestează servicii poştale cel puţin următoarele informaţii:

a) judeţul şi localitatea;

b) numărul de plicuri;

c) numele complet al fiecărui participant/destinatar în parte.

7. În situaţia în care transmiterea informărilor anuale se face prin mijloace electronice, administratorul are obligaţia de a indica într-un proces-verbal încheiat cu persoana juridică ce prestează servicii următoarele informaţii:

a) adresa de e-mail/numărul de telefon/alte mijloace electronice prin care se transmite informarea;

b) numărul de informări transmise prin mijloace electronice;

c) numele complet al fiecărui participant.

8. Comunicarea informării anuale se face în termenul prevăzut de prezenta normă.

9. În situaţia informărilor returnate ca urmare a adreselor incomplete sau necorespunzătoare, administratorul are obligaţia de a le arhiva până la următoarea informare a participanţilor, constituind mijloc de probă în cazul controalelor efectuate de A.S.F.