Norma ASF nr. 24/2015 privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor administrate privat – modificări (Norma ASF nr. 31/2020)

14 aug. 2020
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 108

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Actul modificatActul modificatorSumar
 

Forumul Național de Drept Bancar, ediția a II-a

 

Norma ASF nr. 24/2015 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor administrate privat

(M. Of. nr. 3 și 3 bis din 5 ianuarie 2016 cu modif. și compl. ult.)

 

 

Norma ASF nr. 31/2020 pentru modificarea Normei ASF nr. 24/2015 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor administrate privat

(M. Of. nr. 733 din 13 august 2020)

 

modificăart. 27, nr. 6 din Anexa nr. 10.

 

 

În M. Of. nr. 733 din 13 august 2020 s-a publicat Norma ASF nr. 31/2020 pentru modificarea Normei ASF nr. 24/2015 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor administrate privat.

Respectivul act normativ aduce unele modificări Normei ASF nr. 24/2015 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor administrate privat.

Vă prezentăm, în continuare, modificările aduse Normei ASF nr. 24/2015 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor administrate privat.

 

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale
Art. 27 (modificat prin Norma ASF nr. 31/2020)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 27 se prezenta sub următoarea formă:

„Art. 27

(1) Conform prevederilor art. 113 alin. (1) din Lege, administratorul transmite în scris, gratuit, fiecărui participant, până la data de 15 mai a fiecărui an, la ultima adresă de corespondență comunicată, o scrisoare de informare cu privire la situația activului personal al participantului la data de 31 decembrie a anului precedent.

(2) Scrisoarea prevăzută la alin. (1) trebuie să conțină minimum de informații conform anexei nr. 10.

(3) Administratorul este obligat să ia toate măsurile necesare astfel încât să se respecte confidențialitatea informațiilor referitoare la datele personale ale participanților la fondul de pensii administrat privat, potrivit legislației referitoare la protecția datelor cu caracter personal.

(4) Administratorul are obligația de a verifica motivele pentru care scrisorile de informare anuală sunt returnate, de a corecta, după caz, informațiile eronate din evidențele proprii și de a retransmite scrisorile de informare acolo unde constată că au fost transmise la o adresă eronată.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 27 se modifică și va avea următorul conținut:

Art. 27

(1) Conform prevederilor art. 113 alin. (1) din Lege, administratorul transmite în scris, gratuit, fiecărui participant, până la data de 15 mai a fiecărui an, în format fizic la ultima adresă de corespondență comunicată sau prin mijloace electronice, o informare cu privire la situația activului personal al participantului la data de 31 decembrie a anului precedent.

(2) Informarea prevăzută la alin. (1) trebuie să conțină minimum de informații conform anexei nr. 10.

(3) Administratorul este obligat să ia toate măsurile necesare astfel încât să se respecte confidențialitatea informațiilor referitoare la datele personale ale participanților la fondul de pensii administrat privat, potrivit legislației referitoare la protecția datelor cu caracter personal.

(4) Administratorul are obligația de a verifica motivele pentru care informarea anuală a fost returnată/nerecepționată, de a corecta, după caz, informațiile eronate din evidențele proprii și de a retransmite informarea acolo unde constată că a fost transmisă eronat.

 

Nr. 6 din Anexa nr. 10 (modificat prin Norma ASF nr. 31/2020)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, nr. 6 prevedea următoarele aspecte:

„1. Acest document se transmite tuturor persoanelor care au calitatea de participant.

2. Responsabilitatea legală referitoare la informarea participanților, precum și la conținutul informării revine administratorului. Obligația de informare anuală a participanților se realizează prin elaborarea scrisorilor de informare și transmiterea acestora către participanți.

3. Administratorul are obligația de a realiza, verifica și autoriza conținutul informărilor anuale către participanți în vederea tipăririi acestora.

4. Transmiterea efectivă a informărilor anuale către participanți (introducerea în plicuri, timbrarea, individualizarea scrisorilor pentru fiecare participant în parte, precum și alte activități conexe) poate fi realizată și prin transmiterea unei scrisori simple prin intermediul unor furnizori autorizați de servicii poștale.

5. Administratorul are obligația de a indica într-un proces verbal încheiat cu persoana juridică ce prestează servicii poștale care să conțină cel puțin următoarele informații:

a) județul și localitatea;

b) numărul de plicuri;

c) numele complet al fiecărui participant/destinatar în parte.

6. Comunicarea informării anuale se face la adresa de corespondență a participantului, în termenul prevăzut de prezenta normă.

7. În situația scrisorilor returnate ca urmare a adreselor incomplete sau necorespunzătoare, administratorul are obligația de a le arhiva până la următoarea informare a participanților, constituind mijloc de probă în cazul controalelor efectuate de A.S.F.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, nr. 6 se modifică și va avea următorul conținut:

1. Acest document se transmite tuturor persoanelor care au calitatea de participant, în format fizic sau prin mijloace electronice.

2. Responsabilitatea legală referitoare la informarea participanților, precum și la conținutul informării revine administratorului. Obligația de informare anuală a participanților se realizează prin elaborarea informărilor și transmiterea acestora către participanți.

3. Administratorul are obligația de a realiza, verifica și autoriza conținutul informărilor anuale pentru participanți.

4. Transmiterea efectivă a informărilor anuale în format fizic către participanți (introducerea în plicuri, timbrarea, individualizarea scrisorilor pentru fiecare participant în parte, precum și alte activități conexe) poate fi realizată prin intermediul unor furnizori autorizați de servicii poștale.

5. Transmiterea informărilor anuale prin mijloace electronice poate fi realizată doar către participanții care și-au exprimat această opțiune. Transmiterea informării anuale prin mijloace electronice poate fi efectuată de către administrator sau prin intermediul unor furnizori de servicii.

6. În situația în care transmiterea informărilor anuale se face prin intermediul serviciilor poștale, administratorul are obligația de a indica într-un proces-verbal încheiat cu persoana juridică ce prestează servicii poștale cel puțin următoarele informații:

a) județul și localitatea;

b) numărul de plicuri;

c) numele complet al fiecărui participant/destinatar în parte.

7. În situația în care transmiterea informărilor anuale se face prin mijloace electronice, administratorul are obligația de a indica într-un proces-verbal încheiat cu persoana juridică ce prestează servicii următoarele informații:

a) adresa de e-mail/numărul de telefon/alte mijloace electronice prin care se transmite informarea;

b) numărul de informări transmise prin mijloace electronice;

c) numele complet al fiecărui participant.

8. Comunicarea informării anuale se face în termenul prevăzut de prezenta normă.

9. În situația informărilor returnate ca urmare a adreselor incomplete sau necorespunzătoare, administratorul are obligația de a le arhiva până la următoarea informare a participanților, constituind mijloc de probă în cazul controalelor efectuate de A.S.F.

Norma ASF nr. 24/2015 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor administrate privat – modificări (Norma ASF nr. 31/2020) was last modified: august 14th, 2020 by Redacția ProLege
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter