Neconstituționalitate (comunicat CCR): obiecții de neconstituționalitate admise – 8 iulie 2020

Decizia CCR Actul normativ Articol Sumar
DCC pronunțate în ședința din 8 iulie 2020 Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 218/2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române, precum și pentru modificarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului

 

 

Legea nr. 200/2006 privind constituirea şi utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanţelor salariale

art. I pct. 4 și pct. 5, art. II pct. 1, cu referire la modificarea art. 69 ind. 1 alin. (3) și (4) din Legea nr. 360/2002, precum și art. II pct. 2 din Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 218/2002

 

 

 

 

 

art. 15 alin. (2)

Neconstituționalitate

 

Potrivit site-ului oficial (www.ccr.ro), la data de 8 iulie 2020, Curtea Constituțională, în cadrul controlului anterior promulgării, a luat în dezbatere obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea Legii nr.218/2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române, precum și pentru modificarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, obiecție formulată de Guvernul României.

De asemenea, Curtea Constituțională s-a pronunţat și asupra excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 15 alin.(2) din Legea nr. 200/2006 privind constituirea şi utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanţelor salariale, în interpretarea dată prin Decizia nr. 16 din 5 martie 2018 a Înaltei Curți de Casaţie şi Justiţie – Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept.

 

DCC pronunțate în ședința din 8 iulie 2020

 

În ședința din 8 iulie 2020, Curtea Constituțională:

– cu unanimitate de voturi, a admis obiecţia de neconstituţionalitate şi a constatat că prevederile art. I pct. 4 și pct. 5, art. II pct. 1, cu referire la modificarea art. 69 ind. 1 alin. (3) și (4) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, precum și art. II pct. 2 din Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 218/2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române, precum și pentru modificarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului sunt neconstituţionale;

– cu unanimitate de voturi, a admis excepția de neconstituționalitate și a constatat că dispozițiile art. 15 alin. (2) din Legea nr. 200/2006 privind constituirea şi utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanţelor salariale, în interpretarea dată prin Decizia nr.16 din 5 martie 2018 a Înaltei Curți de Casaţie şi Justiţie – Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept, sunt neconstituționale.

Cu privire la cererea de soluționare a conflictului juridic de natură constituțională dintre Parlamentul României – Senat, pe de o parte și Ministerul Public – Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție – Secția de Urmărire și Criminalistică, pe de altă parte, Curtea Constituțională a decis amânarea deliberărilor pentru data de 15 iulie 2020.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Cu privire la:

– Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru declararea zilei de 4 iunie Ziua Tratatului de la Trianon, Curtea Constituțională a decis amânarea dezbaterilor pentru data de 15 iulie 2020.

– Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru aprobarea O.U.G. nr. 37/2020 privind acordarea unor facilități pentru creditele acordate de instituții de credit și instituții financiare nebancare anumitor categorii de debitori, Curtea Constituțională a decis amânarea pronunţării pentru data de 15 iulie 2020.

– Obiecţia de neconstituționalitate a dispoziţiilor Legii privind protecția consumatorilor împotriva dobânzilor excesive, Curtea Constituțională a decis amânarea pronunţării pentru data de 23 septembrie 2020.

Sursa informației