324 views
Art. 41 alin. (1) din Legea nr. 100/2016
Vechea reglementare
„(1) Fără a aduce atingere celorlalte prevederi ale prezentei legi sau dispoziţiilor legale privind liberul acces la informaţiile de interes public ori ale altor acte normative care reglementează activitatea autorităţii contractante, autoritatea/entitatea contractantă are obligaţia de a nu dezvălui informaţiile transmise de către operatorii economici, indicate de aceştia ca fiind confidenţiale, inclusiv secrete tehnice sau comerciale şi elementele confidenţiale ale ofertelor”.
Noua reglementare
La art. 41, alin. (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(1) Fără a aduce atingere celorlalte prevederi ale prezentei legi sau dispoziţiilor legale privind liberul acces la informaţiile de interes public ori ale altor acte normative care reglementează activitatea autorităţii/entităţii contractante, autoritatea/entitatea contractantă are obligaţia de a nu dezvălui informaţiile din propunerea tehnică, elementele din propunerea financiară şi/sau fundamentări/justificări de preţ/cost transmise de operatorii economici indicate şi dovedite de aceştia ca fiind confidenţiale întrucât sunt: date cu caracter personal, secrete tehnice sau comerciale sau sunt protejate de un drept de proprietate intelectuală. Caracterul confidenţial se aplică doar asupra datelor/informaţiilor indicate şi dovedite ca fiind date cu caracter personal, secrete tehnice sau comerciale sau sunt protejate de un drept de proprietate intelectuală”.
Art. 41 alin. (4) din Legea nr. 100/2016
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări se introduce un nou articol, art. 41 alin. (4) având următorul cuprins:
„(4) Operatorii economici indică şi dovedesc în cuprinsul ofertei care informaţii din propunerea tehnică, elementele din propunerea financiară şi/sau fundamentări/justificări de preţ/cost sunt confidenţiale întrucât sunt: date cu caracter personal, secrete tehnice sau comerciale sau sunt protejate de un drept de proprietate intelectuală. Informaţiile indicate de operatorii economici din propunerea tehnică şi/sau fundamentări/justificări de preţ/cost ca fiind confidenţiale trebuie să fie însoţite de dovada care le conferă caracterul de confidenţialitate, dovadă ce devine anexă la ofertă, în caz contrar nefiind aplicabile prevederile alin. (1)”.
Art. 48 ind. 1 din Legea nr. 101/2016
Noua reglementare
După art. 48 se introduce un nou articol, art. 481, cu următorul cuprins:
„(1) Constatarea abaterilor disciplinare săvârşite de membrii Consiliului revine comisiei de disciplină care se constituie în cadrul Consiliului.
(2) Comisia de disciplină are un număr de 3 membri, dintre care unul este numit de preşedintele Consiliului, unul este ales de membrii Consiliului, cu majoritate simplă, şi unul este reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(3) La propunerea comisiei de disciplină, sancţiunile disciplinare se aplică de preşedintele Consiliului, cu excepţia sancţiunii destituirii din funcţia publică, care se aplică de persoana care are competenţa legală de numire în funcţia publică”.
Art. 50 ind. 1 alin. (2) din Legea nr. 101/2016
Vechea reglementare
„(2) În termen de o zi lucrătoare de la primirea contestației, autoritatea contractantă are obligația să o publice în SEAP, fără acele informații pe care operatorul economic le precizează ca fiind confidențiale, clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuală”.
Noua reglementare
La art. 501, alin. (2) se abrogă.
Art. 5 alin. (2 ind. 1) din O.U.G. nr. 98/2017
La art. 5, după alin. (2) se introduce un nou alineat, alin. (21), cu următorul cuprins:
„(21) Controlul ex ante prevăzut la alin. (2) este integral digitalizat, desfăşurându-se prin mijloace electronice în toate fazele sale, fără a fi necesară deplasarea personalului ANAP desemnat în acest sens la sediul autorităţii contractante, cu excepţia situaţiilor în care procedurile de atribuire nu se desfăşoară prin mijloace electronice”.
Art. 14 alin. (7 ind. 1) din O.U.G. nr. 98/2017
Noua reglementare
La art. 14, după alin. (7) se introduce un nou alineat, alin. (71), cu următorul cuprins:
„(71) Avizul conform necondiţionat, avizul conform condiţionat, respectiv avizul conform final, emis cu privire la raportul intermediar/raportul procedurii, se aprobă la nivel de structură de specialitate din cadrul ANAP responsabilă cu realizarea controlului ex ante”.
Art. 1 alin. (2) din O.U.G. nr. 13/2015
Vechea reglementare
„(2) Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, denumită în continuare ANAP, se înfiinţează ca instituţie publică cu personalitate juridică, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Secretariatului General al Guvernului, prin preluarea atribuţiilor, activităţii, a posturilor şi a personalului de la Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, denumită în continuare ANRMAP, de la Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, denumită în continuare UCVAP, şi de la compartimentele de verificare a achiziţiilor publice din cadrul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice”.
Noua reglementare
La art. 1, alin.(2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, denumită în continuare ANAP, se înfiinţează ca instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Secretariatului General al Guvernului, prin preluarea atribuţiilor, activităţii, a posturilor şi a personalului de la Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, denumită în continuare ANRMAP, de la Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, denumită în continuare UCVAP, şi de la compartimentele de verificare a achiziţiilor publice din cadrul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice”.
Anexa nr. VIII la Legea-cadru nr. 153/2017
Noua reglementare
La capitolul I litera A punctul I, după punctul 42 de la notă se introduce un nou punct, punctul 43, cu următorul cuprins:
„43. Prevederile pct. 3 şi 4 se aplică în mod corespunzător şi funcţionarilor publici din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice”.
La capitolul II litera A punctul I, după punctul 5 de la notă se introduce un nou punct, punctul 6, cu următorul cuprins:
„6. Prevederile pct. 3 şi 4 se aplică în mod corespunzător şi personalului contractual din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice”.
Art. VIII din O.U.G. nr. 114/2020
„(1) Procedurile de atribuire în curs de desfăşurare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă rămân supuse legislaţiei în vigoare la data iniţierii acestora.
(2) Prin procedură de atribuire în curs de desfăşurare se înţelege orice procedură pentru care s-a transmis un anunţ de participare, un anunţ de participare simplificat, o invitaţie de participare sau, după caz, un anunţ de concesionare până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
(3) Contestaţiile, procesele şi cererile aflate în curs de soluţionare în faţa Consiliului National pentru Soluţionarea Contestaţiilor sau, după caz, a instanţelor judecătoreşti la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă continuă să se judece potrivit procedurii prevăzute de legislaţia în vigoare la data la care au fost începute.
(4) Termenul de exercitare a căilor de atac se supune legii în vigoare la momentul la care a fost depusă contestaţia pe cale administrativ-jurisdicţională sau pe cale judiciară.
(5) Operatorul Sistemului electronic de achiziţii publice (SEAP) are obligaţia de a lua măsurile necesare pentru a adapta sistemul electronic în vederea implementării măsurilor necesare ca urmare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă în termen de 30 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă”.
Art. IX din O.U.G. nr. 114/2020
„(1) În termen de 120 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Autoritatea pentru Digitalizarea României are obligaţia de a asigura operaţionalizarea şi utilizarea mecanismului informatic pentru proceduri simplificate, prevăzut la art. I pct. 1, respectiv la art. II pct. 1, precum şi operaţionalizarea secţiunii dedicate publicării modificărilor contractuale, prevăzută la art. I pct. 23, respectiv la art. II pct. 23.
(2) În termen de 120 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Autoritatea pentru Digitalizarea României are obligaţia de a asigura operaţionalizarea controlului ex ante digitalizat, astfel încât acest control să se poată desfăşura integral, în toate etapele sale, prin mijloace electronice”.
Art. X din O.U.G. nr. 114/2020
„În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, la propunerea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, se aprobă prin hotărâre a Guvernului mecanismul pentru crearea şi utilizarea bazei de date cu utilaje şi echipamente de care pot dispune operatorii economici care desfăşoară activităţi în domeniul proiectelor de infrastructură, în vederea participării la procedurile de achiziţii publice”.
Art. XI din O.U.G. nr. 114/2020
„(1) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, prin hotărâre a Guvernului, se suplimentează numărul de posturi pentru instanţele judecătoreşti cu 25 de posturi de grefier, 15 posturi fiind repartizate Curţii de Apel Bucureşti şi 10 posturi Tribunalului Bucureşti. Aceste posturi vor fi alocate exclusiv completurilor specializate în achiziţii publice care soluţionează cereri ce corespund tipurilor de acţiuni prevăzute de Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare, în special celor care pun în discuţie fonduri europene.
(2) În situaţia în care, la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la alin. (1), în bugetul ordonatorului principal de credite nu sunt prevăzute fonduri pentru finanţarea posturilor respective, finanţarea acestora se va realiza din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, până la data primei rectificări bugetare.
(3) Se autorizează Ministerul Finanţelor Publice să introducă în bugetul de stat modificările ce decurg din aplicarea prevederilor alin. (1)”.
- 1
- 2