208 views
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
OMAI nr. 160/2013 (M. Of. nr. 751 din 4 decembrie 2013) |
OMAI nr. 134/2016 (M. Of. nr. 687 din 5 septembrie 2016) |
– modifică: art. 7; art. 22 alin. (2); art. 28; art. 29; art. 30; art. 31; art. 33; art. 36; art. 37; partea introductivă a art. 38; partea introductivă a art. 39; anexele nr. 1-3 – introduce: art. 271 şi 272; art. 371 şi 372 |
În M. Of. nr. 687 din 5 septembrie 2016, a fost publicat OMAI nr. 134/2016 pentru modificarea OMAI nr. 160/2013 privind Regulamentul de organizare şi funcţionare a Institutului de Studii pentru Ordine Publică.
În continuare, vom prezenta modificările aduse OMAI nr. 160/2013 prin OMAI nr. 134/2016.
Art. 7 din OMAI nr. 160/2013 (modificat prin OMAI nr. 134/2016)Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 7 prevedea faptul că institutul are următoarea structură organizatorică:
1. Conducerea;
2. Compartimentul juridic;
3. Catedra formare profesională continuă;
4. Catedra management şi legislaţie;
5. Catedra limbi străine şi pregătire misiuni internaţionale;
6. Serviciul metodică şi proiectare didactică;
7. Biroul cercetare ştiinţifică, programe, studii şi analize;
8. Compartimentul resurse umane;
9. Biroul management operaţional şi securitate sediu;
10. Compartimentul financiar-contabilitate;
11. Compartimentul secretariat şi documente clasificate;
12. Compartimentul achiziţii;
13. Structura de securitate;
14. Biroul administrare patrimoniu imobiliar şi investiţii;
15. Biroul intendenţă;
16. Biroul tehnic.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 7 dispune următoarele:
„Art. 7
Institutul are următoarea structură organizatorică:
1. conducerea;
2. Compartimentul juridic;
3. Compartimentul control;
4. Catedra formare profesională continuă;
5. Catedra management şi legislaţie;
6. Catedra limbi străine şi pregătire misiuni internaţionale;
7. Serviciul metodică şi proiectare didactică;
8. Compartimentul studii şi analize;
9. Compartimentul implementare proiecte cu finanţare externă;
10. Biroul resurse umane;
11. Biroul management operaţional şi securitate sediu;
12. Compartimentul financiar-contabilitate;
13. Compartimentul secretariat şi documente clasificate;
14. Compartimentul achiziţii;
15. Structura de securitate organizată la nivel compartiment;
16. Biroul administrare patrimoniu imobiliar şi investiţii;
17. Biroul intendenţă;
18. Biroul tehnic”.
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 22 alin. (2) prevedea faptul că Preşedintele Consiliului de conducere numeşte, prin dispoziţia zilnică, secretarul Consiliului de conducere din cadrul Biroului secretariat, evidenţă şi biblioteci, care are atribuţia de a tehnoredacta procesele-verbale ale şedinţelor.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 22 alin. (2) dispune următoarele:
„(2) Preşedintele Consiliului de conducere numeşte, prin dispoziţia zilnică, secretarul Consiliului de conducere din cadrul Compartimentului secretariat şi documente clasificate, care are atribuţia de a tehnoredacta procesele-verbale ale şedinţelor”.
Art. 271 şi 272 din OMAI nr. 160/2013 (modificat prin OMAI nr. 134/2016)
Noua reglementare
După art. 27, se introduc două noi articole, art. 271 şi 272.
Potrivit noii reglementări, art. 271 şi 272 dispun următoarele:
„Art. 271
Compartimentul control se subordonează direct directorului Institutului şi are ca obiective specifice:
a) creşterea eficacităţii activităţilor desfăşurate la nivelul Institutului, precum şi prevenirea apariţiei unor deficienţe şi disfuncţii în cadrul acestuia, prin executarea unor activităţi specifice controlului, potrivit legii;
b) dezvoltarea şi îmbunătăţirea continuă a sistemului de control intern/managerial implementat în Institut.
Art. 272
Compartimentul control îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
a) organizează şi execută controale de fond/tematice la structurile din cadrul Institutului conform planificării sau dispoziţiilor conducerii, potrivit normelor legale;
b) monitorizează stadiul implementării măsurilor dispuse/aprobate de conducere, în urma desfăşurării controalelor şi verificărilor efectuate la structurile din cadrul Institutului;
c) verifică modul de punere în aplicare de către structurile din cadrul Institutului a prevederilor actelor normative aflate în domeniul de competenţă;
d) efectuează, după caz, cercetarea administrativă în vederea stabilirii răspunderii materiale a personalului pentru prejudiciile cauzate Institutului, în cazurile constatate/repartizate spre soluţionare;
e) verifică şi formulează proiectul de răspuns pentru petiţiile/sesizările din competenţa de soluţionare a Institutului;
f) coordonează, monitorizează şi îndrumă metodologic activităţile de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial implementat în Institut;
g) iniţiază/participă la realizarea unor studii şi analize privind cauzele disfuncţiilor şi deficienţelor constatate în activitatea structurilor evaluate, în scopul îmbunătăţirii activităţilor acestora”.
Art. 28 din OMAI nr. 160/2013 (modificat prin OMAI nr. 134/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 28 prevedea faptul că se subordonează, catedra formare profesională continuă, direct directorului Institutului şi nemijlocit directorului adjunct pentru învăţământ şi are ca obiectiv specific formarea şi dezvoltarea de competenţe necesare desfăşurării activităţilor profesionale, potrivit cerinţelor posturilor/funcţiilor specifice MAI, prin furnizarea programelor de formare profesională, în domeniile ordine publică, prevenirea şi combaterea tuturor formelor de discriminare, prevenirea şi combaterea torturii şi relelor tratamente, criminalistică, circulaţie rutieră, pregătire fizică şi arte marţiale, instrucţia tragerii cu armamentul din dotare şi altele.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 28 dispune următoarele:
„Art. 28
Catedra formare profesională continuă se subordonează direct directorului Institutului şi nemijlocit directorului adjunct pentru învăţământ şi are ca obiectiv specific formarea şi dezvoltarea de competenţe în specialităţile structurilor MAI”.
Art. 28 din OMAI nr. 160/2013 (modificat prin OMAI nr. 134/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 29 prevedea faptul că atribuțiile specifice ale catedrei formare profesională continuă sunt următoarele:
a) organizează şi desfăşoară programele de formare profesională iniţială şi continuă, conform competenţelor specifice catedrei;
b) desfăşoară activităţi în cadrul comisiilor metodice, elaborează conţinuturile didactice necesare desfăşurării procesului de formare şi le dezvoltă în funcţie de evoluţia situaţiei operative, a domeniului de activitate şi cerinţele beneficiarilor;
c) implementează elementele curriculare ale Colegiului European de Poliţie, denumit în continuare CEPOL, conform competenţelor catedrei;
d) elaborează documentaţia necesară în vederea autorizării/reautorizării de către ANC a programelor profesionale gestionate, în colaborare cu Biroul metodică şi proiectare didactică;
e) participă la elaborarea studiilor şi analizelor în colaborare cu structura de specialitate din Institut;
f) desfăşoară activităţi în cadrul comisiilor metodice;
g) desfăşoară activităţi de documentare, participă la cursuri/programe de formare şi manifestări ştiinţifice.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 29 dispune următoarele:
„Art. 29
(1) Catedra formare profesională continuă îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
a) desfăşoară programe de formare profesională iniţială, potrivit specificului funcţiilor/posturilor MAI, şi participă la organizarea acestora;
b) desfăşoară programe de formare profesională iniţială pentru personalul poliţiei locale şi participă la organizarea acestora;
c) desfăşoară programe de formare profesională pentru dezvoltarea carierei şi participă la organizarea acestora;
d) desfăşoară activităţi în cadrul comisiilor metodice, elaborează conţinuturile didactice necesare desfăşurării procesului de formare şi le dezvoltă în funcţie de evoluţia situaţiei operative, a domeniului de activitate şi cerinţelor beneficiarilor;
e) implementează elemente curriculare ale Colegiului European de Poliţie, conform competenţelor catedrei;
f) desfăşoară activităţi de documentare, participă la cursuri/programe de formare şi manifestări ştiinţifice;
g) participă la elaborarea studiilor şi analizelor în colaborare cu structura de specialitate din Institut;
h) elaborează documentaţia necesară în vederea autorizării/reautorizării de către ANC a programelor profesionale gestionate, în colaborare cu Serviciul metodică şi proiectare didactică;
i) iniţiază protocoale de colaborare cu parteneri instituţionali şi organizaţionali în vederea dezvoltării programelor aflate în competenţă;
j) acordă asistenţă de specialitate altor structuri MAI, la solicitarea acestora.
(2) Pentru desfăşurarea programelor de formare profesională pentru dezvoltarea carierei, prevăzute la alin. (1) lit. c), Catedra formare profesională continuă organizează următoarele cursuri:
a) cursuri de capacitate profesională, cursuri de capacitate şi cursuri de perfecţionare în specialitate pentru obţinerea/acordarea unor grade profesionale/militare;
b) cursuri pentru schimbarea specialităţii/profilului de muncă;
c) cursuri de specialitate/cursuri de perfecţionare în domeniile:
(i)pregătire poliţienească: ordine publică, circulaţie rutieră, combaterea criminalităţii organizate, criminalitate economică, criminalistică şi altele;
(ii)respectarea şi apărarea drepturilor omului în activităţile structurilor MAI;
(iii)pregătire fizică, autoapărare şi arte marţiale;
(iv)însuşirea cunoştinţelor şi formarea deprinderilor necesare privind executarea şedinţelor de tragere specifice personalului MAI;
(v)protejarea datelor cu caracter personal şi a informaţiilor clasificate;
(vi)etică şi deontologie profesională;
(vii)alte domenii de interes”.
Art. 30 din OMAI nr. 160/2013 (modificat prin OMAI nr. 134/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 30 prevedea faptul că se subordonează, catedra management şi legislaţie, direct directorului Institutului şi nemijlocit directorului adjunct pentru învăţământ şi are ca obiective specifice:
a) formarea şi dezvoltarea de competenţe pentru personalul cu funcţii de decizie din MAI, necesare îndeplinirii actului managerial, prin furnizarea programelor de formare managerială atât la nivel operaţional, cât şi strategic;
b) actualizarea cunoştinţelor de legislaţie aplicabilă domeniilor de activitate ale MAI prin furnizarea cursurilor/programelor de formare profesională continuă personalului MAI;
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 30 dispune următoarele:
„Art. 30
Catedra management şi legislaţie se subordonează direct directorului Institutului şi nemijlocit directorului adjunct pentru învăţământ şi are ca obiective specifice:
a) formarea şi dezvoltarea de competenţe manageriale prin furnizarea programelor de formare managerială la nivel operaţional şi strategic, atât pentru personalul cu funcţii de decizie din MAI, cât şi pentru personalul cu funcţii de execuţie, în vederea dezvoltării carierei, precum şi a competenţelor în domenii-suport;
b) actualizarea cunoştinţelor de legislaţie prin furnizarea cursurilor/programelor de formare profesională continuă personalului MAI;
c) dezvoltarea şi îmbunătăţirea continuă a competenţelor de comunicare intra/interpersonală, instituţională şi de reprezentare prin intermediul unor programe specifice”.
Art. 31 din OMAI nr. 160/2013 (modificat prin OMAI nr. 134/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 31 prevedea faptul că următoarele atribuţii specifice sunt îndeplinite de catedra management:
a) organizează şi desfăşoară programele de formare iniţială şi profesională, conform competenţelor specifice catedrei, în domeniile management şi legislaţie;
b) desfăşoară activităţi în cadrul comisiilor metodice, elaborează conţinuturile didactice necesare desfăşurării procesului de formare şi le dezvoltă în funcţie de evoluţia situaţiei operative, a domeniului de activitate şi cerinţele beneficiarilor;
c) implementează elementele curriculare CEPOL, conform competenţelor catedrei;
d) elaborează documentaţia necesară în vederea autorizării/reautorizării de către ANC a programelor profesionale gestionate, în colaborare cu Biroul metodică şi proiectare didactică;
e) participă la elaborarea studiilor şi analizelor în colaborare cu structura de specialitate din Institut;
f) desfăşoară activităţi de documentare, participă la cursuri/programe de formare şi manifestări ştiinţifice.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 30 dispune următoarele:
„Art. 31
Catedra management şi legislaţie îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
a) desfăşoară programele de formare profesională continuă, de specializare/perfecţionare, în domeniile managementului, managementului de proiect şi accesării fondurilor europene, şi participă la organizarea acestora;
b) desfăşoară programele de formare profesională continuă, de specializare/perfecţionare, în domeniul analizei informaţilor, şi participă la organizarea acestora;
c) desfăşoară programele de formare profesională continuă, de specializare/perfecţionare, în domeniul relaţiilor publice şi comunicării, comunicării inter/intrainstituţionale, formării de formatori, dezvoltării personale etc., şi participă la organizarea acestora;
d) desfăşoară activităţi în cadrul comisiilor metodice, elaborează conţinuturile didactice necesare desfăşurării procesului de formare şi le dezvoltă în funcţie de modificările legislative cu incidenţă în domeniu şi de cerinţele beneficiarilor;
e) elaborează documentaţia necesară în vederea autorizării/reautorizării de către ANC a programelor profesionale gestionate, în colaborare cu Serviciul metodică şi proiectare didactică;
f) participă la elaborarea studiilor şi analizelor în colaborare cu structura de specialitate din Institut;
g) participă la elaborarea cererilor de finanţare în vederea îmbunătăţirii procesului de învăţământ, în colaborare cu structura de specialitate, precum şi la implementarea acestora;
h) iniţiază protocoale de colaborare cu parteneri instituţionali şi organizaţionali în vederea dezvoltării programelor aflate în competenţă;
i) desfăşoară activităţi de documentare, participă la cursuri/programe de formare şi manifestări ştiinţifice;
j) implementează elementele curriculare ale Colegiului European de Poliţie, conform competenţelor catedrei”.
Art. 33 din OMAI nr. 160/2013 (modificat prin OMAI nr. 134/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 33 prevedea faptul că următoarele atribuții specifice sunt îndeplinite de către catedra limbi străine şi pregătire misiuni internaţionale:
a) organizează şi desfăşoară programe de formare profesională specifice, pe niveluri de competenţă în domeniul limbilor străine şi misiunilor internaţionale;
b) desfăşoară activităţi în cadrul comisiilor metodice, elaborează conţinuturile didactice necesare desfăşurării procesului de formare şi le dezvoltă în funcţie de evoluţia situaţiei operative, a domeniului de activitate şi cerinţele beneficiarilor;
c) testează competenţele lingvistice ale personalului MAI selecţionat pentru misiuni internaţionale;
d) actualizează permanent instrumentele de evaluare proprii în vederea asigurării conformităţii cu Cadrul european comun de referinţă pentru limbi străine;
e) implementează elementele curriculare CEPOL, conform competenţelor catedrei;
f) colaborează cu DGMRU în vederea organizării programelor de formare profesională în domeniul de competență și desfășurării testărilor;
g) elaborează documentaţia necesară în vederea autorizării/reautorizării de către ANC a programelor profesionale gestionate, în colaborare cu Biroul metodică şi proiectare didactică;
h) participă la elaborarea studiilor şi analizelor în colaborare cu structura de specialitate din Institut;
i) desfăşoară activităţi de documentare, participă la cursuri/programe de formare şi manifestări ştiinţifice.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 33 dispune următoarele:
„Art. 33
Catedra limbi străine şi pregătire misiuni internaţionale îndeplineşte următoarele atribuţii specifice;
a) desfăşoară programe de formare profesională specifice, pe niveluri de competenţa, în domeniul limbilor străine şi misiunilor internaţionale şi participă la organizarea acestora;
b) desfăşoară activităţi în cadrul comisiilor metodice, elaborează conţinuturile didactice necesare desfăşurării procesului de formare şi le dezvoltă în funcţie de evoluţia situaţiei operative, a domeniului de activitate şi cerinţele beneficiarilor;
c) testează competenţele lingvistice ale personalului MAI selecţionat pentru misiuni internaţionale;
d) actualizează permanent instrumentele de evaluare proprii în vederea asigurării conformităţii cu Cadrul european comun de referinţă pentru limbi străine;
e) implementează elementele curriculare ale Colegiului European de Poliţie, conform competenţelor catedrei;
f) colaborează cu DGMRU în vederea organizării programelor de formare profesională în domeniul de competenţă şi desfăşurării testărilor;
g) elaborează documentaţia necesară în vederea autorizării/reautorizării de către ANC a programelor profesionale gestionate, în colaborare cu Serviciul metodică şi proiectare didactică;
h) participă la elaborarea studiilor şi analizelor în colaborare cu structura de specialitate din Institut;
i) iniţiază protocoale de colaborare cu parteneri instituţionali şi organizaţionali în vederea dezvoltării programelor aflate în competenţă;
j) desfăşoară activităţi de documentare, participă la cursuri/programe de formare şi manifestări ştiinţifice;
k) desfăşoară activităţi de afaceri europene şi relaţii internaţionale, în acord cu obiectivele stabilite în documentele programatice”.
Art. 36 din OMAI nr. 160/2013 (modificat prin OMAI nr. 134/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 36 prevedea faptul că biroul cercetare ştiinţifică, programe, studii şi analize se subordonează direct directorului Institutului şi nemijlocit directorului adjunct pentru învăţământ şi are ca obiective specifice următoarele:
a) dezvoltarea cercetării ştiinţifice orientate în special pe noile provocări societale, subsumate domeniului specific de activitate;
b) iniţierea şi derularea de proiecte, inclusiv cu finanţare nerambursabilă, în scopul dezvoltării procesului educaţional şi sprijinirii cercetării ştiinţifice.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 36 dispune următoarele:
„Art. 36
Compartimentul studii şi analize se subordonează direct directorului Institutului şi nemijlocit directorului adjunct pentru învăţământ şi are ca obiective specifice următoarele:
a) elaborarea de studii şi analize în scopul optimizării activităţilor specifice procesului de învăţământ;
b) asigurarea asistenţei psihologice şi efectuarea de diagnoze organizaţionale la nivelul unităţii”.
Art. 37 din OMAI nr. 160/2013 (modificat prin OMAI nr. 134/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 37 prevedea faptul că biroul cercetare ştiinţifică, programe, studii şi analize îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
a) planifică, organizează şi coordonează programul de cercetare ştiinţifică din Institut;
b) elaborează şi perfecţionează instrumentele specifice de cercetare a fenomenelor societale care vor sta la baza studiilor şi analizelor (anchete, interviuri, chestionare);
c) diseminează rezultatele cercetărilor către toţi cei interesaţi, inclusiv în publicaţii de specialitate;
d) coordonează activitatea publicistică a Institutului în colaborare cu personalul didactic din Institut;
e) coordonează procesul de elaborare a documentelor programatice, monitorizează etapele de implementare şi evaluează rezultatele obţinute;
f) contribuie la identificarea oportunităţilor de finanţare a iniţiativelor de dezvoltare instituţională;
g) realizează, în colaborare cu celelalte structuri, proiecte ce vizează dezvoltarea procesului educaţional şi programele de cercetare;
h) coordonează elaborarea cererilor de finanţare a proiectelor şi asigură managementul proiectelor aprobate în vederea implementării;
i) asigură implementarea proiectelor, inclusiv a celor cu finanţare nerambursabilă, în colaborare cu factorii interesaţi;
j) iniţiază parteneriate cu alte instituţii de formare şi/sau cercetare, organizaţii şi societăţi din ţară şi străinătate;
k) realizează studii bazate pe analiza chestionarelor de feed-back şi follow-up-uri şi participă, alături de personalul didactic, la dezvoltarea procesului de învăţământ prin inovarea aplicaţiilor specifice.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 37 dispune următoarele:
„Art. 37
Compartimentul studii şi analize îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
a) elaborează şi perfecţionează instrumentele specifice de cercetare a fenomenelor psihosociale şi organizaţionale care vor sta la baza studiilor şi analizelor desfăşurate la nivelul Institutului;
b) proiectează, planifică, organizează şi desfăşoară activităţi specifice de asistenţă psihologică profilactică şi primară la nivelul unităţii;
c) realizează, la solicitare, diagnoze organizaţionale potrivit competenţelor;
d) valorifică rezultatele studiilor şi analizelor desfăşurate, prin propunerea unor măsuri/programe de dezvoltare/optimizare a formării profesionale a personalului MAI;
e) elaborează studii şi analize pe diverse teme din domeniile de competenţă ale Institutului şi asigură diseminarea lor în scopul valorificării în pregătirea profesională;
f) realizează studii bazate pe analiza chestionarelor de feedback şi follow-up şi participă, alături de personalul didactic, la dezvoltarea procesului de învăţământ;
g) coordonează activitatea publicistică a Institutului în colaborare cu personalul didactic”.
Art. 371 şi 372 din OMAI nr. 160/2013 (modificat prin OMAI nr. 134/2016)
Noua reglementare
După art. 37, se introduc două noi articole, art. 371 şi 372.
Potrivit noii reglementări, art. 371 şi 372 dispun următoarele:
„Art. 371
Compartimentul implementare proiecte cu finanţare externă se subordonează direct directorului institutului şi nemijlocit directorului adjunct pentru învăţământ şi are ca obiective specifice următoarele:
a) iniţierea şi derularea de proiecte cu finanţare nerambursabilă în scopul dezvoltării procesului educaţional şi logisticii institutului;
b) dezvoltarea de parteneriate în vederea atragerii de fonduri pentru implementarea de proiecte şi programe destinate formării personalului MAI.
Art. 372
Compartimentul implementare proiecte cu finanţare externă îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
a) planifică, organizează şi coordonează activitatea de identificare a nevoilor de finanţare a structurilor Institutului;
b) identifică surse de finanţare şi dezvoltă proiecte în vederea asigurării dezvoltării procesului educaţional şi susţinerii programelor de cercetare;
c) asigură implementarea proiectelor inclusiv cu finanţare nerambursabilă, în colaborare cu alţi factori interesaţi;
d) coordonează elaborarea cererilor de finanţare a proiectelor şi asigură managementul proiectelor aprobate în vederea implementării;
e) realizează parteneriate cu alte instituţii de formare şi/sau cercetare, respectiv instituţii cu domenii de competenţă similare ariilor specifice Institutului”.
Partea introductivă a art. 38 din OMAI nr. 160/2013 (modificat prin OMAI nr. 134/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, partea introductivă a art. 38 prevedea faptul că se subordonează, compartimentul resurse umane, direct directorului Institutului şi are ca obiective specifice:
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, partea introductivă a art. 38 dispune următoarele:
„Art. 38
Biroul resurse umane se subordonează direct directorului Institutului şi are ca obiective specifice”:
Partea introductivă a art. 39 din OMAI nr. 160/2013 (modificat prin OMAI nr. 134/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, partea introductivă a art. 39 prevedea faptul că îndeplineşte, compartimentul resurse umane, următoarele atribuţii specifice:
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, partea introductivă a art. 39 dispune următoarele:
„Art. 39
Biroul resurse umane îndeplineşte următoarele atribuţii specifice”:
Anexele nr. 1-3 din OMAI nr. 160/2013 (modificat prin OMAI nr. 134/2016)
Anexele nr. 1, 3 şi 4 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3, care fac parte integrantă din respectivul ordin.