170 views
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
H.G. nr. 1.050/2013 pentru aprobarea Programului naţional apicol pentru perioada 2014 – 2016, a normelor de aplicare, precum şi a valorii sprijinului financiar (M. Of. nr. 811 din 20 decembrie 2013) |
H.G. nr. 279/2016 (M. Of. nr. 292 din 18 aprilie 2016) |
– modifică: lit. a) și b) cap. VI pct. 2 din anexa nr. 1; titlul pct. 3 cap. VI din anexa nr. 1 din anexa nr. 1; lit. d) pct. 3 cap. VI din anexa nr. 1; lit. j) pct. 3 cap. VI din anexa nr. 1; art. 1 anexa nr. 2; lit. a) și b) alin. (1) art. 2 din anexa nr. 2; lit. f) – h) alin. (2) art. 3 din anexa nr. 2; alin. (3) art. 3 din anexa nr. 2; – abrogă: lit. c) alin. (1) art. 2 din anexa nr. 2; alin. (1) art. 3 din anexa nr. 2; – introduce: art. 21 şi 22; lit. e1) alin. (2) art. 3 din anexa nr. 2; lit. k) alin. (2) art. 3 din anexa nr. 2; art. 4 din anexa nr. 2; art. 12 din anexa nr. 2 |
În M. Of. nr. 292 din 18 aprilie 2016, a fost publicată H.G. nr. 279/2016 privind modificarea şi completarea H.G. nr. 1.050/2013 pentru aprobarea Programului naţional apicol pentru perioada 2014 – 2016, a normelor de aplicare, precum şi a valorii sprijinului financiar.
Vom prezenta, în continuare, modificările respective.
Art. 21 și 22 din anexa nr. 2 la H.G. nr. 1.050/2013 (modificată prin H.G. nr. 279/2016)
Noua reglementare
La anexa nr. 2, după art. 2 se introduc două noi articole, art. 21 şi 22.
Potrivit noii reglementări, art. 21 şi 22 stabilesc următoarele:
„Art. 21
(1) În cazul în care survine decesul membrului apicultor, beneficiar al sprijinului financiar, după data depunerii cererii unice de solicitare a sprijinului financiar la forma asociativă, se procedează astfel:
a) moştenitorul depune la forma asociativă o «cerere de solicitare a sprijinului pentru moştenitor» însoţită de următoarele documente:
(i) copie a certificatului de deces al apicultorului;
(ii) copie a certificatului de calitate de moştenitor/certificat de moştenitor eliberat de notarul public;
(iii) copie a declaraţiei notariale de împuternicire a moştenitorului desemnat să primească suma cuvenită, în cazul în care există mai mulţi moştenitori;
(iv) copie act de identitate;
b) forma asociativă depune la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură – centrul judeţean, centrul municipiului Bucureşti o «cerere de modificare date» însoţită de următoarele documente:
(i) copie a certificatului de deces al apicultorului, semnată şi ştampilată de forma asociativă;
(ii) copie a certificatului de calitate de moştenitor/certificat de moştenitor eliberat de notarul public, semnată şi ştampilată de forma asociativă;
(iii) copie a declaraţiei notariale de împuternicire a moştenitorului desemnat să primească suma cuvenită, în cazul în care există mai mulţi moştenitori, semnată şi ştampilată de forma asociativă;
(iv) copie act de identitate moştenitor, semnată şi ştampilată de forma asociativă”.
„Art. 22
(1) Formele asociative au obligaţia, în cel mult 45 de zile lucrătoare de la data încasării ajutorului financiar de la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, atât de a plăti membrilor apicultori sumele autorizate la plată, cât şi de a transmite la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură documente privind efectuarea plăţilor către membri apicultori, beneficiari ai sprijinului cuvenit.
(2) Documentele privind efectuarea plăţilor către membri apicultori, beneficiari ai sprijinului cuvenit, pot fi depuse şi după termenul prevăzut la alin. (1), în termen de 25 de zile lucrătoare aplicându-se formelor asociative o reducere de 0,5% pentru fiecare zi lucrătoare a sumelor aprobate la plată şi nedistribuite, însoţite de documente justificative prin care se motivează întârzierea.
(3) Fac excepţie de la termenul prevăzut la alin. (1) formele asociative care se află în una din situaţiile:
a) decesul apicultorului beneficiar al sprijinului, al reprezentantului legal al formei asociative, caz în care forma asociativă depune la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură copia certificatului de deces;
b) emiterea unui act administrativ pe numele formei asociative prin care s-a dispus blocarea contului în care au fost virate de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură sumele autorizate la plată pentru apicultorii beneficiari ai sprijinului, caz în care forma asociativă depune la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură copia actului administrativ din care reiese blocarea contului;
c) incapacitate profesională de lungă durată a reprezentantului legal sau a apicultorului membru al acesteia, în care forma asociativă depune la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură copii ale documentelor justificative, conform legislaţiei specifice în vigoare.
(4) În cazurile prevăzute la alin. (3), forma asociativă are obligaţia de a depune la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură documentele privind efectuarea plăţilor către membri apicultori, beneficiari ai sprijinului cuvenit, în termen de 15 zile lucrătoare de la data la care forma asociativă este în măsură să facă acest lucru, dar nu mai mult de 1 martie 2017, împreună cu documentele doveditoare ale situaţiei invocate.
(5) În cazul în care forma asociativă nu face dovada plăţilor către apicultorii beneficiari ai sumelor cuvenite, în termenele prevăzute la alin. (1), (2) şi (4), aceasta nu mai poate solicita sprijin pentru nicio măsură din Program, în următorii doi ani, iar Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură notifică apicultorii, membri ai formei asociative respective, cu privire la acest fapt”.
Alin. (1) art. 3 din anexa nr. 2 la H.G. nr. 1.050/2013 (modificată prin H.G. nr. 279/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, alin. (1) art. 3 din anexa nr. 2 stabilea faptul că pentru acţiunea prevăzută în cap. II lit. a) din anexa nr. 1 la hotărâre, Agenţia Naţională pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie „Prof. Dr. G. K. Constantinescu“ depune anual la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, sediul central, o cerere însoţită de documente justificative privind realizarea acestei acţiuni.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, alin. (1) art. 3 din anexa nr. 2 – Abrogat.
Lit. e1) alin. (2) art. 3 din anexa nr. 2 la H.G. nr. 1.050/2013 (modificată prin H.G. nr. 279/2016)
Noua reglementare
La anexa nr. 2, la art. 3 alin. (2), după lit. e) se introduce o nouă literă, litera e1).
Potrivit noii reglementări, lit. e1) alin. (2) art. 3 din anexa nr. 2 dispune următoarele:
„e^1) copia documentului care atestă autorizarea pentru comercializare a furnizorului de medicamente;”.
Lit. f) – h) alin. (2) art. 3 din anexa nr. 2 la H.G. nr. 1.050/2013 (modificată prin H.G. nr. 279/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, lit. f) – h) alin. (2) art. 3 din anexa nr. 2 prevedea faptul că pentru acţiunile prevăzute în cap. II lit. b)–e) din anexa nr. 1 la hotărâre, forma asociativă legal constituită, pe baza cererilor şi a documentelor depuse de beneficiari, depune la centrul judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului Bucureşti, pe raza căruia îşi are sediul înregistrat în actele de constituire, anumite documente, printre care:
f) copia facturii fiscale de achiziţie a medicamentelor şi a fundurilor de stupi pentru control sau a fundurilor de stupi antivarooa pentru combaterea varoozei, copia facturii fiscale de achiziţie a mătcilor, roiurilor pe faguri sau familiilor de albine, copia facturii fiscale de achiziţie a stupilor;
g) copia facturii fiscale de efectuare a analizelor;
h) copia documentelor fiscale de efectuare a plăţii medicamentelor şi a fundurilor de stupi pentru control sau a fundurilor de stupi antivarooa pentru combaterea varoozei, copia documentelor fiscale de efectuare a plăţii mătcilor, roiurilor pe faguri sau familiilor de albine, copia documentului fiscal de efectuare a plăţii stupilor, copia documentului fiscal al apicultorului de efectuare a plăţii analizelor fizico-chimice ale mierii.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, lit. f) – h) alin. (2) art. 3 din anexa nr. 2 stabilește următoarele: pentru acţiunile prevăzute în cap. II lit. b)–e) din anexa nr. 1 la hotărâre, forma asociativă legal constituită, pe baza cererilor şi a documentelor depuse de beneficiari, depune la centrul judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului Bucureşti, pe raza căruia îşi are sediul înregistrat în actele de constituire, următoarele documente:
„f) copia facturii de achiziţie a medicamentelor şi a fundurilor de stupi pentru control sau a fundurilor de stupi antivarooa, a mătcilor, roiurilor pe faguri sau familiilor de albine şi a stupilor, emisă după data depunerii cererii unice prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a);
g) copia facturii de efectuare a analizelor fizico-chimice ale mierii, precum şi copia documentelor de efectuare a plăţii acestora, emise după data depunerii cererii unice de solicitare prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a);
h) copia documentelor de efectuare a plăţii medicamentelor şi a fundurilor de stupi pentru control sau a fundurilor de stupi antivarooa, a mătcilor, roiurilor pe faguri sau familiilor de albine şi a stupilor, emise după data depunerii cererii unice de solicitare prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a);”.
Lit. k) alin. (2) art. 3 din anexa nr. 2 la H.G. nr. 1.050/2013 (modificată prin H.G. nr. 279/2016)
Noua reglementare
La anexa nr. 2, la art. 3 alin. (2), după lit. j) se introduce o nouă literă, lit. k).
Potrivit noii reglementări, lit. k) alin. (2) art. 3 din anexa nr. 2 stabilește următoarele: „copia carnetului de stupină pentru mişcarea efectivului din carnetul de stupină, pentru acţiunea refacerea efectivului de albine”.
Alin. (3) art. 3 din anexa nr. 2 la H.G. nr. 1.050/2013 (modificată prin H.G. nr. 279/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, alin. (3) art. 3 din anexa nr. 2 prevedea faptul că documentele prevăzute la alin. (1) şi (2) trebuie să fie în limba română sau însoţite de traduceri legalizate ale acestora, după caz.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, alin. (3) art. 3 din anexa nr. 2 stabilește următoarele:
„(3) Documentul prevăzut la alin. (2) lit. g) trebuie să fie în limba română sau însoţit de traducerea legalizată a acestuia, după caz”.
Art. 4 din anexa nr. 2 la H.G. nr. 1.050/2013 (modificată prin H.G. nr. 279/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 4 din anexa nr. 2 stabilea faptul că fundurile de stupi pentru control sau fundurile de stupi antivarooa, precum şi stupii achiziţionaţi prin Program trebuie să respecte cerinţele tehnice prevăzute în Ghidul de bune practici pentru apicultură, avizat de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi de Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 4 din anexa nr. 2 – Abrogat.
Art. 12 din anexa nr. 2 la H.G. nr. 1.050/2013 (modificată prin H.G. nr. 279/2016)
Noua reglementare
La anexa nr. 2, după art. 11 se introduce un nou articol, art. 12.
Potrivit noii reglementări, art. 12 din anexa nr. 2 dispune următoarele:
„(1) Atât reprezentanţii formelor asociative, cât şi apicultorii selectaţi care au depus cerere unică de solicitare a sprijinului trebuie să fie prezenţi la data comunicată pentru efectuarea controlului la faţa locului sau să mandateze un reprezentant.
(2) Refuzul controlului la faţa locului la data comunicată atrage excluderea de la plată”.