209 views
Potrivit site-ului oficial (www.mmuncii.ro), Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS) a supus dezbaterii publice Proiectul de Ordin pentru stabilirea modalităţii de acordare a sprijinului financiar şi a categoriilor de bunuri ce pot fi achiziţionate conform art. 6 alin. (1) din O.U.G. nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă.
Redăm, în continuare, o parte dintre principalele prevederi ale Ordinului:
– Potrivit art. 3:
(1) În vederea acordării sumei prevăzute la art. 6 alin. (1) din ordonanța de urgență, angajatorii transmit, prin mijloace electronice, la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene sau, după caz, a municipiului Bucureşti, în raza cărora îşi au sediul social, următoarele documente, pentru care îşi asumă răspunderea privind corectitudinea şi veridicitatea datelor înscrise:
a) o cerere semnată şi datată de reprezentantul legal, potrivit modelului prevăzut în Anexa nr. 2;
b) o declaraţie pe propria răspundere, dată prin reprezentantul legal, potrivit modelului prevăzut în Anexa nr. 3;
c) lista telesalariaţilor pentru care se solicită acordarea sumei prevăzute de art. 6 alin. (1) din ordonanța de urgență, potrivit modelului prevăzut în Anexa nr. 4.
– Potrivit art. 5:
(1) Plata din bugetul asigurărilor pentru şomaj a sumelor prevăzute la art. 6 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă se face în limita fondurilor alocate cu această destinație, în ordinea depunerii cererilor, până la 31 decembrie 2020, prin virament în conturile deschise de angajatori la instituţiile de credit, în termen de 10 zile de la data înregistrării documentaţiei complete prevăzute la art. 3 alin.
(1) din prezentul ordin.
(2) În situaţia prevăzută la art. 3 alin. (2) din prezentul ordin, termenul de 10 zile prevăzut la alin.
(1) curge de la data înregistrării la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti a clarificărilor scrise şi/sau a documentelor suplimentare solicitate.
– Potrivit art. 6:
Angajatorii au obligaţia de a transmite, în termenul prevăzut de art. 6 alin. (4) din ordonanţa de urgenţă, prin mijloace electronice, la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene sau, după caz, a municipiului Bucureşti, care au efectuat plata sumelor prevăzute la art. 6 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, următoarele documente justificative:
a) facturile fiscale emise de către furnizorii de bunuri şi servicii tehnologice;
b) bonurile fiscale sau extrasele de cont care să ateste plata facturilor prevăzute la lit. a);
c) fişele de evidenţă a materialelor de natura obiectelor de inventar date în folosinţa telesalariaţilor, întocmite conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile;
d) bonurile de mişcare a mijloacelor fixe date în folosinţa salariaţilor, întocmite conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2634/2015
e) situaţia cu serviciile tehnologice pe care angajatorul le asigură fiecărui telesalariat.
Pentru mai multe detalii cu privire la proiect, precum și la axele acestuia, vă rugăm să urmați sursa informației.