Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi – modificări (Legea nr. 229/2015)

12 oct. 2015
Vizualizari: 6165

Despre

  • M. Of. nr. 749 din 7 octombrie 2015
  • Legea nr. 229/2015
  • Modificarea Legii nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi

Art. 26 alin. (2) Legea nr. 202/2002 (modificată prin Legea nr. 229/2015)

Noua reglementare

La art. 26 se introduce un nou alineat alin. (2).

Potrivit noii reglementări, art. 26 alin. (2) prevede: „Instituțiile prevăzute la alin. (1) pun la dispoziția ANES, trimestrial, informațiile rezultate din exercitarea atribuțiilor lor în domeniul egalității de șanse și de tratament între femei și bărbați, precum și al eliminării discriminării pe criteriul de sex”.

 

Art. 27 alin. (1) Legea nr. 202/2002 (modificată prin Legea nr. 229/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 27 alin. (1) stabilea faptul că Institutul Național de Statistică sprijină activitatea și colaborează cu Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, prin Direcția egalitate de șanse între femei și bărbați, pentru dezvoltarea statisticii de gen și pentru implementarea în România a indicatorilor de gen promovați de Comisia Europeană.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 27 alin. (1) stabilește: „(1) Institutul National de Statistică sprijină activitatea și colaborează cu ANES pentru dezvoltarea statisticii de gen și pentru implementarea în România a indicatorilor de gen promovați de Comisia Europeană”.

 

Art. 28 Legea nr. 202/2002 (modificată prin Legea nr. 229/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 28 prevedea: Consiliul Economic și Social, prin Comisia pentru protecție socială și ocrotirea sănătății, sprijină, în conformitate cu atribuțiile sale, integrarea principiului egalității de șanse și de tratament între femei și bărbați în actele normative cu implicații asupra vieții economico-sociale.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 28 prevede: „Consiliul Economic și Social, prin comisia de specialitate, sprijină, în conformitate cu atribuțiile sale, integrarea principiului egalității de șanse și de tratament între femei și bărbați în actele normative cu implicații asupra vieții economico-sociale”.

 

Art. 37 alin. (1) Legea nr. 202/2002 (modificată prin Legea nr. 229/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 37 alin. (1) dispunea: Constituie contravenții și se sancționează cu amendă contravențională de la 3.000 lei la 100.000 lei încălcarea dispozițiilor art. 6 alin. (1), (2), (3) și (4), art. 7 alin. (2), art. 8, art. 9 alin. (1), art. 10 alin. (1), (2), (3), (4), (6) și (8), art. 11, art. 12-22 și art. 29.

Noua reglementare

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Potrivit noii reglementări, art. 37 alin. (1) dispune: „Constituie contravenții și se sancționează cu amendă contravențională de la 3.000 lei la 100.000 lei încălcarea dispozițiilor art. 6 alin. (1) – (4), art. 7 alin. (2), art. 8, art. 9 alin. (1), art. 10 alin. (1) – (4), (6), (8) și (9), art. 11 – 22 și art. 29”.

 

Art. 37 alin. (3) lit. a) Legea nr. 202/2002 (modificată prin Legea nr. 229/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 37 alin. (3) lit. a) prevedea: Constatarea și sancționarea contravențiilor prevăzute de prezenta lege se fac de către:

a) Inspecția Muncii, inspectorii de muncă din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă, în cazul contravențiilor constând în încălcarea dispozițiilor art. 7 alin. (2), art. 8, art. 9 alin. (1), art. 10 alin. (1), (2), (3), (4), (6) și (8), art. 11-13, precum și art. 29.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 37 alin. (3) lit. a) prevede: „Constatarea și sancționarea contravențiilor prevăzute de prezenta lege se fac de către:

a) Inspecția Muncii, prin inspectorii de muncă din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă, în cazul contravențiilor constând în încălcarea dispozițiilor art. 7 alin. (2), art. 8, art. 9 alin. (1), art. 10 alin. (1) – (4), (6), (8) și (9), art. 11 – 13, precum și art. 29

 

Art. 40 Legea nr. 202/2002 (modificată prin Legea nr. 229/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 40 stabilea faptul că respectiva lege transpune:

a) 10 și 12 din Directiva Consiliului nr. 92/85/CEE din 19 octombrie 1992 privind implementarea măsurilor de încurajare a îmbunătățirii securității și sănătății în muncă a lucrătoarelor gravide, lăuze sau care alăptează;

b) Clauza 2, pct. 5 și 6 din Directiva Consiliului 96/34/CE din 3 iunie 1996 privind Acordul-cadru referitor la concediul pentru creșterea copilului, încheiat de UNICEF, CEIP și CES, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităților Europene (JOCE) nr. L 145 din 19 iunie 1996.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 40 stabilește: „Prezenta lege transpune:

a) art. 10 și 12 din Directiva a Consiliului 92/85/CEE a Consiliului din 19 octombrie 1992 privind introducerea de măsuri pentru promovarea îmbunătățirii securității și a sănătății la locul de muncă în cazul lucrătoarelor gravide, care au născut de curând sau care alăptează [a zecea directivă specială în sensul articolului 16 alin. (1) din Directiva 89/391/CEE], publicată în Jurnalul Oficial al Comunităților Europene, seria L, nr. 348 din 28 noiembrie 1992;

b) clauza 2 din Directiva 2010/18/UE a Consiliului din 8 martie 2010 de punere în aplicare a Acordului-cadru revizuit privind concediul pentru creșterea copilului încheiat de BUSINESSEUROPE, UEAPME, CEEP și CES și de abrogare a Directivei 96/34/CE, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 68 din 18 martie 2010”.

 

Alte prevederi ale Legii nr. 229/2015

Art. II la primul alineat prevede faptul că în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a respectivei legi, ministrul muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice va emite ordinul prevăzut la art. 234 alin. (1) din Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, astfel cum a fost modificată și completată prin prezenta lege.

În continuare, stabilește faptul că în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, ministrul muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice va propune Guvernului, spre aprobare, numărul maxim de posturi, structura organizatorică și atribuțiile Agenției Naționale pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați, potrivit prevederilor art. 23 alin. (3) și art. 234 alin. (2) din Legea nr. 202/2002, republicată, astfel cum a fost modificată și completată prin prezenta lege.

Potrivit art. III, Secretarul de stat al Agenției Naționale pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați va prezenta comisiilor parlamentare pentru egalitatea de șanse, în termen de 12 luni de la data intrării în vigoare a respectivei legi, raportul prevăzut la art. 24 alin. (9) din Legea nr. 202/2002, republicată, astfel cum a fost modificată și completată prin respectiva lege.

Art. IV prevede faptul că în tot cuprinsul actelor normative în vigoare, sintagma „Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, prin Direcția Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați”, sintagma „Direcția Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați” și sintagma „Departamentul pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați” se înlocuiesc cu sintagma „Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați”.

Conform art. V, Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 326 din 5 iunie 2013, cu modificările și completările aduse prin respectiva lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați – modificări (Legea nr. 229/2015) was last modified: octombrie 12th, 2015 by Redacția ProLege

Jurisprudență

Vezi tot

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.