Statutul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă – modificări (H.G. nr. 810/2015)

12 oct. 2015
Vizualizari: 4314

Despre

  • M. Of. nr. 745 din 6 octombrie 2015
  • H.G. nr. 810/2015
  • Statutul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă

Art. 8 din Statut (modificat prin H.G. nr. 810/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 8 dispunea faptul că Agenția Națională funcționează cu un număr maxim de 2.142 de posturi, finanțate din bugetul asigurărilor pentru șomaj, dintre care 134 de posturi pentru aparatul central, 1.913 de posturi pentru agențiile teritoriale și Centrul Național de Formare Profesională a Personalului Propriu și 95 de posturi pentru centrele regionale.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 8 dispune: „Agenția Națională funcționează cu un număr maxim de 2.175 de posturi, finanțate din bugetul asigurărilor pentru șomaj, dintre care 150 de posturi pentru aparatul central, 1.930 de posturi pentru agențiile teritoriale și Centrul Național de Formare Profesională a Personalului Propriu și 95 de posturi pentru centrele regionale”.

 

Art. 13 din Statut (modificat prin H.G. nr. 810/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 13 prevedea faptul că, în exercitarea actului de conducere, consiliul de administrație al Agenției Naționale îndeplinește, conform art. 18 alin. (2) din lege, și următoarele atribuții principale:

a) adoptă hotărâri privind îmbunătățirea activității Agenției Naționale;

b) aprobă rapoartele de activitate ale Agenției Naționale;

c) aprobă criteriile de înființare a agențiilor locale;

d) aprobă structurile organizatorice cadru ale unităților prevăzute la art. 5.

e) aprobă Regulamentul de organizare și funcționare al Agenției Naționale;

f) aprobă tematica anuală a studiilor, cercetărilor și analizelor privind domeniul specific de activitate al Agenției Naționale;

g) hotărăște cu privire la utilizarea donațiilor și a bunurilor dobândite, în condițiile legii, din alte surse decât bugetul asigurărilor pentru șomaj.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 13 prevede: „În exercitarea actului de conducere, consiliul de administrație al Agenției Naționale îndeplinește, conform art. 18 alin. (2) din lege, și următoarele atribuții:

a) aprobă planul anual de activitate pentru rețeaua națională EURES;

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

b) avizează raportul anual de activitate al rețelei naționale EURES”.

 

Art. 14 din Statut (modificat prin H.G. nr. 810/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 14 la primul alineat prevedea faptul că președintele Agenției Naționale este și președinte al consiliului de administrație și îndeplinește, conform art. 22 alin. (2) din lege, și următoarele atribuții principale:

a) repartizează creditele bugetare pentru bugetul propriu și pentru bugetele unităților din subordine, conform aprobării consiliului de administrație;

b) asigură elaborarea propunerilor pentru fundamentarea proiectului bugetului asigurărilor pentru șomaj și le supune spre aprobare consiliului de administrație;

c) aprobă anual calificările sau competențele profesionale pentru care angajatorii care încadrează în muncă persoane în baza unui contract de ucenicie la locul de muncă pot beneficia de măsurile de stimulare prevăzute de lege;

d) coordonează implementarea, menținerea și îmbunătățirea sistemelor de management al calității.

În continuare, stabilea faptul că președintele Agenției Naționale exercită o funcție asimilată funcțiilor de demnitate publică, având rang de secretar de stat.

Potrivit ultimului alineat, în exercitarea atribuțiilor sale, președintele Agenției Naționale beneficiază de drepturile salariale, precum și de celelalte drepturi prevăzute de lege pentru funcția de secretar de stat.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 14 prevede: „Președintele Agenției Naționale este și președinte al consiliului de administrație și îndeplinește, conform art. 22 alin. (2) din lege, și următoarele atribuții:

a) supune spre avizare consiliului de administrație datele necesare pentru fundamentarea și elaborarea bugetului asigurărilor pentru șomaj;

b) repartizează creditele bugetare pentru bugetul aparatului central și pentru bugetele unităților din subordine, conform aprobării consiliului de administrație;

c) coordonează implementarea, menținerea și îmbunătățirea sistemelor de management al calității;

d) aprobă regulamentul intern al Agenției Naționale”.

 

Art. 16 din Statut (modificat prin H.G. nr. 810/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 16 dispunea faptul că activitatea executivă a Agenției Naționale se exercită de secretarul general, care îndeplinește, conform art. 24 alin. (2) din lege, și următoarele atribuții principale:

a) asigură ducerea la îndeplinire a ordinelor emise de președintele Agenției Naționale;

b) avizează regulamentele de organizare și funcționare ale unităților din subordine și le supune spre aprobare președintelui Agenției Naționale;

c) coordonează elaborarea metodologiilor de aplicare unitară a legislației din domeniul specific de activitate;

d) coordonează elaborarea de studii, prognoze și programe privind domeniul specific de activitate;

e) asigură implementarea, menținerea și îmbunătățirea sistemelor de management al calității.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 16 dispune: „Activitatea executivă a Agenției Naționale se exercită de secretarul general, care îndeplinește, conform art. 24 alin. (2) din lege, și următoarele atribuții:

a) avizează regulamentul de organizare și funcționare al Agenției Naționale și regulamentul-cadru de organizare și funcționare al unităților prevăzute la art. 5;

b) avizează structurile organizatorice ale unităților prevăzute la art. 5, elaborate pe baza structurii organizatorice-cadru, și regulamentele de organizare și funcționare ale unităților prevăzute la art. 5, elaborate pe baza regulamentului-cadru de organizare și funcționare;

c) avizează regulamentul intern al Agenției Naționale”.

 

Art. 17 alin. (2) din Statut (modificat prin H.G. nr. 810/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 17 alin. (2) stabilea faptul că Agențiile teritoriale asigură, potrivit legii, implementarea măsurilor de prevenire a șomajului, a măsurilor de stimulare a ocupării forței de muncă, protecția socială a persoanelor neîncadrate în muncă, organizează și realizează activitatea de ocupare și de formare profesională a forței de muncă.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 17 alin. (2) stabilește: „Agențiile teritoriale implementează măsurile de prevenire a șomajului, precum și măsurile de stimulare a ocupării forței de muncă, asigură, în condițiile legii, protecția persoanelor supuse riscului pierderii locului de muncă, precum și a salariaților angajatorilor în stare de insolvență și organizează și realizează activitatea de ocupare și de formare profesională a forței de muncă”.

 

Art. 18 lit. l) din Statut (modificat prin H.G. nr. 810/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 18 lit. l) dispunea faptul că Agențiile teritoriale realizează, în principal, următoarele activități:

(…)

l) realizarea recrutării și plasării forței de muncă în străinătate.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 18 lit. l) dispune: „Agențiile teritoriale realizează, în principal, următoarele activități:

(…)

l) îndeplinesc calitatea de parteneri EURES furnizând serviciile universale prevăzute de legislația comunitară cu privire la compensarea ofertelor și a cererilor de locuri de muncă în cadrul Uniunii Europene și realizează acțiunile prevăzute în planul anual de activitate pentru rețeaua națională a serviciilor de ocupare a forței de muncă”.

 

Art. 18 lit. m) și n) din Statut (modificat prin H.G. nr. 810/2015)

Noua reglementare

La art. 18, după lit. l) se introduc două noi litere, lit. m) și n).

Potrivit noii reglementări, art. 18 lit. m) și n) prevăd: „Agențiile teritoriale realizează, în principal, următoarele activități:

(…)

m) efectuează controlul asupra respectării de către persoanele fizice sau juridice a obligațiilor ce le revin potrivit Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare;

n) verifică îndeplinirea de către furnizorii de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă a condițiilor prevăzute de Criteriile de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă, aprobate prin H.G. nr. 277/2002, cu modificările și completările ulterioare, constată contravențiile și aplică sancțiunile prevăzute de criteriile invocate”.

 

Art. 22 din Statut (modificat prin H.G. nr. 810/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 22 la primul alineat dispunea faptul că structurile organizatorice ale agențiilor teritoriale, elaborate pe baza structurii organizatorice cadru, se aprobă de consiliul de administrație al Agenției Naționale.

La al doilea alineat stabilea faptul că Regulamentele de organizare și funcționare ale agențiilor teritoriale, elaborate pe baza regulamentului-cadru de organizare și funcționare, se aprobă de președintele Agenției Naționale.

Noua reglementare

Art. 22 – Abrogat.

 

Art. 31 din Statut (modificat prin H.G. nr. 810/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 31 la primul alineat prevedea faptul că structurile organizatorice ale centrelor regionale, elaborate pe baza structurii organizatorice-cadru, se aprobă de consiliul de administrație al Agenției Naționale.

Potrivit alineatului următor, Regulamentele de organizare și funcționare ale centrelor regionale, elaborate pe baza regulamentului-cadru de organizare și funcționare, se aprobă de președintele Agenției Naționale.

Noua reglementare

Art. 31 – Abrogat.

 

Art. 45 din Statut (modificat prin H.G. nr. 810/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 45 la primul alineat stabilea faptul că structura organizatorică a Centrului Național de Formare Profesională a Personalului Propriu se aprobă de consiliul de administrație al Agenției Naționale.

În continuare, prevedea faptul că Regulamentul de organizare și funcționare al Centrului Național de Formare Profesională a Personalului Propriu se aprobă de președintele Agenției Naționale.

Noua reglementare

Art. 45 – Abrogat.

 

Anexa nr. 1 la din Statut (modificat prin H.G. nr. 810/2015)

Noua reglementare

Anexa nr. 1 se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din respectiva hotărâre.

 

Alte prevederi ale H.G. nr. 810/2015

Art. II prevede la primul alineat faptul că încadrarea personalului în numărul maxim de posturi aprobat și în noua structură organizatorică se face în termenele și cu respectarea condițiilor prevăzute de legislația în vigoare pentru fiecare categorie de personal.

Potrivit alineatului următor, aplicarea procedurilor legale prevăzute de Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se realizează în termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a respectivei hotărâri.

Art. III stabilește faptul că H.G. nr. 1.610/2006 privind aprobarea Statutului Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin respectiva hotărâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

 

ISTORIC
Act modificatActe modificatoare
Statutul ANOFM, aprobat prin H.G. nr. 1.610/2006 (M. Of. nr. 958 din 28 noiembrie 2006; cu modif. ult.)H.G. nr. 640/2007 (M. Of. nr. 427 din 27 iunie 2007)
H.G. nr. 1303/2008 (M. Of. nr. 713 din 21 octombrie 2008)
H.G. nr. 1559/2008 (M. Of. nr. 809 din 3 decembrie 2008)
H.G. nr. 662/2010 (M. Of. nr. 519 din 26 iulie 2010)
H.G. nr. 344/2014 (M. Of. nr. 332 din 7 mai 2014)
H.G. nr. 810/2015 (M. Of. nr. 745 din 6 octombrie 2015)

 

 

Statutul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă – modificări (H.G. nr. 810/2015) was last modified: octombrie 9th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.