595 views
Secț. a 2-a („Comisia de insolvenţă la nivel teritorial”)
Art. 10 prevede la primul alineat faptul că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice şi Ministerul Finanţelor Publice numesc, prin ordin al conducătorului instituţiei, membrii titulari şi supleanţi ai comisiilor de insolvenţă la nivel teritorial, pentru un mandat de 3 ani.
Conform alineatului următor, prevederile art. 2-4 şi 6 se aplică, în mod corespunzător, şi numirii şi desfăşurării activităţii membrilor comisiilor de insolvenţă la nivel teritorial.
Art. 11 stabilește faptul că membrii comisiei de insolvenţă la nivel teritorial urmează cursuri de specializare iniţială în insolvenţa persoanei fizice, precum şi în alte domenii relevante pentru aplicarea acestei proceduri, în termen de 3 luni de la desemnare, precum şi cursuri de formare continuă.
Art. 12 dispune faptul că ședinţele comisiei de insolvenţă la nivel teritorial se desfăşoară la sediul comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor.
Art. 13 reglementează atribuțiile preşedintelui comisiei de insolvenţă la nivel teritorial:
a) coordonează activitatea comisiei şi a aparatului tehnic;
b) convoacă şi conduce şedinţele comisiei;
c) reprezintă comisia în raporturile cu terţii;
d) îndeplineşte alte atribuţii în derularea procedurii de insolvenţă, conform Legii.
Conform art. 14, Comisia de insolvenţă la nivel teritorial are următoarele atribuţii:
a) îndeplineşte atribuţiile prevăzute de Lege în sarcina comisiei;
b) verifică, din oficiu sau la sesizarea administratorului procedurii sau a oricărui creditor, cu sprijinul aparatului tehnic, dacă debitorul, prin acţiunea sau omisiunea lui, pune în pericol executarea planului;
c) transmite comisiei de insolvenţă la nivel central propuneri în vederea modificării şi/sau completării prezentei hotărâri;
d) înaintează comisiei de insolvenţă la nivel central propuneri privind necesităţile de formare profesională a membrilor comisiei şi personalului aparatului tehnic;
e) înaintează comisiei de insolvenţă la nivel central propuneri privind elaborarea de ghiduri, organizarea de acţiuni şi/sau campanii de informare a publicului, precum şi orice alte modalităţi de a sprijini accesul debitorilor persoane fizice la procedurile prevăzute de Lege;
f) transmite comisiei de insolvenţă la nivel central informaţii pentru elaborarea de statistici şi studii privind aplicarea procedurilor prevăzute de Lege;
g) transmite comisiei de insolvenţă la nivel central informaţiile solicitate de aceasta în scopul coordonării şi monitorizării activităţii comisiilor de insolvenţă la nivel teritorial;
h) constată contravenţia prevăzută la art. 87 alin. (2) din Lege şi propune preşedintelui aplicarea sancţiunii contravenţionale;
i) îndeplineşte alte atribuţii prevăzute de lege în derularea procedurilor de insolvenţă prevăzute de Lege.
Art. 15 dispune faptul că aparatul tehnic al comisiei de insolvenţă la nivel teritorial pregăteşte lucrările acesteia şi are următoarele atribuţii principale:
a) pune la dispoziţia debitorilor formularul de cerere pentru deschiderea procedurii de insolvenţă pe bază de plan de rambursare a datoriilor şi, la cerere, acordă sprijin acestora în vederea completării;
b) primeşte şi înregistrează cererile debitorilor de deschidere a procedurii de insolvenţă pe bază de plan de rambursare a datoriilor, precum şi pe cele referitoare la aplicarea procedurii simplificate de insolvenţă;
c) asigură secretariatul tehnic al şedinţelor comisiei de insolvenţă;
d) întreprinde demersurile necesare pentru a sprijini comisia în îndeplinirea obligaţiei de informare a debitorului cu privire la efectele procedurii de insolvenţă pe bază de plan de rambursare a datoriilor;
e) înaintează comisiei un raport preliminar referitor la îndeplinirea condiţiilor de admisibilitate a cererii debitorului;
f) analizează procesul-verbal întocmit de administratorul procedurii privind neaprobarea planului de rambursare şi înaintează comisiei un raport preliminar referitor la respectarea condiţiilor prevăzute de lege în ceea ce priveşte votul asupra planului de rambursare şi conţinutul procesului-verbal;
g) verifică executarea planului de rambursare de către debitor, pe baza rapoartelor de informare întocmite de administrator, pe care le supune avizării comisiei;
h) verifică, la solicitarea membrilor comisiei, dacă debitorul, prin acţiunea sau omisiunea lui, pune în pericol executarea planului şi înaintează comisiei un raport de informare;
i) înaintează comisiei un raport de informare cu propunere de închidere a procedurii de insolvenţă, ca urmare a executării de către debitor a planului de rambursare a datoriilor; în cazul neexecutării planului de rambursare, elaborează un raport de informare cu propunere de închidere a procedurii, din motive neimputabile sau, după caz, imputabile, potrivit art. 43 alin. (1) şi (5) din Lege;
j) înaintează comisiei un raport de informare cu privire la posibilitatea de sesizare a instanţei în vederea închiderii procedurii de insolvenţă pe baza planului de rambursare a datoriilor şi, dacă este cazul, deschiderea procedurii judiciare de insolvenţă prin lichidare de active;
k) întreprinde măsurile necesare în vederea verificării bianuale a registrelor publice pentru identificarea eventualelor modificări ale situaţiei patrimoniale a debitorului, care ar justifica modificarea planului de rambursare a datoriilor, şi informează membrii comisiei;
l) întreprinde măsurile necesare pentru sprijinirea îndeplinirii de către comisie a atribuţiilor prevăzute la art. 66 alin. (2), art. 69 şi 70 din Lege, în derularea procedurii simplificate de insolvenţă;
m) întreprinde măsurile necesare în vederea îndeplinirii de către comisie a atribuţiilor prevăzute de Lege privind supravegherea debitorului după închiderea procedurii judiciare de insolvenţă prin lichidare de active;
n) înaintează comisiei un raport de informare cu privire la cererile privind situaţii de incompatibilitate ale administratorilor procedurii şi lichidatorilor pentru procedura insolvenţei persoanelor fizice;
o) înaintează comisiei propuneri privind formarea profesională a aparatului tehnic;
p) urmăreşte modul în care se duc la îndeplinire deciziile sau alte atribuţii dispuse de preşedinte şi informează asupra eventualelor încălcări ale acestora;
q) elaborează, anual sau la cererea comisiei de insolvenţă la nivel central, rapoarte cu privire la dosarele în derulare;
r) îndeplineşte alte atribuţii dispuse de comisia de insolvenţă şi legate de derularea procedurii de insolvenţă, conform Legii.
Secț. a 3-a („Dispoziţii tranzitorii”)
Potrivit art. 16, în aplicarea prevederilor art. 2, primii membri ai comisiei de insolvenţă la nivel central sunt numiţi în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a respectivei hotărâri.
Art. 17 prevede faptul că în aplicarea prevederilor art. 11, primii membri ai comisiilor de insolvenţă la nivel teritorial finalizează formarea iniţială în domeniul insolvenţei persoanelor fizice şi în alte domenii relevante pentru aplicarea procedurii până la data intrării în vigoare a Legii.
- 1
- 2