91 views
Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a publicat Infoletterul nr. 10/2024.
Sumarul acestui Infoletter CSM consemnează evenimente, date și informații cu privire la activitatea Plenului, Secțiilor CSM, a Comisiilor CSM, precum și la activitatea desfășurată de instituțiile coordonate de CSM – Institutul Național al Magistraturii și Școala Națională de Grefieri.
În perioada de referință, Plenul:
➢ a hotărât:
– adoptarea unei hotărâri referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal la nivelul sistemului judiciar în activităţile de evaluare şi asistenţă psihologică a judecătorilor şi procurorilor, cu respectarea cadrului normativ în vigoare;
– modificarea structurii anului şcolar 2024-2025, conform Anexei nr. 2 la Hotărârea Consiliului de conducere al Şcolii Naţionale de Grefieri nr. 26/10.10.2024 și aprobarea statelor de funcţii şi de personal ale Şcolii Naţionale de Grefieri, valabile la data de 15.10.2024;
– avizarea proiectului de Ordin al ministrului justiţiei privind punctele naţionale de contact ale României pentru Reţeaua Judiciară Europeană în materie civilă şi comercială şi membrii Reţelei Judiciare Române în materie civilă şi comercială şi actualizarea, în consecinţă, a listelor de către Ministerul Justiţiei.
➢ a aprobat:
– proiectul de buget pe anul 2025 al Consiliului Superior al Magistraturii;
– propunerile referitoare la structura şi modul de întocmire a Raportului privind starea justiţiei în anul 2024.
În perioada de referință, Secția pentru judecători:
➢ a hotărât:
– înaintarea către Președintele României a propunerilor privind eliberarea din funcţie, prin pensionare, a unui număr de 10 judecători;
– aprobarea organizării concursului pentru numirea în funcţia de inspector judiciar în cadrul Direcţiei de inspecţie pentru judecători a Inspecției Judiciare, la București, în perioada octombrie 2024-martie 2025;
– aprobarea componenţei comisiilor de evaluare la fiecare curte de apel, conform anexei;
– sesizarea Inspecției Judiciare pentru a efectua verificările prevăzute la art. 269 alin. (4) din Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la aspectele vizând durata procesului penal menționate în nota Direcției legislație, documentare și contencios.
În perioada de referință, Secția pentru procurori:
➢ a hotărât:
– modificarea și completarea Hotărârii Secției pentru procurori nr. 1226/2023 privind procedura de evaluare psihologică periodică a procurorilor;
– sesizarea Inspecției Judiciare pentru a efectua verificările prevăzute la art. 269 alin. (4) din Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor, cu privire la situațiile menționate în nota DLDC nr. 13921/2024;
➢ a aprobat:
– modificarea și completarea Regulamentului de ordine interioară al parchetelor;
– parțial Raportul Inspecției Judiciare nr.24-1076 – Raportul privind cauzele cu autor cunoscut și cu autor necunoscut, în curs de soluționare în anul 2023, mai vechi de 5 ani de la data sesizării, precum și propunerile din cuprinsul acestuia;
– Raportul Inspecției Judiciare nr. 24-1975/22.10.2024.
➢ a avizat favorabil Proiectul de hotărâre a Guvernului privind suplimentarea numărului maxim de posturi pentru Direcția Națională Anticorupție.
Vezi și CSM. Infoletter nr. 9/2024