Calendarul şi metodologia de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2020-2021 – modificări (OMEC nr. 4244/2020)

Actul modificat Actul modificator Sumar

Calendarul şi metodologia de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2020-2021, aprobate prin OMEC nr. 3.277/2020

(M. Of. nr. 140 din 21 februarie 2020)

 

Ordinul ministrului educației și cercetării (OMEC) nr. 4244/2020 pentru modificarea şi completarea calendarului şi a metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2020-2021, aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 3.277/2020

(M. Of. nr. 390 din 14 mai 2020)

– introduce: anexa nr. 2 art. 53 alin. (3), anexa nr. 2 art. 55 alin. (2), anexa nr. 2 art. 59, anexa nr. 2 anexele nr. 1-3;

 

– modifică: anexa nr. 1, anexa nr. 2 art. 3 alin. (2), anexa nr. 2 art. 6, anexa nr. 2 art. 7 alin. (1), alin. (3)-(7), anexa nr. 2 art. 12 alin. (1), anexa nr. 2 art. 13 alin. (1)-(4), anexa nr. 2 art. 14 alin. (3)-(4), anexa nr. 2 art. 15 alin. (1) și alin. (3)-(6), anexa nr. 2 art. 16 alin. (1) lit. a), anexa nr. 2 art. 17 alin. (1), anexa nr. 2 art. 19 alin. (1), anexa nr. 2 art. 25 alin. (1) și alin. (3), anexa nr. 2 art. 28 alin. (6), anexa nr. 2 art. 33 alin. (4), anexa nr. 2 art. 36 alin. (3), anexa nr. 2 art. 39 alin. (1), anexa nr. 2 art. 41 alin. (2);

– abrogă: anexa nr. 2 art. 7 alin. (2).

 

În M. Of. nr. 390 din 14 mai 2020 a fost publicat OMEC nr. 4244/2020 pentru modificarea şi completarea calendarului şi a metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2020-2021, aprobate prin OMEC nr. 3.277/2020.

Astfel, respectivul act normativ aduce unele modificări, dar și completări calendarului și metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021.

 

În continuare, vă prezentăm modificările și completările aduse calendarului, precum și respectivei metodologii.

 

Anexa nr. 1 din Calendarul şi metodologia de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2020-2021 (modificat prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, anexa nr. 1 prevedea:

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Anexa nr. 1
CALENDARUL ÎNSCRIERII ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR
pentru anul școlar 2020-2021

Data-limită/Perioada Evenimentul
Pregătirea înscrierii în învățământul primar
24 februarie 2020 Afișarea circumscripțiilor școlare și a planului de școlarizare propus, respectiv numărul de clase pregătitoare alocate, la fiecare unitate de învățământ, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, și pe site-ul inspectoratului școlar Afișarea, la sediul fiecărei unități de învățământ și pe site-ul acesteia, dacă există, sau pe site-ul inspectoratului școlar, pentru unitățile de învățământ care nu au site propriu, a informațiilor care permit părinților să cunoască activitatea specifică clasei pregătitoare din cadrul unității, cum ar fi: posibilitatea organizării procesului de învățământ în cadrul unei grădinițe aflate în structura școlii sau în consorțiu cu școala, posibilitatea organizării programului Școala după școală, fotografii ale spațiului în care se desfășoară activitatea la clasa pregătitoare
24 februarie 2020 Afișarea programului de evaluare a dezvoltării psihosomatice a copiilor solicitată de părinți/tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali, în conformitate cu prevederile din Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin Afișarea unităților/instituțiilor în care se realizează evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor solicitată de părinți, în conformitate cu prevederile din Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin
24 februarie 2020 Anunțarea, prin afișare la sediul unității de învățământ, a criteriilor specifice de departajare elaborate de unitățile de învățământ, în urma consultării cadrelor didactice și a partenerilor sociali – sindicate, consiliu reprezentativ al părinților – avizate, din punctul de vedere al legalității, de către consilierul juridic și aprobate în consiliul de administrație al unității de învățământ Anunțarea, prin afișare la sediul unității de învățământ, a listei documentelor care să dovedească îndeplinirea criteriilor specifice de departajare și a procedurii privind constituirea formațiunilor de elevi
25 februarie-9 martie 2020 Organizarea, în fiecare unitate de învățământ în care se desfășoară activitate specifică clasei pregătitoare, a unei „Zile a porților deschise“, zi în care părinții, copiii și alte persoane interesate pot vizita spațiile dedicate activităților claselor pregătitoare și pot purta discuții cu personalul unității de învățământ implicat în această activitate
25 februarie-9 martie 2020 Organizarea, în unitățile de învățământ preșcolar, a întâlnirilor pentru informarea și consilierea părinților copiilor din grădiniță care vor fi cuprinși, în anul școlar 2020-2021, în învățământul primar
25 februarie-20 martie 2020 Realizarea evaluării nivelului de dezvoltare psihosomatică a copiilor pentru care Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin, prevede această evaluare
25 februarie-23 martie 2020 Comunicarea rezultatului evaluării dezvoltării psihosomatice a copilului, în scris, părintelui care a solicitat evaluarea
25 martie 2020 Transmiterea de către centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională a procesului-verbal în care este înscris rezultatul evaluării dezvoltării psihosomatice a copiilor din județ/municipiul București către comisia județeană/a municipiului București de înscriere a copiilor în învățământul primar
Completarea și validarea cererilor-tip de înscriere în învățământul primar
25 februarie 2020 Afișarea, la sediul unității de învățământ și al inspectoratului școlar și pe site-ul acestora, a programului de completare a cererilor-tip de înscriere în învățământul primar
4-23 martie 2020 Completarea de către părinți/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali, online sau la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea copiilor, a cererilor-tip de înscriere Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea copiilor, zilnic, în intervalul orar 8,00-18,00 (luni-joi), respectiv 8,00-17,00 (vineri) Depunerea și validarea cererilor-tip de înscriere de către părinții care solicită înscrierea copiilor la școala specială
Prima etapă de înscriere în învățământul primar
26 martie 2020 Procesarea de către Comisia națională de înscriere a copiilor în învățământul primar a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice, și repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți au solicitat acest lucru în cererea-tip de înscriere
27-30 martie 2020 Procesarea, la nivelul unităților de învățământ, pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse de părinți/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali, a cererilor prin care se solicită înscrierea la o altă unitate de învățământ decât școala de circumscripție, pe locurile rămase libere. Admiterea sau respingerea cererilor acestora, la nivelul comisiei de înscriere din unitățile de învățământ, prin aplicarea criteriilor generale și specifice de departajare și validarea de către consiliul de administrație al unității de învățământ a listei candidaților admiși în această fază Marcarea, în aplicația informatică, a cererilor-tip de înscriere pentru candidații admiși în această fază
31 martie 2020 Procesarea de către Comisia națională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice, și repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți/tutori legal instituiți/reprezentanți legali au solicitat înscrierea la o altă unitate de învățământ decât școala de circumscripție, dar nu au fost admiși din lipsă de locuri și care au exprimat în această fază opțiunea pentru înscrierea în școala de circumscripție
1 aprilie 2020 Afișarea în unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului școlar a candidaților înmatriculați, a numărului de locuri rămase libere
A doua etapă de înscriere în învățământul primar
22 aprilie 2020 Comunicarea, prin afișare la unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborată de inspectoratul școlar Informarea Ministerului Educației și Cercetării de către comisia județeană/a municipiului București cu privire la procedura specifică de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, în etapa a doua
23-30 aprilie 2020 Depunerea cererii-tip de înscriere la secretariatul unității de învățământ, aflată pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție în opțiunile privind înscrierea copiilor
4-6 mai 2020 Procesarea, la nivelul unităților de învățământ, a cererilor-tip de înscriere depuse de părinți/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali, aplicând procedura specifică elaborată de inspectoratul școlar, pe baza criteriilor generale și a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile Completarea, în aplicația informatică, a datelor din cererile-tip de înscriere pentru candidații admiși în această etapă
7 mai 2020 Afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor finale ale copiilor înscriși în clasa pregătitoare
8-15 mai 2020 Centralizarea și soluționarea de către inspectoratul școlar a cererilor părinților/tutorilor legal instituiți/reprezentanților legali ai copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ Soluționarea de către inspectoratul școlar a oricărei”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, anexa nr. 1 se modifică și se înlocuiește și va avea următorul conținut:

„ANEXA nr. 1: CALENDARUL ÎNSCRIERII ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR pentru anul şcolar 2020-2021

(- Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 3.277/2020)

25 mai 2020 Postarea pe site-ul CJRAE/CMBRAE a modelului de cerere-tip (anexa nr. 2 la ordin) pentru evaluarea copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie-31 decembrie 2020 inclusiv, care nu au fost evaluaţi până la data instituirii stării de urgenţă şi care:

– nu au frecventat grădiniţa;

– s-au întors din străinătateAfişarea programului de evaluare a copiilor la avizierul şi pe site-ul CJRAE/CMBRAEPostarea pe site-ul inspectoratelor şcolare, respectiv al unităţilor de învăţământ cu nivel preşcolar/primar a modelului de cerere-tip (anexa nr. 2) pentru evaluarea copiilor care au frecventat grădiniţa şi care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie-31 decembrie 2020 inclusiv şi care nu au fost evaluaţi

26 mai-30 iunie 2020 Evaluarea dezvoltării copiilor care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie-31 decembrie 2020 şi eliberarea recomandării pentru înscrierea în învăţământul primarPentru copiii care au frecventat grădiniţa

– Înregistrarea cererilor transmise/depuse la unităţile de învăţământ cu nivel preşcolar pentru obţinerea recomandării de înscriere în clasa pregătitoare

– Eliberarea/Transmiterea de către unitatea de învăţământ cu nivel preşcolar a recomandării de înscriere în clasa pregătitoare sau în grupa mare, după caz

Pentru copiii care nu au frecventat grădiniţa sau au revenit din străinătate

– Înregistrarea de către CJRAE/CMBRAE a cererilor de evaluare, depuse/transmise de părinţi pentru copiii care îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 7 alin. (1) din ordin;

– Planificarea de către CJRAE/CMBRAE a organizării evaluării; afişarea şi comunicarea programării pentru participarea la evaluare

– Desfăşurarea evaluării copiilor de către CJRAE/CMBRAE

– Eliberarea/transmiterea de către CJRAE/CMBRAE a recomandării de înscriere în clasa pregătitoare sau în grupa mare, după caz

3 iulie 2020 Transmiterea proceselor-verbale care cuprind listele cu numele copiilor şi rezultatele evaluării, respectiv recomandarea de înscriere în clasa pregătitoare sau în grupa mare, după caz, de la unităţile de învăţământ preşcolar sau CJRAE/CMBRAE, către comisiile judeţene/Comisia Municipiului Bucureşti
Completarea şi validarea cererilor-tip de înscriere în învăţământul primar
4 martie-7 iulie 2020 Completarea cererilor-tip de înscriere de către părinţi/tutorii legali instituiţi/reprezentanţi legali, online sau la unitatea de învăţământ la care solicită înscrierea copiilor

Depunerea/Transmiterea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învăţământ la care solicită înscrierea copiilor, inclusiv a recomandării de înscriere în clasa pregătitoare, după caz, respectiv a declaraţiei pe propria răspundere şi a documentelor necesare, în copie simplă

Validarea fişelor de înscriere generate de aplicaţia informatică

Prima etapă de înscriere în învăţământul primar
8 iulie 2020 Procesarea de către Comisia naţională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicaţiei informatice, şi repartizarea copiilor la şcoala de circumscripţie
9 iulie-15 iulie 2020 Procesarea la nivelul unităţilor de învăţământ, pe baza informaţiilor din cererile-tip de înscriere şi din documentele depuse/transmise de părinţi/tutorii legal instituiţi/reprezentanţii legali, a cererilor prin care se solicită înscrierea la o altă unitate de învăţământ decât şcoala de circumscripţie, pe locurile rămase libere. Admiterea sau respingerea cererilor acestora, la nivelul comisiei de înscriere din unităţile de învăţământ, prin aplicarea criteriilor generale şi specifice de departajare şi validarea de către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ a listei candidaţilor admişi în această fazăMarcarea, în aplicaţia informatică, a cererilor-tip de înscriere pentru candidaţii admişi în această fază.
16 iulie 2020 Procesarea de către Comisia naţională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicaţiei informatice şi repartizarea la şcoala de circumscripţie a copiilor ai căror părinţi/tutori legal instituiţi/reprezentanţi legali au solicitat înscrierea la o altă unitate de învăţământ decât şcoala de circumscripţie, dar nu au fost admişi din lipsă de locuri şi care au exprimat în această fază opţiunea pentru înscrierea în şcoala de circumscripţie
20 iulie 2020 Afişarea în unităţile de învăţământ şi pe site-ul inspectoratului şcolar a copiilor înmatriculaţi, a numărului de locuri rămase libere
A doua etapă de înscriere în învăţământul primar
21 iulie 2020 Comunicarea, prin afişare la unităţile de învăţământ şi pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborată de inspectoratul şcolar

Informarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti, cu privire la procedura specifică de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, în etapa a doua. Procedurile vor viza modalităţi de comunicare şi transfer de documente on-line, după caz.

22-28 iulie 2020 Depunerea/Transmiterea cererii-tip de înscriere la secretariatul unităţii de învăţământ aflate pe prima poziţie dintre cele trei opţiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinţii copiilor care nu au fost cuprinşi în nicio unitate de învăţământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă

Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învăţământ aflată pe prima poziţie în opţiunile privind înscrierea copiilor

29 iulie-30 iulie 2020 Procesarea la nivelul unităţilor de învăţământ a cererilor-tip de înscriere depuse de părinţi/tutorii legal instituiţi/reprezentanţii legali, aplicând procedura specifică elaborată de inspectoratul şcolar, pe baza criteriilor generale şi a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile

Completarea în aplicaţia informatică a datelor din cererile-tip de înscriere pentru candidaţii admişi în această etapă

31 iulie 2020 Afişarea la fiecare unitate de învăţământ a listelor finale ale copiilor înscrişi în clasa pregătitoare
1-4 septembrie 2020 Centralizarea şi soluţionarea de către inspectoratul şcolar a cererilor părinţilor/tutorilor legal instituiţi/reprezentanţilor legali ai copiilor care nu au fost încă înscrişi la vreo unitate de învăţământ

Soluţionarea de către inspectoratul şcolar a oricărei alte situaţii referitoare la înscrierea în învăţământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul educaţional al copilului”.

 

Anexa nr. 2 art. 3 alin. (2) din Calendarul şi metodologia de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2020-2021 (modificat prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2 art. 3, alin. (2) prevedea:

„(2) Părinții divorțați depun la înscriere o copie a hotărârii judecătorești definitive din care rezultă modul în care se exercită autoritatea părintească și unde a fost stabilită locuința minorului”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 3, alin. (2) se modifică și va avea următorul conținut:

„(2) Părinţii divorţaţi depun/transmit la înscriere o copie a hotărârii judecătoreşti definitive din care rezultă modul în care se exercită autoritatea părintească şi unde a fost stabilită locuinţa minorului”.

 

Anexa nr. 2 art. 6 din Calendarul şi metodologia de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2020-2021 (modificat prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2, art. 6 prevedea:

„Art. 6

(1) Părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie-31 decembrie 2020 inclusiv pot să își înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare, dacă dezvoltarea lor psihosomatică este corespunzătoare.

(2) Înscrierea copiilor menționați la alin. (1) în clasa pregătitoare se face la solicitarea scrisă a părinților/tutorilor legal instituiți/împuterniciților legali, dacă evaluarea dezvoltării psihosomatice a acestora, făcută de specialiști, atestă pregătirea copiilor pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare.

(3) Părinții copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie-31 decembrie 2020 inclusiv, care nu optează pentru înscrierea copiilor în clasa pregătitoare în anul școlar 2020-2021, sau ai celor pentru care evaluarea menționată la alin. (2) arată că dezvoltarea psihosomatică nu poate asigura parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare vor fi consiliați în vederea înscrierii copiilor la grădiniță, în grupa mare”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2, art. 6 se modifică și va avea următorul conținut:

„Art. 6

(1) Părinţii ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie-31 decembrie 2020 inclusiv pot să îşi înscrie copiii în învăţământul primar, în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător.

(2) În situaţia copiilor menţionaţi la alin. (1) care au frecventat grădiniţa, înscrierea în clasa pregătitoare se face la solicitarea scrisă a părinţilor/tutorilor legal instituiţi/reprezentanţilor legali, în baza recomandării eliberate de unitatea de învăţământ cu nivel preşcolar. Solicitarea de eliberare a recomandării prevăzute în anexa nr. 1 poate fi depusă direct la unitatea de învăţământ sau transmisă prin poştă/mijloace electronice. La solicitarea părintelui, unitatea de învăţământ cu nivel preşcolar poate transmite recomandarea şi prin poştă cu confirmare de primire sau prin mijloace electronice.

(3) Părinţii/Tutorii legal instituiţi/Împuterniciţii legali, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie-31 decembrie 2020 inclusiv, care nu optează pentru înscrierea copiilor în clasa pregătitoare în anul şcolar 2020-2021, sau ai celor pentru care nivelul de dezvoltare nu este corespunzător pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare, vor fi consiliaţi în vederea înscrierii copiilor la grădiniţă, în grupa mare”.

 

Anexa nr. 2 art. 7 alin. (2) din Calendarul şi metodologia de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2020-2021 (abrogat prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2 art. 7 , alin. (2) prevedea:

„(2) În evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor este implicat personalul de specialitate al CJRAE/CMBRAE, personal de specialitate din alte instituții/unități, precum și medici școlari sau medici de familie, acolo unde este necesar”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 7 , alin. (2) se abrogă.

 

Anexa nr. 2 art. 7 alin. (1) și alin. (3)-(7) din Calendarul şi metodologia de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2020-2021 (modificat prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2 art. 7, alin. (1) și alin. (3)-(7) prevedeau:

„(1) Evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor, menționată la art. 6 alin. (2), se efectuează sub coordonarea centrului județean de resurse și asistență educațională/Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE/CMBRAE), în perioada prevăzută de calendarul înscrierii în clasa pregătitoare.

(…)

(3) Comisia județeană/a municipiului București de înscriere a copiilor în învățământul primar, denumită în continuare comisia județeană/a municipiului București, poate decide organizarea evaluării dezvoltării psihosomatice a copiilor atât la sediul CJRAE/CMBRAE, cât și în diferite zone ale județului/ municipiului București, cu prioritate în grădinițe, pentru a facilita accesul părinților și al copiilor la această evaluare.

(4) Părinții/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali ai copiilor menționați la art. 6 alin. (1) și (3) depun la CJRAE/CMBRAE o cerere-tip în care solicită evaluarea dezvoltării psihosomatice a copilului. În situația în care comisia județeană/a municipiului București decide organizarea evaluării dezvoltării psihosomatice a copiilor și în alte zone ale județului/municipiului București, conform alin. (3), depunerea cererilor se poate face și la sediul unităților/instituțiilor în care se realizează evaluarea.

(5) Perioada de desfășurare a evaluării dezvoltării psihosomatice, precum și adresele unităților/instituțiilor la care se desfășoară evaluarea sunt stabilite de comisia județeană/ a municipiului București și sunt afișate la toate unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului școlar. Activitatea de evaluare a dezvoltării psihosomatice va fi planificată în intervalul orar 10,00-18,00, astfel încât programul de desfășurare să sprijine accesul părinților/tutorilor legal instituiți/reprezentanților legali la serviciile de evaluare.

(6) La încheierea evaluării dezvoltării psihosomatice a fiecărui copil, rezultatul evaluării este comunicat, în scris, părintelui/tutorelui legal instituit/reprezentantului legal care a solicitat evaluarea. Rezultatul evaluării nu poate fi contestat.

(7) Rezultatul evaluărilor dezvoltării psihosomatice a copiilor din județ/municipiul București este înscris într-un proces-verbal, semnat de specialiștii care au efectuat evaluarea. CJRAE/CMBRAE transmite procesul-verbal comisiei județene/ a municipiului București, care asigură păstrarea sa la dosarul comisiei”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 7, alin. (1) și alin. (3)-(7) se modifică și vor avea următorul conținut:

„(1) Evaluarea dezvoltării copiilor, menţionată la art. 6 alin. (1), se efectuează de către centrele judeţene de resurse şi asistenţă educaţională/Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE/CMBRAE) doar în situaţia copiilor care nu au frecventat grădiniţa sau care s-au întors din străinătate, în perioada prevăzută de Calendarul înscrierii în învăţământul primar.

(…)

(3) Comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de înscriere a copiilor în învăţământul primar, denumită în continuare comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti, poate decide organizarea activităţii de evaluare a dezvoltării copiilor în locaţii accesibile pentru a evita deplasarea pe distanţe lungi a copiilor şi părinţilor acestora.

(4) Părinţii/Tutorii legal instituiţi/Reprezentanţii legali ai copiilor menţionaţi la alin. (1) depun/transmit prin e-mail, prin poştă, la CJRAE/CMBRAE, cererea-tip în care se solicită evaluarea copilului în vederea stabilirii nivelului de dezvoltare a acestuia, prevăzută în anexa nr. 2.

(5) Perioada de desfăşurare a activităţii de evaluare a dezvoltării copiilor, efectuată de CJRAE/CMBRAE, precum şi adresele acestor instituţii la care se desfăşoară evaluarea sunt afişate la avizierul şi pe site-ul unităţilor de învăţământ, CJRAE/CMBRAE şi al inspectoratului şcolar. Activitatea va fi realizată în intervalul orar 10,00-18,00, în baza unei programări telefonice, astfel încât programul de desfăşurare să poată fi adaptat pentru asigurarea tuturor măsurilor de siguranţă şi sănătate a copiilor şi părinţilor/tutorilor legal instituiţi/ reprezentanţilor legali.

(6) La încheierea activităţii de evaluare a dezvoltării pentru fiecare copil, rezultatul este comunicat în scris, prin e-mail sau prin poştă, cu confirmare de primire, după caz, sau este înmânat direct părintelui/tutorelui legal instituit/reprezentantului legal care a solicitat evaluarea. Rezultatul evaluării nu poate fi contestat.

(7) Unităţile de învăţământ preşcolar şi CJRAE/CMBRAE transmit comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti listele nominale ale copiilor cărora li s-au eliberat recomandări, respectiv procesele-verbale cu numele copiilor şi rezultatele evaluării, după caz”.

 

Anexa nr. 2 art. 12 alin. (1) din Calendarul şi metodologia de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2020-2021 (modificat prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2 art. 12, alin. (1) prevedea:

„(1) Comisiile/Comisia județeană/a municipiului București asigură instituirea și funcționarea unui telverde, care va funcționa până la data de 19.04.2020, la care părinții și alte persoane interesate pot obține, gratuit, informații referitoare la înscrierea copiilor în învățământul primar”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 12, alin. (1) se modifică și va avea următorul conținut:

„(1) Comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti asigură instituirea şi funcţionarea unui telverde, care va funcţiona până la data de 31 iulie 2020, la care părinţii/tutorii legal instituiţi/reprezentanţii legali şi alte persoane interesate pot obţine, gratuit, informaţii referitoare la înscrierea copiilor în învăţământul primar”.