225 views
Actul normativ publicat în Monitorul Oficial | Sumar |
Instrucțiunea ASF nr. 1/2020 (M. Of. nr. 223 din 19 martie 2020) |
Se emite Instrucțiunea nr. 1/2020 privind transmiterea raportărilor şi a altor documente către Autoritatea de Supraveghere Financiară în perioada aplicării măsurilor excepţionale generate de criza COVID-19 |
În M. Of. nr. 223 din 19 martie 2020 a fost publicată Instrucțiunea nr. 1/2020 privind transmiterea raportărilor şi a altor documente către Autoritatea de Supraveghere Financiară în perioada aplicării măsurilor excepţionale generate de criza COVID-19.
Vom prezenta, în continuare, conținutul respectivei Instrucțiuni:
Instrucțiunea nr. 1/2020 privind transmiterea raportărilor şi a altor documente către Autoritatea de Supraveghere Financiară în perioada aplicării măsurilor excepţionale generate de criza COVID-19
Art. 1 prevede următoarele:
„Prezenta instrucţiune reglementează transmiterea corespondenţei, raportărilor, informaţiilor şi a altor documente către Autoritatea de Supraveghere Financiară, denumită în continuare A.S.F., de către entităţile autorizate, reglementate şi/sau supravegheate de către A.S.F., în perioada aplicării măsurilor excepţionale generate de criza COVID-19.”
Art. 2 are următorul conținut:
„(1) În perioada aplicării măsurilor excepţionale, entităţile prevăzute la art. 1 transmit A.S.F. corespondenţa, raportările, informaţiile şi alte documente prevăzute de legislaţia aplicabilă doar în format electronic, utilizând în acest sens:
a) pentru expeditor, adresa de e-mail a entităţii sau adresa de e-mail a reprezentantului legal al entităţii, respectiv adresa de e-mail a persoanei fizice în cazul în care aceasta se adresează A.S.F. în nume personal;
b) pentru destinatar, adresa de e-mail a A.S.F. – eregistratura@asfromania.ro;
c) în cazul raportărilor prevăzute de legislaţia aplicabilă în domeniul asigurărilor, aplicaţiile ASF-EWS sau e-Hub, după caz;
d) în cazul raportărilor prevăzute de legislaţia pieţei de capital se utilizează aplicaţiile prevăzute de legile în vigoare, aplicabile fiecărui tip de raportări.
(2) Adresa de însoţire şi opisul documentaţiei transmise potrivit alin. (1) scanate/fotocopiate sunt în prealabil semnate olograf de către persoana în drept, potrivit legislaţiei aplicabile entităţii.
(3) Documentaţia transmisă A.S.F. conform alin. (1) şi (2) este păstrată la sediul entităţii, fiind disponibilă pentru verificare la solicitarea A.S.F. ori de câte ori este necesar.”
Art. 3 prevede următoarele:
„Entităţile menţionate la art. 1 transmit raportările şi documentele conform prevederilor art. 2 pentru care au obligaţia în prezent să le transmită în format letric; entităţile respectă termenele de transmitere la A.S.F. a raportărilor şi a altor documente stabilite de legislaţia aplicabilă.”
Prezenta instrucţiune se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, se aplică pe perioada existenţei stării de urgenţă şi intră în vigoare la data publicării.