Art. 174 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 – modificări (Legea nr. 70/2017)

Actul modificat Actul modificator Sumar
Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011
(M. Of. nr. 18 din 10 ianuarie 2011)
Legea nr. 70/2017
(M. Of. nr. 273 din 19 aprilie 2017)
 – introduce: art. 174 alin. (6^1) – (6^5) 
abrogă: art. 174 alin. (6)

În M. Of. nr. 273 din 19 aprilie 2017, a fost publicată Legea nr. 70/2017 pentru modificarea şi completarea art. 174 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011.

În continuare, vom prezenta modificările aduse Legii nr. 1/2011 prin Legea nr. 70/2017.

 

Art. 174 alin. (6) din Legea nr. 1/2011 (modificată prin Legea nr. 70/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 174 alin. (6) prevedea faptul că:

„(6) În învăţământul superior din domeniul sănătate nu se pot transforma în credite echivalate şi transfera studiile obţinute în învăţământul postliceal”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 174 alin. (6) – se abrogă.

 

Art. 174 alin. (6^1) – (6^5) din Legea nr. 1/2011 (modificată prin Legea nr. 70/2017)

 

Noua reglementare

După alin. (6), se introduc cinci noi alineate, alin. (6^1) – (6^5).

Potrivit noii reglementări, art. 174 alin. (6^1) – (6^5) dispune următoarele:

„(6^1) Absolvenţii şcolilor sanitare postliceale cu diplomă de bacalaureat pot continua studiile în învăţământul superior medical la programele de licenţă «Asistent medical generalist».

(6^2) Pentru continuarea studiilor în învăţământul superior medical la programele «Asistent medical generalist» absolvenţii şcolilor sanitare postliceale cu diplomă de bacalaureat trebuie să se înscrie şi să promoveze concursul de admitere.

(6^3) Studenţii admişi la programele de licenţă «Asistent medical generalist», absolvenţi ai şcolilor sanitare postliceale, beneficiază de recunoaşterea parţială a studiilor prin sistemul de credite transferabile.

(6^4) Recunoaşterea parţială a studiilor se face în baza unei metodologii convenite de universităţile de medicină şi farmacie, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi care cuprinde criteriile generale.

(6^5) Universităţile îşi elaborează metodologii proprii care să cuprindă criterii specifice stabilite de senatele universitare”.