815 views
Actul publicat în Monitorul Oficial |
Preambul | Sumar |
Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ODGANCPI) nr. 813/2022 privind aprobarea condiţiilor de acces la datele şi informaţiile din sistemul informatic de cadastru şi carte funciară (M. Of. nr. 744 din 25 iulie 2022) |
În temeiul: − art. 3 alin. (13) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996. În conformitate cu: − art. 3 alin. (6), (61), (63) şi (7) şi ale art. 50 din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996. Ținând cont de: − art. 8 alin. (7) din Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 16/2019 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară. |
Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară asigură accesul online, gratuit, la informaţiile gestionate de sistemul informatic notarilor publici, avocaţilor, executorilor judecătoreşti, persoanelor fizice şi juridice autorizate să efectueze lucrări de cadastru, geodezie, cartografie, experţilor judiciari. |
În M. Of. nr. 744 din 25 iulie 2022 s-a publicat Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ODGANCPI) nr. 813/2022 privind aprobarea condiţiilor de acces la datele şi informaţiile din sistemul informatic de cadastru şi carte funciară.
Vă prezentăm, în continuare, cele mai importante prevederi ale Ordinului.
Art. 1
(1) În aplicarea dispoziţiilor art. 3 alin. (6), (61), (63) şi (7) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege, Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, denumită în continuare ANCPI, asigură accesul online, gratuit, la informaţiile gestionate de sistemul informatic notarilor publici, avocaţilor, executorilor judecătoreşti, persoanelor fizice şi juridice autorizate să efectueze lucrări de cadastru, geodezie, cartografie, experţilor judiciari, instituţiilor şi autorităţilor publice, precum şi altor entităţi care îndeplinesc un serviciu public, definit de art. 5 lit. kk) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, în scopul îndeplinirii atribuţiilor acestora.
(2) Accesarea acestor informaţii se realizează prin utilizatorii, persoane fizice sau juridice, cărora li s-a acordat dreptul accesării sistemului informatic, individual sau în calitate de persoană desemnată de entităţile prevăzute de art. 3 alin. (6) din Lege.
(3) În aplicarea art. 3 alin. (6) din Lege, prin seturi de date se înţelege orice informaţie accesibilă online prin acces la interfaţa de căutare/interogare în aplicaţia integrată de cadastru şi carte funciară sau prin servicii de interogare dinamică pe baza unor componente API (din limba engleză, application programming interface).
Art. 3
(1) Analiza îndeplinirii condiţiilor necesare pentru acordarea accesului solicitanţilor la datele şi informaţiile din sistemul informatic de cadastru şi carte funciară se va efectua de către o comisie desemnată prin ordin al directorului general al ANCPI, care va cuprinde obligatoriu salariaţi ai Direcţiei juridice, Direcţiei de publicitate imobiliară şi Direcţiei de cadastru şi geodezie.
(2) Comisia desemnată din cadrul direcţiilor de specialitate menţionată la alin. (1) va transmite avizul în maximum 3 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, în cazul în care nu sunt impedimente, Direcţiei informatică.
Art. 5
Informaţiile din sistemul informatic se obţin prin utilizarea următoarelor criterii de căutare:
a) datele de identificare ale deţinătorilor unui imobil/numele şi/sau codul numeric personal, în cazul persoanelor fizice, denumirea şi/sau codul unic de înregistrare, în cazul persoanelor juridice;
b) datele de identificare ale imobilului, constând în număr cadastral/topografic, numărul de carte funciară;
c) adresa administrativă.
Art. 10
(1) În cazul reorganizării sau al suspendării de către ANCPI a serviciilor specifice, precum şi în cazul nerespectării oricărei condiţii prevăzute de prezentul ordin şi/sau a condiţiilor în baza cărora a fost acordat accesul, dreptul de acces se revocă fără un aviz prealabil prin ordin al directorului general al ANCPI.
(2) Drepturile de acces primite de un utilizator pot fi revocate sau suspendate şi la cererea utilizatorului sau la cererea reprezentantului legal al angajatorului/autorităţii sau al asociaţiei profesionale în numele căreia acţionează.
(3) În cazul schimbării statutului juridic al solicitantului/utilizatorului şi/sau a condiţiilor de acordare a accesului, solicitantul/utilizatorul are obligaţia de a notifica de îndată ANCPI, care va proceda în consecinţă.
(4) Răspunderea privind legalitatea şi temeinicia cererii în baza căreia se solicită accesul la sistemul informatic şi se colectează datele revine exclusiv solicitantului.
(5) Utilizatorii sistemului informatic al ANCPI răspund, în condiţiile legii, pentru nerespectarea obligaţiilor ce le revin potrivit prezentului ordin.
ANEXA nr. 1: CERERE DE ACCES la datele şi informaţiile din sistemul informatic de cadastru şi carte funciară
ANEXA nr. 11: CERERE DE ACCES la datele şi informaţiile din sistemul informatic de cadastru şi carte funciară
ANEXA nr. 2: ANGAJAMENT de confidenţialitate şi de respectare a condiţiilor
ANEXA nr. 3: ACORD de prelucrare a datelor cu caracter personal
🔔Vezi și UNBR. Aprobarea condițiilor de acces la datele ANCPI pentru profesia de avocat