ANAF. Proiect: Ordin privind modificarea OPANAF nr. 2117/2018 privind aprobarea modelului și conținutului formularelor și documentelor utilizate în activitatea de verificare a situației fiscale personale

Potrivit site-ului oficial (www.anaf.ro), vineri, 23 aprilie 2021, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a supus dezbaterii publice Proiectul de Ordin privind modificarea și completarea OPANAF nr. 2117/2018 privind aprobarea modelului și conținutului formularelor și documentelor utilizate în activitatea de verificare a situației fiscale personale.

Redăm, în continuare, principalele prevederi ale Ordinului:

ART. I. Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 2117/2018 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularelor şi documentelor utilizate în activitatea de verificare a situaţiei fiscale personale, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 766 din 5 septembrie 2018, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 1, după lit. m) se introduce o nouă literă, lit. n), cu următorul cuprins:

„n) Înştiinţare pentru discuţia finală – anexa nr. 14.a.”

2. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„ ART. 2 (1) Formularele prevăzute la art. 1 se completează conform instrucţiunilor prevăzute în anexele 1.b – 14.b.

(2) Prin conducătorul structurii cu atribuţii de verificare fiscală, în sensul prezentului ordin, se înţelege directorul general, în cazul direcţiei generale control venituri persoane fizice, şi directorul executiv inspecţie fiscală, în cazul direcţiilor generale regionale a finanţelor publice.”

3. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„ ART. 3 Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularelor prevăzute la art. 1 sunt stabilite în anexele nr. 1.c – 14.c.”

4. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„ ART. 5 Direcţia generală control venituri persoane fizice, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice, direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.”

(…)

21. La anexa nr. 11.b. penultimul paragraf se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Date privind conducătorul structurii cu atribuţii de verificare fiscală care aprobă formularul”: se completează cu funcţia, numele şi prenumele, semnătura persoanei care aprobă formularul, precum şi ştampila unităţii emitente.”

22. La anexa nr. 11.b. ultimul paragraf se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Formularul «Decizie de reverificare» se întocmeşte, în trei exemplare originale, de echipa de inspectori fiscali, se avizează de şeful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali şi se aprobă de conducătorul structurii cu atribuţii de verificare fiscală, din care:

– exemplarul 1 se comunică persoanei verificate potrivit prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu,, modificările şi completările ulterioare;
– exemplarul 2 va rămâne la organul fiscal care efectuează verificarea, exemplar care cuprinde şi numele, prenumele şi semnătura persoanelor care au întocmit formularul, precum şi numele, prenumele şi semnătura şefului serviciului care avizează formularul;
– exemplarul 3 va fi transmis organului fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al persoanei verificate.”

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

(…)

Pentru mai multe detalii referitoare la proiect și la referatul de aprobare, vă rugăm să accesați sursa informației.

Sursa informației

🔔Vezi și ANAF. Proiect: Ordin pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului 711 „Declarație de regularizare pentru cheltuielile cu educația timpurie”