261 views
Chiar dacă unii politicieni cer amânarea deschiderii anului şcolar după alegerile locale, Președintele Klaus Iohannis a spus, miercuri, că anul școlar 2020-2021 începe, în învățământul preuniversitar, pe 14 septembrie.
„Pe 14 septembrie începe noul an şcolar preuniversitar. Pentru majoritatea elevilor asta înseamnă că vor merge efectiv, fizic, la şcoală”, a anunțat, miercuri seară, Președintele Klaus Iohannis, scrie România Liberă.
„Anul școlar va începe la data de 14 septembrie, iar pentru fiecare școală în parte se va aplica unul dintre cele trei scenarii elaborate: verde, galben sau roșu. Scenariul verde se aplică în localitățile care au avut, în medie, mai puțin de un caz nou de coronavirus la mia de locuitori, în ultimele două săptămâni dinaintea datei de 14 septembrie. În acest scenariu, toți elevii vin să urmeze cursuri în școală. (…) Următorul scenariu, cu risc mediu, este scenariul galben. În școlile care se încadrează în acest scenariu, o parte a elevilor vor veni la școală iar cealaltă parte vor face cursuri online.(…) Scenariul pentru situațiile cele mai grave este scenariul roșu. În această variantă, toți elevii vor face cursuri online, de acasă”, mai notează România Liberă.
Încadrarea într-un anumit scenariu se va face la propunerea conducerii fiecărei școli.
Reprezentanții asociațiilor de elevi din Constanța, București și Ilfov, Maramureș și Vâlcea dezaprobă noile măsuri anunţate de autorităţi privind redeschiderea şcolilor.
„Preşedintele a afirmat faptul că decizia privind suspendarea cursurilor, în contextul creşterii numărului de cazuri, va fi luată de Comitetele Judeţene pentru Situaţii de Urgenţă. Concret, şcolile se vor închide acolo unde există în media ultimelor zile, 3 sau mai multe cazuri la 1000 de locuitori. Reprezentanţii elevilor din ţară consideră că măsura va pune în pericol elevii şi tot personalul unităţilor de învăţământ. Suspendarea cursurilor după ce s-au înregistrat timp de câteva zile numărul minim de cazuri va fi o decizie luată mult prea târziu, având în vedere rapiditatea cu care virusul se răspândeşte în comunitate”, se arată într-un comunicat al reprezentanţilor asociaţilor de elevii, notează Cotidianul.
Reprezentanţii elevilor precizează că în zona urbană capacitatea de testare este foarte mică şi va ascunde imaginea reală a evoluţiei epidemiologice.
„Mai mult, în marile centre urbane capacitatea de testare este foarte mică, fapt ce va ascunde imaginea reală a evoluţiei epidemiologice din localitatea respectivă şi nu va permite închiderea propriu-zisă a unităţilor de învăţământ într-un timp util, astfel încât să prevenim crearea unor focare la nivel de unitate de învăţământ”, arată sursa citată, mai scrie Cotidianul.
Cum nu se cunoaşte evoluţia pandemiei, foarte mulţi profesori sunt tentaţi să creadă că multe şcoli vor face cursuri online. Problema lor este că, mai ales în mediul rural, copiii din familiile sărace nu au tablete sau calculatoare şi nici internet. Ministerul Educaţiei anunţă achiziţii de tablete şi laptopuri.
„Există un program aprobat deja de catre Guvernul României prin care vom achizitiona 250.000 de tablete cu conexiune la internet. Acestea sunt destinate copiilor din medii dezavantajate, care nu au niciun echipament acasă. Data de 10 septembrie e data la care trebuie să se facă livrarea în unitățile de învățământ, dar MEC derulează și alte programe prin care achizitionăm diverse echipamente: un alt proiect este ROSE, prin care vom achiziționa 74.000 de laptopuri pentru 1.100 de licee. Este un proiect derulat cu Banca Mondiala”, a declarat ministrul Monica Anisie, miercuri seară, într-un interviu acordat TVR, arată Radio Europa Liberă.
Radio Europa Liberă scrie şi despre un studiu extrem de interesant realizat de World Vision, potrivit căruia peste 40% din elevii români din mediul rural nu au putut face școală online în anul şcolar care s-a încheiat.
„Peste 60% dintre părinții din mediul rural nu au lucrat în perioada pandemiei, arată o cercetare realizată de Fundația World Vision România; În jur de 40% dintre părinți nu au reușit să asigure alimente, rechizite pentru copii, produse de igienă, curățenie ori medicamente sau le-au asigurat parțial;Şcoala online nu a fost posibilă pentru toți copiii în România offline: Peste 40% dintre elevi nu au participat la şcoala online; 1 din 3 părinţi spun că nu au petrecut mai mult timp cu copiii lor pe perioada stării de urgență, deşi aceștia ar fi avut nevoie de sprijin socio-emoțional sporit”, sunt câteva dintre concluziile studiului menţionat de Radio Europa Liberă.
„Partea calitativă a cercetării World Vision România a constat în interviuri telefonice cu 62 de directori de școală din mediul rural, din comunitățile în care Fundația activează. Conform directorilor, noul an școlar va începe sub următoarele auspicii: 1 din 4 şcoli nu are conexiune la Internet;9 din 10 şcoli nu au laptop/ PC/ tablete pentru educația digital; 87% dintre directorii de școală cred că învăţarea online nu mai trebuie extinsă; 60% dintre ei cred că procesul educațional va fi afectat din cauza pandemiei și materia trebuie reluată, 16% cred că starea emoțională a elevilor va fi afectată și 12% cred că riscul de analfabetism va crește ca urmare a crizei COVID-19”, mai arată Radio Europa Liberă.
Seară frumoasă!