Normele privind activitatea de pregătire în străinătate a personalului din MAPN – modificări (OMAPN nr. M. 54/2015)

Actul modificat Actul modificator Sumar
Normele privind activitatea de pregătire în străinătate a personalului din Ministerul Apărării Naţionale, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M. 99/2010 (M. Of. nr. 603 din 26 august 2010) OMAPN nr. M.54/2015 (M. Of. nr. 420 din 12 iunie 2015) modifică: art. 1 alin. (1), art. 4 alin. (4), art. 12 alin. (2) lit. g), art. 18 alin. (1) art. 20 alin. (4), art. 25
introduce: art. 12 alin. (2) lit. h), art. 22 alin. (5), art. 231, anexa nr. 6
 

În M. Of. nr. 420 din 12 iunie 2015 a fost publicat Ordinul ministrului apărării naţionale (OMAPN)  nr. M.54 din 8 iunie 2015 pentru modificarea şi completarea Normelor privind activitatea de pregătire în străinătate a personalului din Ministerul Apărării Naţionale, aprobate prin OMAPN nr. M.99/2010 (M. Of. nr. 603 din 26 august 2010).

 

Art. 1 alin. (1) din Norme (modificate prin OMAPN nr. M.54/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 1 alin. (1) prevedea faptul că participarea la diferite forme de pregătire în străinătate se realiza în interesul Ministerului Apărării Naţionale şi viza formarea şi/sau dezvoltarea performanţelor profesionale ale personalului, în scopul transformării armatei într-o organizaţie bazată pe cunoaştere.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 1 alin. (1) prevede: „ Participarea la diferite forme de pregătire în străinătate se realizează în interesul Ministerului Apărării Naţionale şi vizează formarea şi/sau dezvoltarea competenţelor profesionale ale personalului, în raport cu nevoile operaţionale ale structurilor centrale”.

 

Art. 4 alin. (4) din Norme (modificate prin OMAPN nr. M.54/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 4 alin. (4) prevedea faptul că participarea personalului la formele de pregătire care nu fuseseră incluse în Plan sau în Listă se realiza cu aprobarea ministrului apărării naţionale şi cu avizul Direcţiei management resurse umane şi al directorului de program, la propunerea structurii beneficiare, în cazuri temeinic fundamentate pe criterii de oportunitate, costuri, priorităţi şi fonduri alocate prin buget.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 4 alin. (4) prevede: „Acceptarea ofertelor de forme de pregătire care nu au fost incluse în Plan sau în Listă se realizează la propunerea structurii beneficiare, după caz, astfel:

a) cu acordul Direcţiei management resurse umane, pentru activităţile finanţate integral de partenerii externi şi cele care implică suportarea de către Ministerul Apărării Naţionale a unor cheltuieli ce nu depăşesc fondurile rămase disponibile în Plan;

b) cu aprobarea ministrului apărării naţionale şi avizele Direcţiei management resurse umane, Direcţiei financiar – contabile şi ale directorului de program, pentru activităţile care implică suportarea de către Ministerul Apărării Naţionale a unor cheltuieli ce depăşesc fondurile aprobate prin Plan”.

 

Art. 12 alin. (2) lit. g) din Norme (modificate prin OMAPN nr. M.54/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 12 alin. (2) lit. g) prevedea faptul că personalul militar şi funcţionarii publici semnau angajamentul pe timpul pregătirii misiunii, iar personalul civil contractual semna actul adiţional la contractul de muncă, conform modelelor din anexele nr. 1-3, prin care, în absenţa unor prevederi legale contrare, se obligă ca, după terminarea formei de pregătire, să îşi desfăşoare activitatea în Ministerul Apărării Naţionale, respectiv în administraţia publică în cazul funcţionarilor publici, astfel:

(…)

g) 3 ani, pentru personalul militar trimis la forme de pregătire cu durata mai mică de un an, pentru personalul civil contractual trimis la forme de pregătire cu durata între 60 de zile şi un an, precum şi pentru funcţionarii publici trimişi la forme de pregătire cu durata cuprinsă între 90 şi 179 de zile, altele decât cele prevăzute la lit. e).

Noua reglementare

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Potrivit noii reglementări, art. 12 alin. (2) lit. g) prevede: „Personalul militar şi funcţionarii publici semnează angajamentul pe timpul pregătirii misiunii, iar personalul civil contractual semnează actul adiţional la contractul de muncă, conform modelelor din anexele nr. 1-3, prin care, în absenţa unor prevederi legale contrare, se obligă ca, după terminarea formei de pregătire, să îşi desfăşoare activitatea în Ministerul Apărării Naţionale, respectiv în administraţia publică în cazul funcţionarilor publici, astfel:

(…)

g) 3 ani, pentru cadrele militare şi personalul civil contractual trimis la forme de pregătire cu durata mai mică de un an, pentru funcţionarii publici trimişi la forme de pregătire cu durata cuprinsă între 90 şi 179 de zile, altele decât cele prevăzute la lit. e), precum şi pentru soldaţii şi gradaţii profesionişti trimişi la forme de pregătire cu durata cuprinsă între 90 de zile şi un an”.

 

Art. 12 alin. (2) lit. h) din Norme (modificate prin OMAPN nr. M.54/2015)

După art. 12 alin. (2) lit. g) se introduce o nouă literă, lit. h).

Noua reglementare

 Potrivit noii reglementări, art. 12 alin. (2) lit. h) prevede: „Personalul militar şi funcţionarii publici semnează angajamentul pe timpul pregătirii misiunii, iar personalul civil contractual semnează actul adiţional la contractul de muncă, conform modelelor din anexele nr. 1-3, prin care, în absenţa unor prevederi legale contrare, se obligă ca, după terminarea formei de pregătire, să îşi desfăşoare activitatea în Ministerul Apărării Naţionale, respectiv în administraţia publică în cazul funcţionarilor publici, astfel: (…) h) 5 ani, pentru personalul militar şi civil contractual din Direcţia generală de informaţii a apărării trimis la forme de pregătire cu durata mai mică de un an, precum şi pentru funcţionarii publici ai acestei direcţii, trimişi la forme de pregătire cu durata mai mare de 90 de zile”.

 

Art. 18 alin. (1) din Norme (modificate prin OMAPN nr. M.54/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 18 alin. (1) prevedea faptul că pe timpul studiilor, cursantul putea veni în ţară o singură dată într-un an de învăţământ, cu suportarea cheltuielilor de transport internaţional de către Ministerul Apărării Naţionale, în vacanţa cu durata cea mai lungă, dacă aceasta era prevăzută în planul de învăţământ, iar studiile durau mai mult de 6 luni.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 18 alin. (1) prevede: „Pe timpul studiilor a căror durată este mai mare de 1 an cursantul poate călători în ţară o singură dată într-un an de învăţământ, cu suportarea cheltuielilor de transport internaţional de către Ministerul Apărării Naţionale, în vacanţă, dacă aceasta este prevăzută în planul de învăţământ”.

 

Art. 20, alin. (4) din Norme (modificate prin OMAPN nr. M.54/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 20 alin. (4) prevedea faptul că la solicitarea absolvenţilor cursurilor de carieră, prin raport personal la care se anexa documentul de absolvire, în original, eliberat de instituţia organizatoare, Direcţia management resurse umane, respectiv Direcţia generală de informaţii a apărării eliberau certificatul de echivalare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 20 alin. (4) prevede: „La solicitarea absolvenţilor de studii în străinătate, prin raportul postmisiune, la care se anexează documentele prevăzute de dispoziţiile în vigoare, Direcţia management resurse umane, respectiv Direcţia generală de informaţii a apărării, eliberează, după caz, certificatul de echivalare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5”.

 

Art. 22 alin. (5) din Norme (modificate prin OMAPN nr. M.54/2015)

După art. 22 alin. (4) se introduce un nou alineat, alin. (5).

Noua reglementare

 Potrivit noii reglementări, art. 22 alin. (5) prevede: „(5) Anual, până la data de 15 august, instituţiile militare de învăţământ universitar care gestionează activităţi de participare la programele finanţate din fonduri europene nerambursabile trimit ierarhic, la Direcţia management resurse umane, situaţia participării la aceste programe, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6”.

 

Art. 231 din Norme (modificate prin OMAPN nr. M.54/2015)

După art. 23 se introduce un nou articol, art. 231.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 231 prevede: „Prevederile prezentelor norme, cu excepţia celor prevăzute la art. 22 alin. (5), nu se aplică programelor finanţate din fonduri europene nerambursabile. Planificarea, selecţia şi activităţile de participare la aceste programe se execută conform procedurilor şi reglementărilor aplicabile, la nivel european şi naţional”.

 

Art. 25 din Norme (modificate prin OMAPN nr. M.54/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 25 prevedea faptul că anexele nr. 1-5 făceau parte integrantă din respectivele norme.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 25  prevede: „Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentele norme”.

 

Anexa nr. 6 la Norme (modificate prin OMAPN nr. M.54/2015)

Noua reglementare

După anexa nr. 5 din Norme se introduce o nouă anexă, anexa nr. 6, având conţinutul cuprins în anexa care face parte integrantă din respectivul ordin.